کد خبر : 227028
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ - 21:41
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

هشدار زرد هواشناسی به اصفهانی‌ها در پی بارش برف و باران

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: به علت عبور موجی ناپایدار در روز پنجشنبه در مناطق جنوب و غرب استان به ویژه ارتفاعات بارش‌ پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

هشدار زرد هواشناسی به اصفهانی‌ها در پی بارش برف و باران

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مینا معتمدی کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به وضعیت هوای استان اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، به علت عبور موجی ناپایدار از امروز تا روز جمعه آسمان استان کمی ابری همراه با افزایش ابر، در برخی مناطق مه‌آلود و در روز پنجشنبه در مناطق جنوب و غرب استان به ویژه ارتفاعات بارش‌ پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

به نوشته فارس؛ وی با بیان اینکه طی روز جمعه این موج فعالیت خود را در شمال و غرب استان ادامه خواهد داد، گفت: در ۲۴ ساعت آینده دما در اکثر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت.

معتمدی بیان کرد: بیشینه دمای هوای شهر اصفهان ۸ و کمینه فردا صبح منفی ۳ درجه سلسیوس و خوروبیابانک با ۱۰ درجه و بویین میاندشت با ۲۱ درجه سلسیوس زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی عنوان کرد: با توجه به ورود موج بارشی در روزهای پنجشنبه و جمعه بر روی استان انتظار می‌رود که بارش برف و باران و کولاک برف در گردنه‌ها سبب کاهش دید و مه‌آلودگی شود.

وی با بیان اینکه وزش باید نسبتاً شدید موقتی در مناطق غرب و جنوب استان به ویژه ارتفاعات در روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: برای روز جمعه در مناطق شمال و شمال غرب به ویژه ارتفاعات ناپدایداری‌هایی خواهیم داشت که اثر این مخاطرات به صورت لغزندگی سطح جاده‌ها، اختلال و کاهش دید در جاده‌ها، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط:
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند
امیرعبداللهیان: ریزپرنده‌های ساقط شده در اصفهان خسارت جانی و مالی نداشته‌اند

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با تبیین تحولات اخیر در منطقه، در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان گفت: حامیان رسانه ای اسرائیل در تلاشی مذبوحانه سعی داشند از شکست مجددشان پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگنمایی کنند.

بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد
بارش‌های همرفتی مناطقی از اصفهان را فرامی‌گیرد

رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از گذر امواج همرفتی و بارش‌های رگباری پراکنده همراه با رعد و برق در مناطقی از استان خبرداد.

چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: مرطوب شدن بخشی از تالاب گاوخونی سبب شد تا فلامینگوها برخلاف سال‌های قبل به این تالاب بیایند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است