کد خبر : 234425
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ - 11:46
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

روشندلان اصفهان مدرسه ندارند

نائب رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز اصفهان گفت:بدلیل شرایط حقوقی که با پس گرفتن مدرسه ابابصیر اصفهان توسط مالکان آن بوجود آمد، مدت‌هاست این واحد آموزشی تعطیل شده و روشندلان استان فاقد مدرسه هستند.

روشندلان اصفهان مدرسه ندارند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد صافی، در نشست خبری “بنیاد دستان مهربان” در مدرسه اوتیسم اصفهان اظهار داشت: این بنیاد نیکوکاری از یکسال گذشته تقبل کرده مدرسه روشندلان اصفهان را احداث کند اما تاکنون زمین مناسبی توسط آموزش و پرورش در اختیارش قرار نگرفته است.

به نوشته ایرنا؛وی ادامه داد: منابع مالی احداث مرکز تحقیقات و نشر روشندلان توسط بنیاد نیکوکاری دستان مهربان تامین شده اما هنوز پیشنهاد مناسبی در این زمینه ارائه نشده است.

نائب رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز اصفهان و مشاور هیات مدیره بنیاد دستان مهربان خاطرنشان کرد: اگر امکان احداث این مدرسه و مرکز نشر با ۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته وجود داشت امسال باید ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شود.

وی با بیان اینکه مکان‌هایی که تاکنون از طرف آموزش و پرورش برای احداث این مدرسه معرفی شده، از نظر کارشناسی امکان دسترسی مناسب دانش‌آموزان روشندل را ندارد، اضافه کرد: با احداث نخستین مدرسه تخصصی و نشر و چاپ روشندلان در اصفهان از پراکندگی دانش آموزان روشندل این خطه جلوگیری خواهد شد.

صافی خاطرنشان کرد: ۱۲ میلیارد تومان برای ساخت نخستین مرکز ارائه خدمات توانبخشی کودکان اوتیسم در کشور توسط بنیاد دستان مهربان تامین و مقرر شده که بهره‌برداری اولیه از آن تا دهه فجر سال آینده در اصفهان انجام شود و در کنار مدرسه اوتیسم این شهر، یک مرکز توانبخشی هم دایر شود.

وی بیان کرد: بخش‌های دندانپزشکی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، کاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی و هیدروتراپی(آب درمانی) و بخش‌هایی در رابطه با توانمندسازی مادران دارای کودک اوتیسم در این درمانگاه پیش بینی شده است.

مشاور هیات مدیره بنیاد دستان مهربان با بیان‌اینکه خدمات این مرکز بطور رایگان به خانواده‌ها ارائه می‌شود، گفت: مشاوره ژنتیک درمان پیش از بارداری و پس از بارداری برای خانواده‌های دارای فرزند اوتیسم در مرکز مشاوره ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصفهان در زمینه تعداد بیماران اوتیسمی در رده دوم کشور قرار دارد، ادامه داد: تعداد کودکان اوتیسم در اصفهان بسیار زیاد است و یکی از دلایل این بیماری مسائل زیست محیطی و آب و هوایی این استان است در حالی که با استفاده از دانش ژنتیک امکان پیشگیری از این بیماری و تولد کودکان سالم وجود دارد.

صافی افزود: بنیاد دستان مهربان ۲۰ شعبه فعال در استان‌های تهران، البرز، اصفهان، تبریز، شیراز، ساری، قم، یزد، کرمانشاه، رشت، ارومیه، مشهد، زاهدان، کیش، شاهرود، مراغه، گرگان، زنجان، قزوین و ایرانشهر دارد.

وی با بیان اینکه آمار مهاجرت از استان‌های همجوار به اصفهان بسیار بالاست، ادامه داد: بخش زیادی از این مهاجرت‌ها بدلیل نیازمندی اقتصادی و اشتغال انجام می‌شود.

نائب رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز اصفهان اضافه کرد: تلاش‌هایی برای راه اندازی و ایجاد شعبه مستقل در استان‌های یزد و چهارمحال و بختیاری در راستای کاهش مهاجرت به اصفهان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی بنیاد دستان مهربان حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان کار و بدسرپرست و بی‌سرپرست نیازمند است، یادآور شد: نقطه عطف فعالیت این بنیاد، خارج از تهران و مناطق محروم کشور از جمله سیستان و بلوچستان است و بیشترین حجم کار نیز در زمینه احداث زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی، درمانی، تربیتی، خدماتی و رفاهی در این استان بوده است.

مدیر بنیاد خیریه دستان مهربان در اصفهان نیز گفت: سه هزار و ۲۰۰ خانوار در کشور زیر پوشش این بنیاد قرار دارند که حدود ۱۵ هزار نفر را دربرمی‌گیرند.

ایمان صفاری افزود: فعالیت این بنیاد از سال ۱۳۹۱ در اصفهان شروع شد و تاکنون ۲ هزار خانواده بطور مستقیم تحت پوشش آن بوده‌اند که یک هزار و ۶۰۰ نفر از آنها توانمند و از چرخه حمایتی بنیاد خارج شده‌اند و در زمان حاضر ۴۰۰ خانواده، خدمات کامل حمایتی را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: این خدمات علاوه بر بسته‌های حمایتی و معیشتی شامل خدمات درمانی، پرداخت اجاره بهای منزل، خدمات آموزشی و هزینه تحصیل است.

کودکان نابینا و کم‌بینا از دوره ابتدایی تا پایان متوسطه در مدارس استثنایی زیر نظر آموزش و پرورش به تحصیل می‌پردازند .

بیش از هشت هزار و ۳۰۰ نفر کم‌بینا و نابینا در تمام گروه‌های سنی تا بالای ۶۰ سال زیر پوشش بهزیستی اصفهان هستند که خدمات لازم را بر اساس نیازمندی خود دریافت می‌کنند و از این تعداد ۴۹ درصد زنان و ۵۱ درصد مردان هستند.

اخبار مرتبط:
ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان/ تخلیه روستاهای در معرض سیل ضروری است
ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان/ تخلیه روستاهای در معرض سیل ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ادامه بارش ها در شرق و شمال استان اصفهان گفت: تخلیه روستاها و سکونتگاه‌های در معرض سیل ضروری است.

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره سامانه بارشی که از بعد از ظهر امروز فعال می‌شود، هشدار سطح زرد صادر کرد.

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها
برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها

رئیس پلیس راهور اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور نسبت به توقیف خودروهای دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد و نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این قبیل خودروها اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است