کد خبر : 230213
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۲۱ - 09:56
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

تثبیت مرکزیت گردشگری با قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان گفت: برای توسعه بین‌المللی اصفهان که هاب کشور شود باید قطار سریع‌السیر از تهران به اصفهان را راه‌اندازی کنند.

تثبیت مرکزیت گردشگری با قطار سریع‌السیر تهران-اصفهان

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علیرضا سالاریان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به وظایف نمایندگی وزارت خارجه در استان اصفهان، اظهار داشت: کمک به توسعه روابط خارجی استان‌ها در بُعد اقتصادی است که ظرفیت‌های اقتصادی استان را به سایر کشورها منتقل می‌کنیم.

به نوشته مهر؛ وی افزود: اگر کشور و شرکتی تمایل به همکاری در استان اصفهان از طریق نمایندگی انجام می‌شود و در بازدیدها و سفر هیأت‌های اقتصادی نیز هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد و باید گفت نتیجه این بازدیدها و میزان قرادادها را باید با آمار افزایش صادرات سنجید که خوشبختانه آمار گمرک نشان از افزایش دارد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان با اشاره به تأثیر نمایشگاه‌های بین‌المللی، گفت: اصفهان در بسیاری از موارد مانند نساجی، سیمان و سنگ، محصولات گلخانه‌ای، لبنیات، صنایع دستی، طلاو جواهر، فولاد و …سرآمد است و باید از این ظرفیت برای شرکت در نمایشگاه‌های جهانی و صادرات استفاده کرد.

وی پیگیری دیپلماسی عمومی را از دیگر وظایف این نمایندگی دانست و افزود: شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، سمن‌ها، صدا و سیما و رسانه و … مربوط به معاونت دیپلماسی عمومی است که متأسفانه سازمان‌های مربوطه در این راستا همکاری قابل توجهی نداشتند و برای افزایش گردشگر و اقدامات این حوزه نیاز به هم‌افزایی بیشتر وجود دارد.

سالاریان با گلایه از حداقل همکاری شهرداری در حوزه بین‌المللی گفت: هرچند که در طی چهارسال گذشته اقدامات شهرداری و دانشگاه‌های اصفهان در توسعه تعاملات بین‌المللی مؤثر بوده است اما پس از تغییرات در مدیریت شهری این همکاری‌ها و توجه به حوزه بین‌الملل کم شده است.

وی ادامه داد: حوزه کنسولی در اینجا به مثابه یک وزارتخانه کوچک است که شهروندان استان اصفهان و چهارمحال بختیاری به این کنسولگری مراجعه می‌کنند که در سال گذشته ۴۲ هزارمورد تأیید اسناد داشتیم ودر ۹ ماه امسال ۴۴ هزار ۷۲۱ بوده که بخشی از این آمار به مهاجرت مربوط است

سالاریان با اشاره به دفتر صدور روادید در فرودگاه اصفهان، گفت این دفتر نیز تحت نظارت نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان که در هفته فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی ۲۵ پرواز خارجی دارد که البته عمده آن عتبات است و در کل تاکنون ۵۰۴ تا روادید در فرودگاه صادر شده است.

وی با اشاره به نمایشگاه گردشگری تهران گفت: از اصفهان نیز غرفه‌ای برپا شده و برای افزایش استقبال بازدید کننده خارجی باید از کشورهای مورد نظر و هدف دعوت کرد تا شاهد رونق در این حوزه باشیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان خاطر نشان کرد: برای توسعه بین‌المللی اصفهان که هاب کشور شود باید قطار سریع‌السیر از تهران به اصفهان را راه‌اندازی کنند البته اقداماتی مانند مرکز همایش‌های بین‌المللی نیز کار بزرگی است که اگر در کنار اینها قطار سریع السیر اصفهان تهران هم برقرار شود، مرکزیت گردشگری و بین‌المللی این استان تثبیت می‌شود

اخبار مرتبط:
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی
آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از آتش‌سوزی در انبار منسوجات شهرک صنعتی جی خبر داد.

شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد
شاخص هوای ۶ شهر اصفهان بر مدار زرد

شاخص کیفیت هوای کلانشهر اصفهان و کاشان، مبارکه، نجف‌آباد، شاهین‌شهر و سجزی در بیست و هفتمین روز از اردیبهشت ماه وضعیت زرد و قابل قبول را نشان می‌دهد.

مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان
مصدومیت ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: ۶ نفر در تصادف زنجیره‌ای در اصفهان مصدوم شدند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است