کد خبر : 228545
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ - 11:59
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

واکنش وزارت خارجه آمریکا به خبر ارسال پیام واشنگتن به تهران: برجام ماه‌ها است که در دستور کار قرار ندارد

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره اینکه آیا واشنگتن پیامی به ایران ارسال کرده است، گفت: ماه‌ها است که برجام در دستور کار قرار ندارد، ایرانی‌ها در ماه سپتامبر زمانی که یک توافق مورد تایید همه طرف‌ها روی میز بود، فرصت احیای برجام را از بین بردند.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به خبر ارسال پیام واشنگتن به تهران: برجام ماه‌ها است که در دستور کار قرار ندارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر ۹ بهمن ماه در در نشست خبری با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با بیان اینکه حامل پیام‌های آمریکا برای ایران هستیم، گفت: از دیدگاه ما فرصت مناسب برای حل مشکلات مربوط به توافق هسته‌ای وجود دارد.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره اینکه آیا واشنگتن پیامی به ایران ارسال کرده است، گفت: ماه‌ها است که برجام در دستور کار قرار ندارد، ایرانی‌ها در ماه سپتامبر زمانی که یک توافق مورد تایید همه طرف‌ها روی میز بود، فرصت احیای برجام را از بین بردند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم ادعا‌های واشنگتن مدعی شد: از آن زمان تاکنون هدف ما حمایت از مردم ایران و مقابله با روابط نظامی درحال گسترش ایران و روسیه بوده است.

خبرنگاری از ودانت پاتل پرسید، آیا آمریکا پیامی به ایران ارسال کرده است؟ وی پاسخ داد که همانطور که گفتم، ماههاست برجام در دستور کار و تمرکز ما نیست.

پاتل در عین حال تصریح کرد که سیاست دولت آمریکا این است که ایران هیچگاه نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد و همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین مکانیسم است.

رابرت مالی (راب مالی) مذاکره کننده ارشد هسته‌ای این کشور روز سه شنبه به وقت محلی همزمان با سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور به تل آویو افزود: امروز ما به شکلی بی‌سابقه با شرکای خود در اروپا و کشور‌های دیگر، در تمام جنبه‌های سیاست خود در مقابل ایران متحد هستیم.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است