کد خبر : 236134
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۶ - 05:52
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

آمادگی ۵ هزار کلاس در خوزستان برای اسکان نوروزی

مدیرکل آموزش و پرورش از آمادگی پایگاه‌ها، مدارس و مراکز رفاهی برای اسکان میهمانان نوروزی خبر داد.

آمادگی ۵ هزار کلاس در خوزستان برای اسکان نوروزی

مسعود حمیدی‌نژاد اظهار کرد: مدارس تنها کار علمی انجام نمی‌دهند بلکه در ایامی که نیاز است چه هر شرایطی که ایام خوش مردم مانند تعطیلات نوروز باشد و چه ایام سختی‌ها مانند وقوع حوادث طبیعی، همیشه مدارس پای کار هستند.

وی افزود: لازم بود برای شروع سال جدید مانند هر سال آمادگی ایجاد شود و بدین منظور حدود ۴۱ پایگاه در سطح استان خوزستان در تمامی حوزه‌ها و نواحی فعال شدند. ۵ هزار و ۲۰۰ کلاس نیز در ۷۰۰ مدرسه برای میزبانی از مهمانان نوروزی آماده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توجه به امکانات و توانمندی‌های محدود آموزش و پرورش تقسیم‌بندی انجام شد و در این تقسیم‌بندی، حدود ۱۰۰ کلاس به عنوان کلاس ویژه که امکانات نسبتا بهتری دارند، حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کلاس الف، یک هزار و ۸۰۰ کلاس ب و هزار و ۲۰۰ کلاس ج آماده شده‌اند.

حمیدی‌نژاد عنوان کرد: امروز در خرمشهر در افتتاح ستاد اسکان نوروزی مقرر شد که مسافران در خرمشهر در مدارس اسکان داده شوند و دیگر نیاز نیست که در پارک‌ها سرگردان و دچار مشکل شوند.

وی با بیان اینکه فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و همه مجموعه‌ها پای کار هستند، ادامه داد: مراکز رفاهی در اغلب شهرها آمادگی دارند و برای پذیرایی از میهمانان مهیا هستند اگرچه تعداد آن‌ها محدود است و تا حدودی می‌توانند نیازها را پوشش دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در مجموع ۲ هزار نفر از همکانان ما برای پذیرایی از میهمانان آموزش دیده‌اند و آماده راهنمایی مسافران هستند.

وی با اشاره به اسکان مهمانان در پایگاه‌های خوزستان گفت: امسال حدود ۶۴۰ خانوار و ۳ هزار و ۳۰۶ نفر وارد خوزستان شده‌اند. سال گذشته در این ایام بیش از ۱۱۰ هزار خانوار وارد استان شده بودند و احتمال می‌دهیم امسال میزبان تعداد بیشتری از مهمانان باشیم.

وی در خصوص روند پذیرش مهمانان در سال‌های گذشته به صورت حضوری و غیرحضوری یادآور شد: سعی کردیم اپلیکیشن‌هایی را فعال کنیم که در زمان حضور در شهرستان، وقت مهمانان صرف پیدا کردن آدرس و نشانی نشود. ستاد مرکزی اسکان نیز در اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان واقع در اهواز فعال است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان

با بهره برداری از جاده قلعه چنعان، فولاد خوزستان گام مهم دیگری در راستای مسئولیت های اجتماعی خود برای رفاه مردم منطقه برداشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است