کد خبر : 231772
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - 10:47
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

راه‌اندازی مراکز سطح ۲ ناباروری در ۴ شهرستان استان اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از راه‌اندازی مراکز سطح ۲ ناباروری در ۴ شهرستان استان اصفهان خبر داد.

راه‌اندازی مراکز سطح ۲ ناباروری در ۴ شهرستان استان اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ شاهین شیرانی در سومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت استان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آموزش و اجرای سیاست‌های تشویقی فرزندآوری در راستای جوانی جمعیت خبر داد.

به نوشته مهر؛ وی از ایجاد مراکز سطح ۲ ناباروری در ۴ شهرستان استان به عنوان قطب شمال، جنوب، شرق و غرب خبر داد و افزود: در راستای دسترسی آسان مردم به خدمات درمانی سطح ۲ ناباروری که شامل خدمات تخصصی و فوق تخصصی است این اقدام صورت می‌گیرد که امیدواریم با توسعه امکانات در تمام شهرستان‌ها این دست از خدمات ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه ۲۰ درصد زوجین نابارور هستند که امکان باروری برای برخی با درمان‌های ساده و بخشی با درمان‌های تخصصی فراهم است و در بهترین شرایط ۳۵ درصد پس از دریافت خدمات منتج به نتیجه می‌شود، ادامه داد: بر اساس قانون تمام بیمارستان‌ها موظف به ارائه داروی به بیماران هستند و چون بخش اعظمی از مراجعین به مراکز ناباروری، سرپایی هستند و داروهای ناباروری گران قیمت و تخصصی است بنابراین داروخانه سجاد برای آنها درنظر گرفته شده است که در ۴ شهرستان مذکور نیز یک داروخانه بر ای ارائه داروهای ناباروری مشخص خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه دانشجویی و تشویق و تسهیل روند برای ازدواج دانشجویی و فرزندآوری راه اندازی خوابگاه متاهلی در دستور کار قرار دارد.

حمید گله داری، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه به آموزش‌ها هنگام ازدواج ویژه مزدوجین اشاره کرد و بیان داشت: این دوره‌های آموزشی شش ساعته است که حول محور آموزش، حقوق، سلامت جنسی، اخلاق و احکام، روانشناسی است که از سال آینده آموزش فرزندآوری و عوارض پیشگیری از بارداری، سلامت جنسی، مهارت‌های زندگی و اخلاق و حقوق جایگزین خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای جوانی جمعیت و افزایش فرزندآوری آموزش‌های ویژه دانش آموزان متوسطه داریم و همچنین محتواهای آموزشی نیز با عنوان ” ازدواج آسان و سبک زندگی اسلامی” برای دانش آموزان تهیه شده که مقرر شد پس از تصویب در ۵ مدرسه به اجرا درخواهد آمد.

اخبار مرتبط:
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما
دمای ۲۰ شهراصفهان بالای ۴۰ درجه است/پیش‌بینی افزایش۲ درجه‌ای دما

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: دمای ۲۰ شهر استان اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده و طی ۲۴ ساعت آینده نیز شاهد افزایش ۲ درجه‌ای دمای هوا هستیم.

۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت
۲ حادثه ترافیکی در اصفهان ۱۳ مصدوم داشت

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۲ حادثه ترافیکی امروز در استان اصفهان ۱۳ مصدوم داشت.

طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت
طرح ملی مسکن به ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید اصفهان اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اختصاص طرح نهضت ملی مسکن به بیش از ۲۸ هزار متقاضی در شهرهای جدید استان (بهارستان، فولادشهر و مجلسی) خبرداد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است