کد خبر : 238005
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۱۷ - 12:45
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

هوشنگ گلمکانی: می‌خواستم به «کیومرث پوراحمد» بگویم دلم می‌خواهد یک شب بخوابم و صبح بیدار نشوم

هوشنگ گلمکانی آخرین مکالمه تلفنی‌اش با کیومرث پوراحمد را روایت کرده است.

هوشنگ گلمکانی: می‌خواستم به «کیومرث پوراحمد» بگویم دلم می‌خواهد یک شب بخوابم و صبح بیدار نشوم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ «پایان زیستن» عنوان سرمقاله روزنامه اعتماد به قلم هوشنگ گلمکانی درباره درگذشت کیومرث پوراحمد است که در آن آمده: پریشب تماس گرفت و گفت «فیلم «زیستن» را دیدی؟ فیلم جدید انگلیسی….»

گفتم آره، اتفاقا همین دیشب دیدم.

گفت: «اینو که کوروساوا ساخته بود. از این هم بهتر بود. چرا دوباره؟»

گفتم من هم «زیستن» کوروساوا را خیلی دوست دارم اما از این فیلم هم بدم نیامد.

فردا «زیستن» کوروساوا را نمی‌دانم برای چندمین بار، اما پس از سال‌ها، باز تماشا کردم و دیدم که نه، این فیلم جدید انگلیسی فیلم بدی نیست. چیزهایی هم یادداشت کردم. دیشب می‌خواستم به کیومرث زنگ بزنم و درباره این دو «زیستن» باهاش حرف بزنم. بپرسم تو «زیستن» کوروساوا را آخرین بار کی دیدی؟ بگویم این فیلم جدید انگلیسی به دلم نشست و در مواردی بهتر بود.

حتما دلیلش را می‌پرسید و من دلایلم را می‌گفتم. شاید کلنجار می‌داشتیم و تشویقش می‌کردم فیلم کوروساوا را دوباره ببیند. خستگی غالب شد و با خودم گفتم فرداش زنگ می‌زنم تا به بهانه این فیلم درباره زندگی و مرگ حرف بزنیم، و درباره بحران میان‌سالی و چه بسا سالخوردگی.

می‌خواستم برای چندمین بار به او بگویم دلم می‌خواهد یک شب بخوابم و صبح بیدار نشوم. نمی‌دانستم او شجاع‌تر بوده و خودش اقدام کرده و مثل من منتظر قضا و قدر نمانده است.

همین قدر سهمگین  و به شکل وحشتناکی شجاعانه از سر افسردگی حاصل از ناامیدی

اخبار مرتبط:
بهترین دکتر بیماری‌های مقعدی در تهران و کرج
بهترین دکتر بیماری‌های مقعدی در تهران و کرج

بیماری‌های مقعدی یا نشیمنگاهی از جمله عارضه‌هایی هستند که در بسیاری از افراد دیده می‌شوند. از جمله بیماری‌های مقعدی می‌توان به بواسیر، شقاق، آبسه مقعدی، فیستول مقعدی و کیست مویی اشاره کرد. این بیماری‌ها نیازمند درمان هستند؛ زیرا عدم درمان آنها می‌تواند باعث مشکلات بسیاری برای فرد گردد و زندگی روزانه او را با اختلال مواجه سازد.

بهترین شیرآلات صنعتی نفت و گاز
بهترین شیرآلات صنعتی نفت و گاز

صنعت نفت و گاز به‌عنوان یکی از پایه‌های اقتصاد جهانی، نیازمند تجهیزات و ملزوماتی است که بتوانند در شرایط سخت و فشارهای بالا به‌خوبی عمل کنند. یکی از این تجهیزات حیاتی، شیرآلات صنعتی هستند که نقش مهمی در کنترل و مدیریت جریان سیالات در سیستم‌های مختلف ایفا می‌کنند.

عباس عبدی: زاکانی در انتخابات نقش پیش مرگ را بازی می‌کرد
عباس عبدی: زاکانی در انتخابات نقش پیش مرگ را بازی می‌کرد

یکی از بدترین اشتباهات سیاسی که مرتکب می‌شویم، کوشش برای یکدست شدن است. به غلط گمان می‌کنیم که اگر ما یکدست باشیم خیلی هماهنگ و بدون تنش کار خواهیم کرد و تصمیم خواهیم گرفت و همه امور در روال درستی قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است