کد خبر : 226781
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - 18:45
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

قتل پیرمرد ۷۷ ساله به خاطر خرید مواد مخدر/ متهمان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد از دستگیری 2 معتادی که اقدام به قتل یک پیرمرد 77 ساله و سرقت اموال او کرده و متواری شده بودند، خبر داد.

قتل پیرمرد ۷۷ ساله به خاطر خرید مواد مخدر/ متهمان دستگیر شدند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ میثم گوهری آرانی با اشاره به قتل پیرمرد ۷۷ ساله اظهار داشت: عصر روز ۲۸ مهرماه طی تماس یکی از کشاورزان در جاده‌ای فرعی منتهی به محور ورودی این شهرستان مبنی بر رها شدن جسد یک پیرمرد بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی در محل حاضر و اقدامات تخصصی خود را جهت بررسی موضوع آغاز کردند.

اثبات فرضیه قتل

به نوشته فارس؛ وی افزود: در ادامه با مشاهده آثار خفگی در گلوی این پیرمرد فرضیه قتل وی به اثبات رسید و اقدامات علمی و تخصصی صورت گرفته در کمترین زمان ممکن هویت مقتول که پیرمردی حدوداً ۷۷ ساله بود مشخص شد.

گوهری آرانی با بیان اینکه کارآگاهان در کمترین زمان هویت فرد مقتول را به دست آورده و خانواده او را در جریان قرار دادند، گفت: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد این فرد حدوداً ۷۷ ساله برای شرکت در مراسم ختم یکی از اقوام خود به یکی از استان‌های همجوار رفته و شب قبل با خودروی شخصی به شهر خود عزیمت کرده اما بعد از گذشت ساعت‌ها همه اعضای خانواده و اقوام از او بی اطلاع بودند و گوشی تلفن همراهش را هم پاسخ نمی‌داده است.

کشف خودروی مقتول

فرمانده انتظامی شهرستان نجف‌آباد عنوان کرد: تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت ادامه داشت تا اینکه خودروی شخصی مقتول که در ورودی یکی از شهرهای اطراف این شهرستان رها شده بود توسط یکی از گشت‌های انتظامی کشف می‌شود.

شناسایی هویت عاملان جنایت

وی ادامه داد: سرانجام پس از چندین هفته تلاش شبانه‌روزی و رصدهای هوشمندانه صورت گرفته مشخص شد مقتول حین مراجعه به شهر خود در بین راه دو نفر را به عنوان مسافر سوار می‌کند که بررسی‌ها نشان داد این افراد دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه خرید و فروش مواد و سرقت هستند.

دستگیری قاتلان پیرمرد در غرب کشور

گوهری آرانی اضافه کرد: با به دست آمدن این اطلاعات متهمان به عنوان مظنون اصلی تحت تعقیب قرار گرفته و پس از گذشت ۳ ماه از وقوع حادثه مخفی‌گاه این افراد در یکی از استان‌های همجوار کشور شناسایی و مأموران پس از اخذ نیابت قضایی به آن استان رفته و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان نجف‌آباد منتقل کردند.

اعتراف متهمان به قتل

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با بیان اینکه هر دو متهم دارای اعتیاد شدید به مواد مخدر بودند، خاطر نشان کرد: متهمان که در ابتدا منکر ارتکاب قتل بودند اما در ادامه هنگامی که با مدارک و مستندات مستدل و محکم پلیس مواجه شدند لب به اعتراف باز کرده و پرده از راز جنایت برداشتند.

وی تصریح کرد: متهمان در اعترافات خود به سرقت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان وجه نقد از فرد مقتول اشاره کرده و عنوان کردند که این کار را بخاطر تأمین هزینه خرید مواد مصرفی خود انجام دادند.

گوهری آرانی با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضایی در خصوص افراد مسافرنما به رانندگان هشدار داد و گفت: به رانندگان به خصوص افراد مُسن توصیه می‌کنیم حتی المقدور به تنهایی مسافرت نکنند و در صورت ضرورت از سوار کردن افراد در بین راه خودداری و به پیشنهادهای ارائه شده برای رفتن به راه‌های پرت و خارج از شهر توجه نکنند و در صورت مشکوک شدن به افراد خودرو را در کنار واحد گشت پلیس پارک کرده و یا از طریق تماس و یا ارسال پیامک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع را با مأموران پلیس در میان بگذارند.

اخبار مرتبط:
برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه گفت: با تلاش مأموران انتظامی این فرماندهی ۲ برادر سارقی که با تهدید سلاح سرد اقدام به زور گیری از شهروندان کرده بودند در کمتر از ۵ ساعت دستگیر شدند.

تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تخلیه آب از شهر کاشان به دلیل خروش رودخانه و جاری شدن آب در شهر همچنان ادامه دارد.

باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: خور و بیابانک در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی را داشته و ۳۸ میلیمتر باران در این منطقه کویری باریده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است