کد خبر : 231526
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۷ - 22:17
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

معاون وزیر علوم:تلاش می‌کنیم مشکلات دانشجویان بازداشتی حل و فصل شود

معاون فرهنگی ، اجتماعی و دانشجویی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت:همه تلاش و سعی ما این است که مشکلات مربوط به دانشجویان بازداشتی درجریان اغتشاشات اخیر به سرعت حل و فصل شود و رییس جمهور و وزیر علوم در این خصوص اهتمام ویژه‌ای دارند.

معاون وزیر علوم:تلاش می‌کنیم مشکلات دانشجویان بازداشتی حل و فصل شود

دکتر عبدالحسین کلانتری روز چهارشنبه در محل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان (رامین) افزود:به تازگی از طرف وزیر علوم ابلاغیه و دستوری به روسای دانشگاه‌ها داده شده تا دانشجویانی که در کمیته‌های انضباطی پرونده دارند، مورد عفو و بخشش قرار بگیرند.

وی گفت: در این ابلاغیه از روسای دانشگاه‌های کشور خواسته شده در هماهنگی کامل با قوه قضاییه، دادستانی ها و دادگستری ها ، مسایل دانشجویان در خارج از دانشگاه‌ها حل و فصل شود و مورد عفو و بخشش قرار بگیرند و در این خصوص رییس جمهور به صورت جدی پیگیر این موضوع هستند.

معاون وزیر علوم ، فناوری و تحقیقات درباره تعداد دانشجویان بازداشتی اغتشاشات اخیر، آماری ارایه نداد.

ضرورت رونق بخشی به کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها با میدان داری دانشجویان

معاون وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به ضرورت فعال‌سازی دوباره کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت و میدان‌داری دانشجویان اشاره کرد و افزود:به نظر می‌رسد بهترین راه رونق بخشیدن به کرسی‌های آزاداندیشی این است که خود دانشجویان و نه مسوولان دانشگاه‌ها ، میدان‌داری کنند.

کلانتری بیان کرد: متاسفانه در کرسی‌های آزاد اندیشی این فرهنگ غلط وجود داشته که در دانشگاه‌ها فرصت و مجالی برای ارایه نقدها،گفت و گو و بررسی آزاد اندیشه‌ها وجود ندارد ضمن آنکه مقاومت‌های ذهنی در خصوص کرسی های آزاداندیشی همچنان وجود دارد.

وی گفت: باید کمک کرد که این فضا عوض شود و فرصتی برای ارایه نظرات و هم اندیشی در دانشگاه‌ها فراهم شود؛ فکر می‌کنیم بهترین مکان برای نقد آرا و اندیشه‌ها، دانشگاه‌ها هستند چیزی که در سال‌های اولیه و حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها وجود داشته است.

کلانتری ادامه داد: هیچ جایی جز دانشگاه‌ها صلاحیت دار تر برای موضوع آزاد اندیشی نیست؛ دانشگاه‌ها با آزاداندیشی گره خورده است و قطعا جامعه نیز از این فضا متاثر خواهد شد.

معاون وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری در ادامه به ازسرگیری فعالیت تشکل‌های دانشجویی پس از شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: تشکل های دانشجویی که در دوران کرونا آسیب دیدند با اغماض از برخی بندهای آیین نامه‌های تشکل‌ها، اجازه یافتند دوباره فعالیت خود را از سربگیرند و شروع به کار کنند، فرصت هایی را فراهم کردیم تا اعضای خود را بازیابی کنند و اعضای جدیدی را نیز بگیرند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان

با بهره برداری از جاده قلعه چنعان، فولاد خوزستان گام مهم دیگری در راستای مسئولیت های اجتماعی خود برای رفاه مردم منطقه برداشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است