کد خبر : 236618
انتشار : ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ - 11:46
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

۳ رویداد نوروزی در تخت فولاد اصفهان

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد از برگزاری ۳ رویداد ویژه نوروز در این مجموعه خبر داد.

۳ رویداد نوروزی در تخت فولاد اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ ابراهیم عمرانی گفت: سه رویداد برای برگزاری در مجموعه تخت فولاد در نوروز پیش بینی شده است.

به نوشته مهر؛ وی افزود: یکی از این رویدادها رویداد گردشگری همهمه است که در قالب گردشگری بازی محور انجام می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اظهار کرد: یکی از دغدغه‌ها در مجموعه تخت فولاد، انتقال مفاهیم و شناسایی مشاهیر و جذابیت‌های تخت فولاد بصورت آموزش‌های غیرمستقیم به مخاطبان بوده است که در این رویداد این مفاهیم در قالب بازی به مخاطبان منتقل می‌شوند.

وی ادامه داد: بازی همهمه در تکیه میر فندرسکی و با محوریت معرفی مشاهیر و ستاره‌های تخت فولاد انجام می‌شود، این بازی ویژه خانواده‌ها طراحی شده که طی چالش ۴۰ دقیقه‌ای خانواده‌ها هیجان، کشف و شگفتی را در این بازی تجربه می‌کنند.

عمرانی تصریح کرد: همهمه ویژه شهروندان و مسافران است و با توجه به تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان سعی بر این بوده که خدمات فرهنگی بعد از افطار هم به مخاطبان ارائه شود، پس این بازی از ساعت ۱۰ صبح لغایت ۲۳ شب هر روز در تکیه میر فندرسکی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه رویداد دوم هم آفرین است، اظهار کرد: یکی از اتفاقات دیگری که امسال در نوروز پیش رو خواهیم داشت، حماسه تاریخی پنج رمضان اصفهان است که به عنوان یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی بشمار می‌رود که در آن رویداد مردم تحصنی در منزل آقای خادمی داشتن و اولین حکومت نظامی قبل از انقلاب هم در شب پنج رمضان رخ داده است، پس با استفاده از این موضوع این رویداد را طراحی کردیم.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد تصریح کرد: این رویداد بصورت تور گردشگری موثرین و شهدای پنج رمضان می‌باشد و با عنایت به اینکه شهدای این حادثه در تخت فولاد و گلستان دفن شده اند، توری را همزمان با پنج رمضان طراحی کرده ایم و بعد از افطار نیز مراسم نکوداشت پنج رمضان با حضور پیشگامان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی اصفهان با همکاری خانه انقلاب اسلامی ولایت برگزار خواهد شد.

وی، رویداد بعدی را همنوا اعلام و خاطرنشان کرد: در مجموعه فرهنگی شهرداری اصفهان سعی شده موضوعات برنامه‌های نوروزی در مجموعه‌های مختلف، متفاوت باشد تا موضوع مورد نظر گردشگری و فرهنگی مسافران و گردشگران به نوعی انتخابی باشد و هر شهروند و مسافر بتواند مرتبط با ذائقه اش برنامه مورد نظرش را انتخاب کند.

عمرانی اضافه کرد: مناجات خوانی در تخت فولاد به عنوان میراث ناملموس از قبل وجود داشته که هم اکنون رگه‌هایی از این میراث ناملموس قابل مشاهده است و امسال با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز سعی کرده ایم در سه تکیه تخت فولاد مراسم مناجات خوانی نیز برگزار شود.

وی گفت: این مراسم در ساعت ۱۰:۳۰ صبح در تکیه رکن الدین و ساعت ۱۲ در تکیه زورات برگزار خواهد شد که برنامه اصلی آن در تکیه بابا رکن الدین از ساعت ۲۲:۳۰ در ماه رمضان است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اظهار کرد: امسال شهرداری برنامه‌های نوروزی اش را با پیشوند “هم” طراحی کرده است که در حوزه خدمات هم دو برنامه پیش بینی شده است یک برنامه شامل تورهای گردشگری تخت فولاد است که هر روز از ساعت ۱۶ بازدید از گنجینه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری تخت فولاد و معرفی مشاهیر آن انجام می‌شود و در نهایت به افطار ختم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رویداد دیگر که در تخت فولاد انجام خواهد شد، رویداد هم نگاه در عکس خانه تکیه سید العراقین توسط واحد پژوهشی برگزار می‌شود که در این بخش تمامی عکس‌های قدیم و جدید و علمای تخت فولاد به تصویر کشیده شده است.

عمرانی گفت: برنامه بعدی موضوع چله خانه‌های تخت فولاد است که کارکرد آنها زیارت فردی بوده، پس سعی کرده ایم با همان رویکرد این کار را احیا کنیم و متقاضیان حضور در این برنامه باید از قبل از طریق شماره تماس ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ چله خانه را رزرو کنند و لذت ۴۰ دقیقه عبادت فردی در چله خانه تخت فولاد را تجربه کنند.

وی ادامه داد: در برنامه‌های نوروزی خرده رویداد هم مانند چاوش خوانی ماه مبارک رمضان و قصه خوانی در نظر گرفته شده است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد ادامه داد: امسال میزبان همه مردم، شهروندان و مسافران در مجموعه تخت فولاد هستیم و سعی کرده ایم در درجه اول میزبانی خوبی داشته باشیم که با عنایت به کمبود امکانات زیر ساختی در تخت فولاد توانسته ایم حداقل امکانات را از ابتدای سال جاری در این مجموعه فراهم کنیم تا میزبانی شایسته ای را از مسافران و شهروندان در این مجموعه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اعتقادمان بر این است که اگر در تخت فولاد شرایط میزبانی شایسته فراهم شود گردشگر و زائر برای حضور در این مجموعه رغبت پیدا می‌کند، پس ما وظیفه داریم قبل از اجرای رویدادی در تخت فولاد به حوزه میزبانی شایسته و زیرساخت‌های آن بپردازیم.

عمرانی افزود: برای شبهای قدر هم همچون سنوات گذشته برنامه‌ای با مشارکت مردم در تخت فولاد برگزار خواهد شد که امسال هم در ۱۱ تکیه با محوریت گروه‌های مردمی مراسم احیا شب‌های قدر برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است