کد خبر : 227951
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - 10:37
دسته‌بندی : اخبار ویژه، اقتصادی
چاپ

نماینده مجلس: امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده؛ اما اولویت اول غذای مردم است

یک عضو کمیسیون کشاورزی گفت: امنیت غذایی کشور به امنیت ملی گره خورده است، اولویت اول غذای مردم است، اما این بودجه اولویت‌ها را به صورت کامل پوشش نمی‌دهد.

نماینده مجلس: امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده؛ اما اولویت اول غذای مردم است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت‌الاسلام‌ امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بودجه مهمترین سند مالی و اداری کشور است، اظهار داشت: در بودجه نباید هزینه‌های غیرضرور و فاقد اولویت وجود داشته باشد، شفافیت منابع و مصارف نیز حائز اهمیت است، در واقع بودجه باید با اجتناب از تغییر قوانین دائمی به ثبات اقتصادی کشور کمک کند.

به نوشته تسنیم، بخش هایی از گفت و گوی جعفری را در ادامه می خوانید:

بودجه ۱۴۰۲ در بخش کشاورزی رضایت بخش نیست، متاسفانه این بخش همیشه دچار عقب افتادگی بوده که امسال نیز اینگونه است، منابع عمومی در بودجه ۱۴۰۲، ۴۰ درصد افزایش دارد، اما کشاورزی ۲۰ درصد افزایش یافته است که این مقدار با اهداف در نظر گرفته شده برای بخش کشاورزی مغایرت دارد.

در سال جاری تحقق الگوی کشت توسط ریاست جمهور رونمایی شد، اما اجرایی شدن این طرح و اهداف دیگر در بخش کشاورزی نیاز به سهم بیشتری در بودجه دارد و با ۲۰ درصد امکان تحقق این برنامه‌ها وجود ندارد.

با این بودجه پیش بینی شده در بخش کشاورزی، کشاورز به زحمت می‌افتد، در تمامی کشور‌ها توجه ویژه به بخش کشاورزی می‌شود چرا که امنیت غذایی خط قرمز هر کشوری است و باید به این نکته توجه کرد.

امنیت غذایی کشور به امنیت ملی گره خورده است، اولویت اول غذای مردم است، اما این بودجه اولویت‌ها را به صورت کامل پوشش نمی‌دهد.

در بودجه ۱۴۰۲ توجه ویژه به بخش آب شده است، بازتخصیص آب و تعرفه آب صنایع در بودجه دیده شده که این مسئله موجب بهره‌وری آب می‌شود.

پیش‌بینی ۳۰ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های تامین آب عدد خوبی است و ۱۳ هزار میلیارد تومان نیز در ردیف‌های متفرقه مقابله با تنش آبی اضافه شده که پیشنهاد می‌شود این مقدار افزایش یابد.

اخبار مرتبط:
نماینده مجلس: فروش موبایل نوکیای تقلبی حرام است
نماینده مجلس: فروش موبایل نوکیای تقلبی حرام است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «فروش گوشی موبایل تقلبی خارج از انصاف و حرام شرعی است».

نگاهی به بودجه نهادهای دینی در بودجه دولت رئیسی I ببینید
نگاهی به بودجه نهادهای دینی در بودجه دولت رئیسی I ببینید

ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مجمع جهانی اهل‌بیت، مجمع جهانی تقریب مذاهب، اعزام جماعت‌های تقریبی، کمک به آستان‌ها، برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی مذاهب اسلامی تعدادی از ردیف‌های بودجه سالانه در بخش دین هستند که اعتبارات دولتی دریافت می‌کنند.

نماینده مجلس: تعطیلی پنجشنبه‌ها به نفع اقتصاد ما نیست / احتمالاً از نظر مراجع عظام هم تعطیلی شنبه بلامانع باشد
نماینده مجلس: تعطیلی پنجشنبه‌ها به نفع اقتصاد ما نیست / احتمالاً از نظر مراجع عظام هم تعطیلی شنبه بلامانع باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در جلسه روز یکشنبه به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی روز شنبه به مطالبات مردمی و شرایط حفظ روابط اقتصادی خارجی نزدیک تر است. البته استعلام هایی از مراجع عظام صورت گرفته که فکر می‌کنم نتیجه مثبت است و تعطیلی شنبه بلامانع است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است