کد خبر : 232591
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ - 16:38
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: اگر غرب بخواهد به همین شیوه ادامه دهد مجلس درباره بالابردن غنی‌سازی اورانیوم تصمیم می‌گیرد

نماینده استان مرکزی در مجلس گفت: «برجام عملیاتی بشود یا نه ما بیش از چیزی را دست نخواهیم داد اما اگر غرب بخواهد به همین شیوه ادامه دهد ما هم تصمیات دیگری خواهیم گرفت و حتما آن شرایط به نفع اروپایی‌ها نخواهد بود. مجلس هم گزینه‌هایی روی میز دارد؛ از گزینه‌هایی درباره ان.پی.تی تا بالابردن غنی‌سازی اورانیوم. فعلا منتظر هستیم که اروپایی‌ها چه کار می‌کنند اما حتما حاضر نیستیم هم پشت دیوار مذاکره بمانیم و هم تحریم‌ها لغو نشود».

نماینده مجلس: اگر غرب بخواهد به همین شیوه ادامه دهد مجلس درباره بالابردن غنی‌سازی اورانیوم تصمیم می‌گیرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ فردانیوز نوشت: محمدحسن آصفری، نماینده مجلس و تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره عدم دعوت از جمهوری اسلامی در اجلاس مونیخ گفت: «کشورهای غربی امیدشان را به اپوزیسیون بسته‌اند که آنها بتوانند برایشان کاری بکنند غافل از اینکه این چهره‌های اپوزیسیونی که می‌بینیم، از منفورترین افراد هستند. باقی‌مانده‌های پهلوی اگر دل برای ایران و ایرانی می‌سوزاندند در جنگ ایران و عراق که کشورهای غربی پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را به عراق می‌دادند، از ایران دفاع می‌کردند. آنها در میان یک جنگ تمام عیار دشمنی‌شان با کشورشان را ثابت کردند. غربی‌ها و اپوزیسیون اگر می‌توانستند نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند در همان جنگ هشت‌ساله این کار را می‌کردند که آن موقع نتوانستند چه رسد حالا که نظام در مقتدرانه‌ترین شکل ممکن قرار دارد».

او ادامه داد: «نشست مونیخ که با شعار امنیت پایدار برگزار می‌شود، با دعوت‌نکردن ایران و روسیه ضدامنیتی کار ممکن را انجام داد. غربی‌ها باید بدانند با دل‌بستن به اپوزیسیون به هیچ وجه نمی‌توانند نظام ایران را نضعیف کنند بلکه هم نظام و هم ملت ایران مقام‌تر می‌شوند و دعوت یک سری عناصر خائن فقط بر نفرت ملت ایران می‌افزاید. اروپایی‌ها مسیر اشتباهی را طی می‌کنند و بهتر است به جای این دست از اقدامات نادرست در قالب گفت‌وگو مشکلاتشان را ب جمهوری اسلامی حل کنند».

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: «اینکه ایران به نشست مونیخ دعوت نشد و اینکه در آنجا مطالبی علیه ایران گفته شد، دخالت آشکار در امور داخلی ما محسوب می‌شود. در واقع به صورت علنی نشست مونیخ در امور داخلی ایران دخالت کرده است که باید پاسخگو باشد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره سرنوشت برجام هم گفت: «برجام عملیاتی بشود یا نه ما بیش از چیزی را دست نخواهیم داد اما اگر غرب بخواهد به همین شیوه ادامه دهد ما هم تصمیات دیگری خواهیم گرفت و حتما آن شرایط به نفع اروپایی‌ها نخواهد بود. مجلس هم گزینه‌هایی روی میز دارد؛ از گزینه‌هایی درباره ان.پی.تی تا بالابردن غنی‌سازی اورانیوم. فعلا منتظر هستیم که اروپایی‌ها چه کار می‌کنند اما حتما حاضر نیستیم هم پشت دیوار مذاکره بمانیم و هم تحریم‌ها لغو نشود».

آصفری در پایان گفت: «من از دستگاه دیپلماسی خودمان هم گلایه دارم. وزارت خارجه نباید نسبت به نشست مونیخ منفعلانه برخورد می‌کرد. بهتر بود که موضع‌گیری‌های قاطعی انجام می‌داد و بهتر از هم آن بود که با اقدامات پیشگیرانه اجازه حضور آن نیروهای اپوزیسیون در آن نشست را نمی‌داد. دستگاه دیپلماسی نباید تماشاگر محض باشد. دقیقا سفارت‌خانه‌های ما در کشورهای اروپایی چه کار می‌کنند؟ چرا وزیر خارجه دابیری پیش از برگزاری نشست مونیخ انجام نداد؟ چرا رایزنی‌هایی صورت نگرفت؟ همه اینها پرسش‌هایی است که وزارت امور خارجه باید پاسخ دهد».

اخبار مرتبط:
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است
فیاض زاهد: جمهوری‌اسلامی بزرگ‌ترین دشمن جمهوری‌اسلامی است

از خاطرم نرفته که در زمان تشییع سردار بزرگ قاسم سلیمانی چه حال و هوایی در کشور محقق شده بود، چه تحبیب قلوبی شکل گرفته بود، چه بخش‌هایی از جامعه و چه شخصیت‌هایی (که می‌توان آنها را در صف منتقدان نظام و اپوزیسیون قرار داد) به تشییع جنازه رفتند، اما ماجرای هواپیمای اوکراینی که من آن را با واقعه چرنوبیل در شوروی تشبیه کردم به سرعت همه آن سرمایه و اعتبار به دست آمده را تا حد زیادی منکوب کرد و حسرت بزرگی را برای علاقه‌مندان ایران باقی گذارد. در نقطه مقابل شادمانی، فرح و دست‌افشانی را به دشمنان کشور هدیه داد.

ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند
ادعای جالبِ وزیر علوم / زلفی‌گل: تعداد کمی از اساتید از دانشگاه‌ها اخراج شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات
بودجه موسسه مصباح‌یزدی در دولت رئیسی به ۴۳۷ میلیارد رسید I جزییات

بر اساس جداول منتشرشده از بودجه ۱۴۰۳ بودجه پیشنهادی دولت برای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان است. این رقم در لایحه بودجه سال گذشته، ۱۴۱ میلیارد تومان بوده که افزایش بیش از ۳ برابری را تجربه کرده است. البته در همان سال نیز مجلس از رقم پیشنهادی دولت فراتر رفت و بودجه ۲۶۸ میلیارد تومانی برای این موسسه تصویب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است