کد خبر : 237314
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۹ - 04:45
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

دمای هوای خوزستان کاهش می یابد

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: دمای هوای استان از روز جمعه تا اوایل هفته آینده چهار تا پنج درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

دمای هوای خوزستان کاهش می یابد

محمد سبزه زاری بیان کرد: در بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی اخیر طی امروز در سطح استان تضعیف شده و به علت رطوبت در منطقه و ضرایب بالای ناپایداری طی امروز ابرهای جوششی در ساعاتی از بعدازظهر تشکیل می شود که می تواند در برخی نقاط استان به ویژه نیمه شمالی و شرقی باعث رگبارو رعدو برق شود.

وی افزود: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جو استان پایدار خواهد بود و روز جمعه به علت نزدیک شدن و عبور یک سامانه سرد علاوه بر کاهش محسوس دما و وزش باد شدید در برخی نواحی استان انتظار رگبار و رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی و شرقی وجود دارد.

سبزه زاری ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه دوباره جو استان پایدار پیش بینی می شود و صرفا کاهش دما پدیده قابل ذکر و مهم خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته آبادان با ۲۷.۶ و دزپارت با ۶.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداقل دمای اهواز ۱۵.۹ و حداکثر ۲۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان بارندگی مجموع بارندگی سامانه بارشی اخیر در ایستگاه هواشناسی لالی ۱۱۷ و و باران سنج پل تنگ ۱۲۸ میلیمتر ثبت شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان

با بهره برداری از جاده قلعه چنعان، فولاد خوزستان گام مهم دیگری در راستای مسئولیت های اجتماعی خود برای رفاه مردم منطقه برداشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است