کد خبر : 233422
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۸ - 11:42
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

فرماندار ویژه کاشان:کارخانه سرب مجوز محیط زیست ندارد

فرماندار ویژه کاشان گفت:استقرار کارخانه سرب در کاشان در مکان کنونی خلاف ضوابط محیط زیست بوده و هیچگونه مجوزی از اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ندارد.

فرماندار ویژه کاشان:کارخانه سرب مجوز محیط زیست ندارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدشریف زارعی در نشست خبری با موضوع وضعیت کارخانه سرب کاشان افزود: این کارخانه در محور جاده قدیم کاشان_قم قرار دارد،طبق جمع بندی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، ایجاد کارخانه سرب در مکان یادشده، مغایر ضوابط محیط زیستی است و در سامانه جامع محیط زیست کشور هم با ایجاد آن مخالفت شده است.

به نوشته ایرنا؛ وی اظهار کرد: آلاینده های تولیدی این کارخانه خطرناک بوده و طبق نظر سازمان حفاظت محیط زیست استقرار این واحد خلاف مقررات است و سرمایه گذار باید در خصوص این موضوع تدبیر کند،ما هم برای سرمایه گذار تسهیل گری می کنیم تا در مکانی دیگر اقدام به تولید داشته باشد.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: استقرار این کارخانه در مکان کنونی بدون طی مراحل قانونی بوده و به لحاظ آمایش سرزمینی و سلامت مضر و آلاینده است و مراحل مربوط برای اقدام قضایی در حال انجام است.

زارعی گفت:اگر این کارخانه با رعایت ضوابط زیست محیطی در مکان مناسب جانمایی شود، آلایندگی منتقل نمی شود و ما زمینه جابجایی این شرکت را فراهم می کنیم.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است