کد خبر : 238512
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۲۱ - 16:10
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

محسنی‌ اژه‌ای: ممکن است زنی در مسئله حجاب برخی مسائل را رعایت نکند اما به معنای دوری از انقلاب و نظام نیست

رئیس قوه قضاییه گفت: در قضیه حجاب نیز ممکن است یک بانویی، برخی مسائل را رعایت نکند اما این به معنای آن نیست که این بانو، به دور از انقلاب و نظام است؛ نوع برخورد و رفتار ما با این قبیل افراد باید متفاوت باشد.

محسنی‌ اژه‌ای: ممکن است زنی در مسئله حجاب برخی مسائل را رعایت نکند اما به معنای دوری از انقلاب و نظام نیست

به گزارش سایت خبری مدارا؛ میزان نوشت: همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان، مراسم شب قدر نوزدهم ماه مبارک‌ رمضان در حرم مطهر امام خمینی(ره) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا برگزار شد.

بخش هایی از صحبت های اژه ای را در ادامه می خوانید:

 

  • باید ببینیم که آیا در مراجع و محاکم قضایی مقید به عمل در چهارچوب منویات امیرالمومنین هستیم یا خیر؟ من همواره به همکاران قضایی خود تاکید می‌کنم که در حُسن برخورد و تکریم ارباب رجوع اهتمام داشته باشند و‌ بدانند که اثر رفتارشان با مراجعه‌کنندگان از حکمی که صادر می‌کنند بیشتر است.
  • ما باید ببینیم و بررسی کنیم که آیا نوع رفتار ما با یک فرد مجرم و خطاکار به مانند سیره عملی امیرالمومنین است یا خیر؟ اگر فردی مرتکب جرم شد و‌ به مجازات نیز رسید اما تؤبه کرد و خود را اصلاح کرد، آیا همچنان باید سوءسابقه داشتن با او همراه باشد؟
  • باید در جایی که حکم خدا وجود دارد، قاطعانه و‌ بدون اغماض عمل کرد و از دشمنان و‌ شیطان‌صفتان و جنگ‌های تبلیغاتی آنان نهراسید و آنجایی نیز که مرتبط با امت و مردم خودمان است باید رحماء بینهم بود؛ و‌ این سیره امامین انقلاب است که از امیرالمومنین علی(ع) آموخته‌اند.
  • امام امروز ما مقام معظم رهبری در طول این سه دهه ‌و اندی در برابر دشمنان و استکبار غربی با قدرت ایستاده‌اند و مقتدرانه عمل کرده‌اند؛ از سویی دیگر ایشان در قبال مردم خودمان و آنهایی که احیاناً خطا یا گناه یا جرمی را مرتکب می‌شوند همواره با رویکرد رأفت‌آمیز عمل کرده‌اند که مصداق این موضوع همین عفوی است که ایشان در قبال عناصر فریب‌خورده اغتشاشات از موضع قدرت و اقتدار صادر فرمودند.
  • در قضیه حجاب نیز ممکن است یک بانویی، برخی مسائل را رعایت نکند اما این به معنای آن نیست که این بانو، به دور از انقلاب و نظام است؛ نوع برخورد و رفتار ما با این قبیل افراد باید متفاوت باشد با کسانی که می‌خواهند از قضیه حجاب به نظام و عفت عمومی و بنیاد محکم خانواده ضربه بزنند؛ مطابق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری، در این مقوله باید با برنامه وارد شد و‌ با حساسیت عمل کرد.
  • امروز برای یاری دین خدا باید وحدت کلمه داشته باشیم و از مقام معظم رهبری پیروی کنیم و با هم‌افزایی همه امکانات و‌ نیروها در میدان باشیم و بدانیم که دشمن در حال تلاش برای توطئه‌چینی است اما این توطئه‌چینی‌های دشمن با وحدت کلمه و اطاعت ما از ولی‌فقیه و همچنین قانون‌مداری ما خنثی خواهد شد.
اخبار مرتبط:
با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد
با وثیقه ۵ میلیاردی مهدی افشارنیک موافقت نشد

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران، با انتشار بیانیه‌ای خواستار روشن شدن وضعیت مهدی افشارنیک روزنامه‌نگار اقتصادی شد.

اقراریان: درخواست مشخص ما از زاکانی، شفافیت قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین است / اگر نگرانی ندارید چرا قرارداد را شفاف نمی‌کنید؟
اقراریان: درخواست مشخص ما از زاکانی، شفافیت قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین است / اگر نگرانی ندارید چرا قرارداد را شفاف نمی‌کنید؟

عضو شورای شهر تهران گفت: ن احساس می‌کنم نگرانی نسبت به شفافیت قرارداد چین وجود دارد. وقتی ما یک بحث فنی داریم، چرا مسائل را سیاسی می‌کنند؟ ادبیات دوگانه‌سازی انقلابی و ضد انقلابی در شورا توسط دوستان صورت می‌گیرد. شما شکل صحبت زاکانی را ببینید؛ ما از همان لحظه شاهد هستیم که برخی از رسانه‌هایی که از منابع عمومی استفاده می‌کنند، به جای تمرکز بر کار حرفه‌ای خود، با رویکرد‌فامیل بازی سعی می‌کنند یک روایت مخدوش به افکار عمومی از جلسه مخابره کنند.

محسنی‌اژه‌ای: قضات باید به صورت مرتب دانش و اطلاعات خود را به‌روز کنند / پیش از صدور آرا، اخبار باید با مرکز رسانه قوه قضاییه هماهنگ شود
محسنی‌اژه‌ای: قضات باید به صورت مرتب دانش و اطلاعات خود را به‌روز کنند / پیش از صدور آرا، اخبار باید با مرکز رسانه قوه قضاییه هماهنگ شود

رئیس قوه قضائیه گفت: خطاب به کلیه مراجع قضایی بویژه دیوان عالی، دیوان عدالت اداری، رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها در سراسر کشور تاکید می‌کنم که نسبت به آن دسته از آراء و تصمیماتی که جنبه‌هایی غیر از ابعاد حقوقی و قضایی پیدا می‌کنند (و حتی در ابعاد حقوقی و قضایی، آثار بیرونی و بین‌المللی بر آن‌ها مترتب می‌شود) نهایت دقت و توجه را داشته باشند و تصمیمات و آرای خود را مُنضَم به پیوست رسانه‌ای کنند و پیش از صدور آنها، هماهنگی‌های لازم را با مرکز رسانه قوه قضاییه به عمل آورند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است