کد خبر : 227893
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - 09:44
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

فرسودگی شبکه فاضلاب شهر اصفهان/ ۳۰۷ کیلومتر نیاز به بازسازی دارد

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان گفت: با گذشت بیش از نیم قرن از اجرای شبکه فاضلاب اصفهان، بخش قابل توجهی از آن دچار فرسودگی شده و ۳۰۷ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر اصفهان نیاز به اصلاح و بازسازی دارد.

فرسودگی شبکه فاضلاب شهر اصفهان/ ۳۰۷ کیلومتر نیاز به بازسازی دارد

به گزازش سایت خبری مدارا؛ حسین اکبریان مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان در جلسه هم اندیشی با تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دغدغه اصلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ارائه بی‌وقفه و پایدارخدمات آبفا در شهرها و روستاهای استان است، اظهار داشت: مسؤولان صنعت آبفا در استان اصفهان همگام و همراه نمایندگان درصدد ارائه خدمات بی وقفه به مردم هستند و در این راستا حمایت نمایندگان در جذب و تخصیص به موقع اعتبارات می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

به نوشته فارس؛ وی تأمین پایدار آب شرب مردم در روستاها را یکی از برنامه‌های راهبردی وزارت نیرو و آبفای استان اصفهان برشمرد و گفت: آبفای استان اصفهان مشکلات بسیاری در مسیر آبرسانی سیار به روستاها دارد و در حال حاضر در قالب طرح جهاد آبرسانی تامین آب شرب بیش از ۹۰ روستا، در حال پیگیری است و در صورت تخصیص اعتبار و با همکاری سپاه و بسیج استان این تعداد در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

اکبریان افزود: اصفهان یکی از اولین شهرها در کشور بوده که شبکه فاضلاب آن اجرا شده است و در حال حاضر با گذشت بیش از نیم قرن از اجرای این شبکه، بخش قابل توجهی از آن دچار فرسودگی شده که تاکنون با استفاده از منابع داخلی و ظرفیت فاینانس، حدود ۱۹۳ کیلومتر از این شبکه فرسوده اصلاح شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای استان اصفهان بیان کرد: هم اکنون ۳۰۷ کیلومتر دیگر از شبکه فاضلاب شهر اصفهان نیاز به اصلاح و بازسازی دارد، این در حالی است که ۳۰ کیلومتر از آن ویژه‌تر از سایر بخش‌ها است که نیازمند تأمین اعتبار لازم است.

وی ادامه داد: اصفهان از معدود استان‌هایی است که فرایند آبرسانی به شهرها و روستاهای آن از طریق مرکز کنترل تله متری خطوط آبرسانی به صورت آنلاین مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرد و این امر نقش به سزایی در توزیع عادلانه آب در طول سال در سطح استان دارد.

اکبریان تخصیص اعتبارات مناسب در بودجه سال آینده و لحاظ کردن در برنامه هفتم توسعه را در راستای رفع موانع و حل مشکلات و چالش‌های مردم استان در حوزه آب و فاضلاب ضروری دانست.

در این دیدار که با حضور حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس و مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس برگزار شد، نمایندگان ضمن بازدید از مرکز دیسپاچینگ و تله متری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب استان در جریان خدمات شرکت آبفا و ‌چالش‌های موجود در مسیر پایداری این خدمات قرار گرفتند.

اخبار مرتبط:
ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان/ تخلیه روستاهای در معرض سیل ضروری است
ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان/ تخلیه روستاهای در معرض سیل ضروری است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به ادامه بارش ها در شرق و شمال استان اصفهان گفت: تخلیه روستاها و سکونتگاه‌های در معرض سیل ضروری است.

هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد
هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره سامانه بارشی که از بعد از ظهر امروز فعال می‌شود، هشدار سطح زرد صادر کرد.

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها
برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودروها

رئیس پلیس راهور اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور نسبت به توقیف خودروهای دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد و نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این قبیل خودروها اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است