کد خبر : 235591
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - 12:36
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

منصور حقیقت‌پور: تیم مذاکره‌کننده باید از آقای عراقچی استفاده کند/ رویکرد تیم مذاکره‌کننده باید تغییر کند

فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: امیدوارم در داخل هم قدرت تندروها کم شود. تصور هم می‌کنم آقای رئیسی متوجه شده باشد که تندروها چه آسیب‌هایی در حوزه سیاست خارجی به کشور زده‌اند و چه میزان باعث به نتیجه‌نرسیدن مذاکرات شده‌اند. واقعیت این است که تندروها نامهربانی‌های زیادی در حق ایران کردند و حالا مسئولان دریافته‌اند که چنین نیروهایی نباید تصمیم‌ساز باشند زیرا اینها ایران را در عرصه بین‌المللی به انزوا می‌کشانند

منصور حقیقت‌پور: تیم مذاکره‌کننده باید از آقای عراقچی استفاده کند/  رویکرد تیم مذاکره‌کننده باید تغییر کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نامه نیوز نوشت: سفر اخیر رافائل گروسی به ایران بسیاری از کارشناسان را به سمت این تحلیل کشاند که ممکن است در آینده‌ای نزدیک و با رفع مشکلات میان ایران و آژانس مذاکرات برجامی هم از سر گرفته شود.

منصور حقیقت‌پور، فعال اصولگرا و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره رویکرد ایران در مذاکرات هسته ای برجام، گفت: «من سفر اخیر آقای گروسی به تهران را مثبت ارزیابی می‌کنم. ایران اهل گفت‌وگو است و چون در گفت‌وگو منطق دارد، از گفت‌وگو هم استقبال می‌کند و این آژانس بوده است که همواره به آهنگ صهیونیست‌ها رقصیده است اما چون ایران پای منطق گفت‌وگو ایستاده است، غربی‌ها مجبور می‌شوند با ما از در گفت‌وگو وارد شوند و حالا هم در این سفر نتایج مثبتی را شاهد بودیم».

او ادامه داد: «این سفر باعث می‌شود که سوءتفاهم‌ها برطرف شود و در این صورت بستر احیای برجام هم فراهم می‌شود. از سوی دیگر نگرانی‌های بیهوده اروپایی‌ها هم کم خواهد شد و ایران توانست فضای ایران‌هراسی که صهیونیست‌ها ایجاد کرده بودند را بکشند».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «من امیدوارم در داخل هم قدرت تندروها کم شود. تصور هم می‌کنم آقای رئیسی متوجه شده باشد که تندروها چه آسیب‌هایی در حوزه سیاست خارجی به کشور زده‌اند و چه میزان باعث به نتیجه‌نرسیدن مذاکرات شده‌اند. واقعیت این است که تندروها نامهربانی‌های زیادی در حق ایران کردند و حالا مسئولان دریافته‌اند که چنین نیروهایی نباید تصمیم‌ساز باشند زیرا اینها ایران را در عرصه بین‌المللی به انزوا می‌کشانند».

حقیقت‌پور در پایان درباره تیم مذاکره‌کننده گفت: «اگر رویکرد تیم مذاکره‌کننده تغییر کند می‌توانند مثبت عمل کنند اما اگر نه، به نتیجه نمی‌رسند. من پیشنهاد می‌کنم آقای عراقچی به عنوان مسئول تیم مذاکره‌کننده یا حداقل به عنوان مشاور تیم مذاکره‌کننده به کار گرفته شود».

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است