کد خبر : 232032
انتشار : ۱۴۰۱/۱۲/۰۱ - 04:02
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

افتتاح طرح آبرسانی به ۱۴ روستای اهواز

طرح آبرسانی به ۱۴ روستای جیسانیه بزرگ از توابع بخش مرکزی اهواز روز یکشنبه به بهره برداری رسید.

افتتاح طرح آبرسانی به ۱۴ روستای اهواز

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به روستای جیسانیه بزرگ در جمع خبرنگاران بیان کرد: با بهره برداری از این خط آبرسانی ۲۱ هزار نفر از اهالی این روستا از آب شرب پایدار بهره مند شدند.

مجتبی یوسفی افزود: متاسفانه در سال های گذشته اقدامات مناسبی برای حل مشکلات فاضلاب و آبرسانی در استان انجام نشده اما در ۲ سال اخیر تلاش شد تا مشکلات در این بخش برطرف شوند.

وی یکی از اقدامات برای رفع مشکلات آب و فاضلاب در استان را تامین اعتبار عنوان کرد و ادامه داد: در بودجه امسال رقم ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه آب و فاضلاب برای استان تصویب شد که در نظر داریم در بودجه سال آینده نیز رقم ۱۰ هزار میلیارد ریال را تصویب کنیم.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون، حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اقدامات خوبی امسال برای بهبود طرح‌های آبرسانی و فاضلاب در استان انجام شده است به عنوان مثال مبلغ ۲هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پول نقد و سه هزار میلیارد ریال تهاتر نفتی تامین شده و هفته آینده نیز ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار به آبفای استان پرداخت می‌شود.

وی افرود: از ۲ سال گذشته برنامه ریزی شد که روستاهای پرجمعیت استان از شبکه آبرسانی مجزا برخوردار باشند تا روستاهای پایین دست با مشکلی در تامین آب مواجه نشوند.

یوسفی بهره برداری شبکه آبرسانی منطقه ام الطمیر و دغاغله از شهرستان اهواز را یادآور شد و گفت: امروز نیز شبکه آبرسانی جیسانیه بزرگ انجام شد که مردم روستاهای مسیر تصفیه نیشکرو عنافچه را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب روستای الباجی شهرستان اهواز انجام شده است، ادامه داد: طرح آبرسانی به این روستا تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

جیسانیه بزرگ با جمعیت چهار هزار و ۸۰۰ نفر در بخش مرکزی اهواز قرار دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است