کد خبر : 227610
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - 21:48
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

توهین کنندگان به ادیان توحیدی را مسیحی به‌ حساب نمی‌آوریم

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران در دیدار با استاندار اصفهان گفت: افرادی که به اسم مسیحیت و فرهنگ اروپایی در ایران فتنه‌انگیزی می‌کنند را مسیحی به حساب نمی آوریم چون کسی که به خدای متعال اعتقاد داشته باشد نمی‌تواند توهین به مقدسات ادیان توحیدی را بپذیرد.

توهین کنندگان به ادیان توحیدی را مسیحی به‌ حساب نمی‌آوریم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان، صبح امروز شنبه، هشتم بهمن‌ماه به همراه جمعی از مدیران استان در کلیسای وانک حضور یافت و با اسقف اعظم ارامنه در اصفهان و جنوب ایران و اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته ایسنا؛ استاندار اصفهان ضمن تبریک سال نو میلادی و میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) گفت: هر چند با تأخیر اما سال نو میلادی را خدمت اعضای شورای خلیفه‌گری و هموطنان ارامنه تبریک عرض می‌کنم، امیدوارم در سال جدید خیر و نیکی برای شما رقم بخورد.

وی ادامه داد: همزیستی برادرانه، اخلاق‌گرایانه و مسالمت‌آمیزی میان ادیان توحیدی در ایران بر هیچ کس پوشیده نیست و شاهد تجلی این امر در استان اصفهان هستیم، بالاخص این تجلی در ارتباط میان مسلمان و ارامنه عمیق‌تر است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه این ارتباط دارای عمق تاریخی است، عنوان کرد: تلاش کرده‌ایم به نحوی رفتار کنیم که این رابطهٔ برادرانه روز به روز مستحکم‌تر شود. البته در بیرون از مرزهای ایران اسلامی از این ارتباط دوستانه ترسیم دیگری می‌شود.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: رسانه‌هایی که غالباً ذیل نظام سلطه مدیریت می شوند سعی می‌کنند کشور ما را بسیار آشفته، عقب افتاده، خشن، نامناسب برای زندگی و به دور از روابط اخلاقی و برادرانه نشان دهند. لیکن هر فردی که ایران را از نزدیک مشاهده می‌کند و بعضاً فرصت می‌یابد به برخی از زوایای فرهنگی زندگی در ایران توجه کند متوجه تفاوت‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: هر چند که بمب باران رسانه‌ای اجازه نمی‌دهد که این فضا به درستی منعکس شود، اما تلاش کرده‌ایم علیرغم همه فضاسازی‌ها گوهری که در دستمان وجود دارد را حفظ کنیم.

استاندار اصفهان خطاب به اسقف اعظم ارامنه اصفهان گفت: از شما تشکر می‌کنم که در بزنگاه‌هایی که دشمن تلاش می‌کند نظم، صلح، آرامش و امنیت کشور و مردم را برهم بزند با تدبیر، نگاه، شناخت و موضع‌گیری‌های هوشمندانه مراقبت می‌کنید تا امنیت در کشور حاکم باشد.

سیپان کاشچیان اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این گفت‌وگو خطاب به استاندار اصفهان و هیئت همراه، گفت: حضور شما در این صبح زمستانی باعث مسرّت و برکت است. امسال اگرچه دیدار ما با برداران مسلمانان مان به تاخیر افتاد، اما در روزهای گذشته انتظار دیدار دوباره شما را می‌کشیدیم و اکنون از دیدار و گفت‌وگو با شما بسیار خوشحال هستیم.

وی ادامه داد: تشکر می‌کنیم که علیرغم فشردگی کار و مسئولیت‌های فراوان در جمع ما حضور یافتید تا بر عمق برادری‌مان تحقق ببخشید.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به عمق همزیستی، برادری و همسایه گی میان ادیان توحیدی در اصفهان، گفت: در سالی که گذشت توانستیم بسیار مسالمت‌آمیز، دوستانه و برادرانه روابط گذشته را تعمیق ببخشیم و در راه اعتلای کشورمان تلاش کنیم.

وی افزود: شاهد این هستیم که با وجود زندگی اقوام مختلف در اصفهان، این زیست دائماً رو به پیشرفت و نزدیکی است. همه دوشادوش یکدیگر به‌عنوان ملت ایران زندگی می کنند و عمق این روابط در حال پیشرفت است.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان خاطرنشان کرد: با وجود تمام واقعیت‌های اجتماعی که در استان وکشور وجود دارد بسیاری از افراد نمی‌خواهند این نزدیکی و دوستی را ببینند، از این رو واقعیت‌ها را تحریف کنند و با خصومت سعی در فتنه‌انگیزی دارند.

وی اظهار کرد: متأسفانه در روزهای گذشته شاهد بودیم کشورهای دیگر سعی دارند دوستی را میان ملت ایران بر هم بزنند که به لطف خداوند تاکنون موفق نشده‌اند نقشه‌های شوم خود را اجرایی کنند.

اسقف اعظم ارامنه تصریح کرد: افرادی که به اسم مسیحیت و فرهنگ اروپایی در ایران فتنه انگیزی می‌کنند را مسیحی به حساب نمی‌آورم چون کسی که به خدای متعال اعتقاد داشته باشد نمی‌تواند توهین به مقدسات ادیان توحیدی را بپذیرد.

وی اضافه کرد: متأسفم که یک شخصیت ضد دین اعمالی را در اروپا انجام و تمامی تمرکز رسانه‌های جهانی را به خود معطوف می‌کند در حالی که ما در جمهوری اسلامی هر روز به‌صورت دوستانه و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می کنیم؛ آنها این موضوع مهم را از چشم مردم دنیا پنهان می کنند.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران عنوان کرد: تشکر می کنم از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران که دوستانه و برادرانه با جامعه مسیحیت بالاخص ارامنه همکاری صمیمانه و خالصانه‌ای دارد و از صمیم قلب از شما سپاسگزارم.

وی در پایان خطاب به استاندار اصفهان گفت: امیدوارم خداوند به شما سلامتی و قوت دهد. همیشه مد نظر دعاهای من هستید. امید است خداوند قدرت و قوت بیشتری برای خدمت به مردم شریف اصفهان به شما اعطا کند. باعث افتخار است که استاندار و مسئولین فعلی اصفهان بیش از گذشته گوش شنوایی برای سخنان ما دارند.

انتهای پیام

اخبار مرتبط:
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد
مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس اصفهان افتتاح شد

سرپرست مرکز اورژانس استان اصفهان گفت: مرکز ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است