کد خبر : 231757
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - 09:54
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

آزادی ۹۸۶ زندانی در پی صدور فرمان عفو گسترده مقام معظم رهبری

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از آزادی ۹۸۶ زندانی در پی صدور فرمان عفو گسترده مقام معظم رهبری در مرحله اول خبر داد.

آزادی ۹۸۶ زندانی در پی صدور فرمان عفو گسترده مقام معظم رهبری

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت‌الاسلام اسداله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در مراسمی که با حضور زندانیانی که در پی صدور فرمان عفو گسترده مقام معظم رهبری از زندان آزاد شدند و خانواده‌های این زندانیان اظهار داشت: آنچه که انقلاب اسلامی ایران را نسبت به انقلاب‌های دیگر در سطح جهان برتری داده است، جلوه‌های کرامت و رأفت اسلامی است که نمونه‌ای از آن در پیشنهاد هوشمندانه عفو رئیس قوه قضاییه و موافقت کریمانه رهبر معظم انقلاب با این عفو گسترده را می‌‌‌توان مشاهده کرد.

به نوشته فارس؛ وی در خصوص آمار آزادشدگان در جریان این عفو گسترده گفت: در مرحله اول اجرای این طرح مبارک ۹۸۶ نفر از محکومان و متهمان زندانی از زندان آزاد خواهند شد.

جعفری تعداد مشمولینی که در قالب این طرح از زندان آزاد خواهند شد را بیش از این عدد عنوان کرد و افزود: در کارگروهی که با حضور نماینده رئیس کل دادگستری استان، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و رئیس سازمان زندان‌های استان به صورت روزانه تشکیل می‌شود شرایط آزادی دیگر زندانیان مشمول این طرح، بررسی و نسبت به آزادی مشمولان اقدام خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در تشریح دستورالعمل ابلاغی از سوی رئیس قوه قضاییه که بر اساس آن تعداد قابل توجهی از زندانیان به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت، بیان کرد: بر اساس این دستورالعمل دو دسته از زندانیان مورد عفو قرار خواهند گرفت، دسته اول متهمان و محکومان حوادث و اغتشاشات اخیر و دسته دوم محکومان و متهمان جرائم عمومی هستند.

جعفری ادامه داد: از جمع دستگیرشدگان حوادث اخیر به جز افرادی که پیش از این با اخذ تعهد در مراجع انتظامی و معرفی کفیل یا وثیقه از زندان آزاد شده بودند و همچنین افرادی که در اغتشاشات اقدام به انجام قتل، تحریق، تخریب کرده بودند و کسانی که دارای شاکی خصوصی هستند و به واسطه مدیریت نیروهای قضایی، انتظامی و امنیتی در اغتشاشات تعداد این افراد بسیار کم است، بقیه متهمان و محکومان مورد عفو قرار خواهند گرفت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان تعداد متهمان و محکومان اغتشاشات که مورد عفو قرار خواهند گرفت را ۱۹۴ نفر و تعداد دسته دوم که متهمان و محکومان جرائم عمومی بودند را ۷۹۲ نفر اعلام کرد.

اخبار مرتبط:
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری استان اصفهان است.

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

مسؤول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان گفت: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های این صندوق است.

اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است
اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت و دفاع از نظام استانی برخوردار است

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: در همه جلسات کشوری آن جا که اصفهان را برخوردار می‌نامند، یادآور شدم که اصفهان در غیرت، مدیریت، خلاقیت، تقدیم شهدا و دفاع از نظام برخوردار است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است