کد خبر : 236160
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - 09:53
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

عصبانیت کیهان از انتخاب نام «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان

روزنامه کیهان نوشت: باید به نشریات زنجیره‌ای باید گفت افتخار(!) برجام را برای خودتان نگه دارید و به عنوان عبرت همه تاریخ و همه کشورها بایگانی کنید؛ دیگر چنان توافقی تکرار نخواهد شد.

عصبانیت کیهان از انتخاب نام «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه کیهان از انتخاب نام «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان عصبانی شده و خطاب به رسانه‌های اصلاح‌طلب که آنان را «زنجیره‌ای» خوانده نوشته: افتخار برجام را برای خودتان نگه دارید.

به گزارش کیهان، روزنامه آفتاب یزد از عنوان جعلی و غیرواقعی «برجام چینی» برای توافق ایران و عربستان استفاده کرد. این روزنامه سخنان یک تحلیلگر را تیتر یک خود (برجام چینی) کرد که گفته است: من به این تفاهم‌نامه برجام چینی می‌گویم. مقایسه غلط توافق ایران و عربستان به برجام و چینی نامیدن آن در حالی است که مذاکرات ایران، عربستان با وساطت کشورهایی مانند عراق و عمان و… به مدت یک سال و نیم در جریان بوده و چین حلقه نهایی این پادرمیانی است و نه‌تنها واسطه آن.

نویسنده این مطلب در ادامه نوشته است: واگذاری امتیازات نقد فراوان (تعطیلی یا اوراق کردن برنامه هسته‌ای ایران) در قبال دریافت امتیازات نسیه و محدود بود. تعهدات ایران کاملا روشن، اغلب برگشت‌ناپذیر و پیش از فرا رسیدن روز رسمی شروع اجرای توافق و اجرای تعهدات غرب بود؛ در حالی که در توافق اخیر همچو معامله نامتوازن و کلاهبردارانه‌ای انجام نشده است. بنابراین باید به نشریات زنجیره‌ای  باید گفت افتخار(!) برجام را برای خودتان نگه دارید و به عنوان عبرت همه تاریخ و همه کشورها بایگانی کنید؛ دیگر چنان توافقی تکرار نخواهد شد.

اخبار مرتبط:
فعال اصولگرا: منوچهر متکی هرگز با قالیباف ائتلاف نخواهد کرد
فعال اصولگرا: منوچهر متکی هرگز با قالیباف ائتلاف نخواهد کرد

نقوی‌حسینی گفت: همانطور که گفتم جریان تغییر در مجلس دوازدهم قالب است. یعنی آقای متکی به هیچ وجه نمی تواند با آقای قالیباف ائتلاف کند و رأی به ثبات دهد چون آقای متکی خودش سردمدار تغییر بوده است بنابراین امروز آقای ذوالنوری و آقای متکی در یک جبهه قرار دارند، طبیعتا اگر قرار به ائتلافی باشد باید میان مجموعه آنها اتفاق بیفتد.

جعفرزاده‌ایمن آبادی: آزادی‌های اجتماعی و جمهوریت در خطر است / باید بعد از مشارکت ۸ درصدی در انتخابات عزا می‌گرفتند
جعفرزاده‌ایمن آبادی: آزادی‌های اجتماعی و جمهوریت در خطر است / باید بعد از مشارکت ۸ درصدی در انتخابات عزا می‌گرفتند

نماینده ادوار مجلس گفت: من به شخصه خیلی از حرف‌های او را قبول نداشته و به آنان نقد دارم اما دلیل نمی‌شود که او را در روز نمایشگاه کتاب بازداشت و زندانی کنند. این نشان می‌دهند که آزادی‌های اجتماعی و جمهوریت در خطر است و باید یک فکر اساسی برای آن شود.

علیرضابیگی: برای سرقت زیر ۲۰ میلیون پرونده تشکیل نمی‌شود
علیرضابیگی: برای سرقت زیر ۲۰ میلیون پرونده تشکیل نمی‌شود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: «نیروی انتظامی سازمانی با ده‌ها ماموریت متنوع است، زحمات این نیرو برای مردم اثبات شده، عزیزانی که برای امنیت کشور زحمت می‌کشند و ما هم می‌دانیم با چه کمبودهایی مواجه هستند، مردم دوست ندارند توانایی آن‌ها زیر سوال برود اما می‌بینند که این نیرو درگیر موضوعی شده است که کمکی به اقتدار نیروی انتظامی و امنیت کشور نمی‌کند.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است