کد خبر : 229624
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ - 12:13
دسته‌بندی : اخبار ویژه، فرهنگی
چاپ

نماینده مجلس: تحریمی‌های جشنواره فجر پشیمان خواهند شد/ این افراد اصلاً در جایگاهی نیستند که بخواهد با آن‌ها برخورد شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس مدعی شد: جشنواره فیلم فجر با همه شیطنت‌هایی که رسانه‌های غربی و مخالف نظام مثل اینترنشنال، صدای آمریکا و بی‌بی‌سی از خودشان نشان دادند، با حضور کارگردانان، تهیه‌کنندگان و هنرمندانی که دل در گرو کشورشان داشتند، برگزار شده و اکنون هم ادامه دارد. از این‌رو فکر می‌کنم تحریم جشنواره فیلم فجر توسط برخی از هنرمندان، گرچه در یک مقطع کوتاهی ممکن است در کمیت و کیفیت محصولات هنری، تاثیراتی داشته باشد، اما خود این اتفاق، سرآغاز رشد بسیاری از چهره‌های دیگر برای نقش‌آفرینی و حضور در صحنه و عبور از انحصار و بازیگرسالاری خواهد شد.

نماینده مجلس: تحریمی‌های جشنواره فجر پشیمان خواهند شد/ این افراد اصلاً در جایگاهی نیستند که بخواهد با آن‌ها برخورد شود

به گزارش سایت خبری مدارا: احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص تحریم جشنواره فیلم فجر توسط تعدادی زیادی از هنرمندان که منجر به افت محسوس کیفیت این عرصه هنری شد، به رویداد۲۴ می‌گوید: امروز ملت ایران، چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند. در همین راستا، چند روزی است که شاهد برگزاری جشنواره فیلم فجر هستیم. برخی هنرمندان تصمیم گرفتند این عرصه هنری را تحریم کنند، اما باید بگویم که این افراد، ضربه اساسی را به خودشان زدند.

او می‌گوید: نظام یک بستر ویژه‌ای را برای نقش‌آفرینی این هنرمندان فراهم کرد و در طول سالیان گذشته، این هنرمندان به واسطه زیرساخت‌ها و بستر‌هایی که نظام فراهم کرده است، رشد کردند، چهره شدند و حال از آن‌ها به عنوان سلبریتی یاد می‌کنند، اما امروز این افراد با وقاحت تمام به همه ظرفیت‌هایی که کشور برایشان فراهم کرده بود، پشت کردند و در این عرصه، باز هم تکرار می‌کنم که بزرگ‌ترین آسیب را خودشان خواهند خورد به دلیل اینکه فرصت‌های پیش‌آمده برای خودشان را غنیمت نشمردند.

این چهره اصولگرا می‌گوید: تحریم جشنواره فیلم فجر، سرآغاز طلوع هنرمندان جدیدی است که به وطن‌شان، کشورشان و مردم‌شان عشق می‌ورزند. این افراد آماده حضور در عرصه‌های هنری هستند، همان‌طور که در این جشنواره هم آمدند و خودی نشان دادند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: جشنواره فیلم فجر با همه شیطنت‌هایی که رسانه‌های غربی و مخالف نظام مثل اینترنشنال، صدای آمریکا و بی‌بی‌سی از خودشان نشان دادند، با حضور کارگردانان، تهیه‌کنندگان و هنرمندانی که دل در گرو کشورشان داشتند، برگزار شده و اکنون هم ادامه دارد. از این‌رو فکر می‌کنم تحریم جشنواره فیلم فجر توسط برخی از هنرمندان، گرچه در یک مقطع کوتاهی ممکن است در کمیت و کیفیت محصولات هنری، تاثیراتی داشته باشد، اما خود این اتفاق، سرآغاز رشد بسیاری از چهره‌های دیگر برای نقش‌آفرینی و حضور در صحنه و عبور از انحصار و بازیگرسالاری خواهد شد.

نماینده شهرکرد در واکنش به اینکه آیا نظام باید با هنرمندان تحریم‌کننده جشنواره فیلم فجر برخورد کند یا نه؟ گفت: اعتقاد به برخورد با این افراد ندارم، چون این‌ها در جایگاهی نیستند که کشور بخواهد با آن‌ها برخورد کند. این افراد تصمیم گرفتند که در جشنواره حضور پیدا نکنند و حتماً در آینده هم از کار خود پشیمان خواهند شد.

وی می‌گوید: هنرمندان تحریم‌کننده جشنواره، بازیگر هستند و آغوش کشور برای همه باز است و بعداً می‌توانند وارد کار شوند، مگر اینکه فرد یا افرادی از آن‌ها، عمل و رفتارشان سبب ایجاد هزینه برای افرادی یا حقوق بیت‌المال یا آسیب به اموالی شده باشد. باز هم تاکید می‌کنم این هنرمندان از تصمیمی که گرفتند پشیمان خواهند شد و به عرصه هنر برخواهند گشت و ما هم، آغوش‌مان به روی همه آن‌ها باز است.

اخبار مرتبط:
قولچاق؛ شاهکار سینمای ایران از یوسفی‌نژاد و جلیل اکبری‌صحت
قولچاق؛ شاهکار سینمای ایران از یوسفی‌نژاد و جلیل اکبری‌صحت

در قولچاق، مخاطب خیلی زود وارد فضای داستان می‌شود و علیرغم روشن بودن موضوع، محو در داستان می‌شود. طوری‌که انگار مانند یک مهمان در گوشه‌ای از اتاق نشسته و بی‌طرفانه و با تعجب و گاهی خنده بر لب اتفاقات داخل خانه را نظاره‌گر است و در نهایت، غافلگیرانه و غرق در داستان و بدون اینکه بداند چند دقیقه یا ساعت روی صندلی سینما نشسته بود از سالن سینما خارج می‌شود.

رئیس صداوسیما: هزینه میلیاردی برای دعوت از سلبریتی‌ها از سابق بوده / در نوروز امسال افزایش مخاطب داشتیم
رئیس صداوسیما: هزینه میلیاردی برای دعوت از سلبریتی‌ها از سابق بوده / در نوروز امسال افزایش مخاطب داشتیم

رئیس سازمان صداوسیما در واکنش به هزینه میلیاردی برای دعوت سلبریتی‌ها در ویژه برنامه عید تلویزیون گفت: هزینه های برنامه ها به صورت معمول در قالب قرارداد کلی شبکه با تهیه کننده و حامی مالی است و جزئیات قرارداد ها در اختیار این سازمان نیست و با پرداخت های غیر معقول موافق نیستیم. رویه های غلط که از دوره های قبل صدا و سیما رواج داشته به تدریج در دست اصلاح است.

واکنش داریوش به درگذشت فرامرز اصلانی
واکنش داریوش به درگذشت فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی خواننده باسابقه و سرشناس کشورمان در سن 69 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است