کد خبر : 238168
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۹ - 12:21
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

وزیر ارشاد: بی‌حجابی، جاهلیت است

اسماعیلی، وزیر ارشاد گفت: جامعه اسلامی ۴۵ سال پیش علیه برهنگی و کشف حجاب قیام کرده و از سویی ۹۰ سال پیش در دوره رضاخان در گوهرشاد پای ارزش‌های انقلابی اسلامی ایستاده است. اینچنین جامعه‌ای اجازه به بازگشت به دوران جاهلی را نخواهد داد.

وزیر ارشاد: بی‌حجابی، جاهلیت است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ تسنیم نوشت: محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در محفل انس با قرآن ویژه بانوان که امروز جمعه هجدهم فروردین ماه در محل برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، سی امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن را نقطه عطفی در ادوار مختلف این نمایشگاه برشمرد و گفت: این نمایشگاه به لحاظ کمی و کیفی در سطح بالایی برپا شده و در شان ام القرای جهان اسلامی و انقلاب اسلامی باعث تفاخر و در عین حال سربلندی امت انقلابی شده است.

به گزارش تسنیم، بخش هایی از صحبت های اسماعیلی را در ادامه می خوانید:

  • امسال با بسیج امکانات، مساحت نمایشگاه به دوبرابر افزایش یافته است، از ویژگی‌های بارز نمایشگاه بزرگ قرآن این است که در مقابل چشم همگان عظمت فعالیت فرهنگی و تاثیرگذاری آن به تصویر کشیده می‌شود.
  • برای دهه هشتادی و دهه نودی‌ها برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی در نمایشگاه امسال تدارک دیده شده است و با همت بخش‌های مختلف، ظرفیت تاثیرگذاری عظیم فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان به رخ کشیده شد.
  • این نمایشگاه امسال بطور همزمان در ۱۵ مرکز استان در حال برگزاری است و امیدواریم از سال آینده بصورت گسترده تری در شهر‌های مختلف کشور برگزار شود.
  • در حوزه بانوان اقدامات خوبی در معاونت قرآن و عترت آغاز شده است، این محفل نورانی که امسال دومین برای دومین سال متوالی در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود، ابتکار خوبی است که بانوان خلاق، حافظین قرآن، پژوهشگران و اندیشمندان قرآنی در جامعه بانوان در آن حضوری فعال و‌موثرثمر دارند. از سوی دیگر نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم جلوه‌ای باشکوه از درخشش بانوان قرآنی به نمایش گذاشته است.
  • اگر بخواهیم اتفاق مهمی در سبک زندگی خانواده‌ها رخ دهد، بانوان فرهیخته از مهمترین نقش آفرینان این تحول به شمار می‌روند، امیدواریم با ترویج سبک زندگی قرآنی این تحول مهم را در جامعه ایرانی به پیش ببریم.
  • عبور از دولت اسلامی به عنوان مرحله سوم تحقق تمدن نوین اسلامی و ورود به جامعه اسلامی از ماموریت‌های مهم دولت انقلابی است، جامعه اسلامی به معنای ترویج سبک زندگی مومنانه بر اساس ارزش‌های ایرانی اسلامی است و بانوان گرامی از مهمترین نقش آفرینان این مسیر به حساب می‌آیند.
  • انقلاب اسلامی در گام دوم خود به دنبال نقطه آرمانی تمدن نوین اسلامی است و این تمدن بعد از تکمیل و ارتقای مراحل قبلی که مهمترینش جامعه اسلامی است، اتفاق خواهد افتاد.
  • جامعه اصیل ایرانی پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در مسیر تکامل خودش قرار دارد. در این مسیر هیچ ارتجاعی پذیرفتنی نیست و هیچ بازگشت به عقبی نباید اتفاق بیفتد، زیرا جامعه اسلامی ۴۵ سال پیش علیه برهنگی و کشف حجاب قیام کرده و از سویی ۹۰ سال پیش در دوره رضاخان در گوهرشاد پای ارزش‌های انقلابی اسلامی ایستاده است. اینچنین جامعه‌ای اجاز به بازگشت به دوران جاهلی را نخواهد داد.
اخبار مرتبط:
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است
غضنفرآبادی، نماینده مجلس: بازگشت گشت‌ارشاد به خیابان‌ها قانونی است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مدعی شده است که بازگشت گشت ارشاد قانونی و طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد
آصفری، نماینده مجلس: آقای رافائل گروسی از رأفت جمهوری اسلامی دارد سؤاستفاده می‌کند / سفر گروسی به ایران برای ما خوشحال‌کننده نیست و اهمیتی نَدارد

محمدحسن آصفری مدعی شد: آقای گروسی همواره از رأفت جمهوری اسلامی سؤاستفاده کرده است. بعد از برجام قرار بود آژانس راستی‌آزمایی کند و اگر ایران به تعهداتش عمل کرده باشد،گزارشی دقیق و صادقانه بدهد اما آژانس در همه این سال‌ها نشان داد که سیاسی‌کاری می‌کند و دیدیم که گزارش‌های مغرضانه‌ای داد.

معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد
معصومه حائری‌یزدی: آقامصطفی (خمینی) درباره حجاب سختگیری نمی‌کرد

مرحوم حاج آقا مصطفی از حضور در نجف و در کنار برخی از روحانیونی که افکار متحجرانه‌ای داشتند ناراحت بود و به علت حضور برخی از این روحانیون در بیرونی امام، شاید نزدیک ۱۰ سال به بیرونی ایشان نمی‌رفت و با ناراحتی و عصبانیت و با صدای بلند می‌گفت این چه کاری است که در بیرونی می‌نشینند و چای می‌خورند و درباره گوشت و مانند آن حرف می‌زنند؟! اما بیرونی مرحوم آیت‌الله خویی را خیلی قبول داشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است