کد خبر : 226147
انتشار : ۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - 12:36
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

چمران: با اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن موافقیم، اما شورا نباید فهرستی را منتشر کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۱۲۹ ساختمان ناایمن در پایتخت را فقط آتش‌نشانی از لحاظ ایمنی آتش‌سوزی بررسی کرده است و شورا موافق اعلام فهرست اسامی این ساختمان‌ها است.

چمران: با اعلام اسامی ساختمان‌های ناایمن موافقیم، اما شورا نباید فهرستی را منتشر کند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ مهدی چمران روز یکشنبه پیش از یکصد و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: ما موافقیم که فهرست اسامی این ساختمان‌ها اعلام شود و دادستانی نیز در همین راستا اخطار داده و پلاکارد مقابل درب این ساختمان‌ها نصب شده است.

به نوشته ایرنا: رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد تیم تخصصی سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران است که اعلام می‌کنند ساختمان‌ها پایدار هستند یا نه.

چمران با بیان اینکه شورا نباید فهرستی را منتشر کند و اگر قرار باشد اسامی هم اعلام شود، شهرداری این اقدام را انجام خواهد داد، گفت: این اقدام نیاز به بررسی‌هایی دارد.

چمران با بیان اینکه اختلاف نظرهایی با سازمان استاندارد وجود دارد که با آلودگی هوا مرتبط است، افزود: خواسته ما این است که سازمان استاندارد در مباحثی همچون بنزین و تولید اتومبیل نظر کارشناسی خود را اعلام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع جلسه هم‌اندیشی امروز شورا، گفت: این جلسه در کنار مسائل داخلی شورا و شهرداری حول محور پارلمان اروپا و تصمیم آنها است.

وی افزود: اعتقاد ما این بود که شورا در این زمینه مسئولیت دارد و باید مقابل آن بایستد و اعلام کند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزئی از نیروهای مسلح کشور است و این اقدام مغایر قوانین بین‌المللی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به شورا دعوت خواهد شد، اظهار داشت: پیشنهاد شد که اعضا با لباس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جلسه امروز حضور پیدا کنند و بیانیه‌ای صادر شده است همچنین بازدیدی از پادگان‌ها در حمایت از این نهاد انقلابی و ایستادن مقابل اقدام کودکانه پارلمان اروپا انجام شود.

وی گفت: باز هم تکرار می کنیم که در مقابل تصمیم کودکانه پارلمان اروپا عکس‌العمل ما سخت خواهد بود و این پاسخ در سیاه‌ترین دوره اروپا ثبت خواهد شد.

چمران با بیان اینکه به سادگی از این موضوع نخواهیم گذاشت، افزود: علاوه بر عکس العمل رسمی که مسئولان خواهند داشت، اعلام می کنیم که شورای شهر تهران هم یکپارچه این تصمیم سخیف و غیرقابل توجیه و خطرناک پارلمان اروپا را تقبیح می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: انتظار داریم که عاقلان پارلمان اروپا به خود آیند و از خواب و خیال واهی برخیزند و بیدار شوند و این خرابی بزرگ را ترمیم کنند.

چمران هم‌چنین گفت: از مجلس شورای اسلامی، دولت و نیروهای مسلح نیز انتظار داریم که در صورت عدم تغییر رفتار پارلمان اروپا، عکس‌العملی پشیمان کننده داشته باشند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پر افتخارترین نهاد ملی ما است و قطعا و یقینا ما وارث حکومت الهی خواهیم بود و انتقام سختی از تروریست‌های واقعی خواهیم گرفت.

اخبار مرتبط:
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است
زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران: با بی‌حجابی نباید مماشات کرد / دشمن برای ما خواب‌ها دیده است

زهره سادات لاجوردی، نماینده تهران در مجلس گفت: متأسفانه مماشاتی که با بی‌حجابی و بی حیایی صورت گرفت کار را برای مقابله با بی‌حجابی و بی حیایی سخت‌تر کرده است.

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد
قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان است / احتمالاً به حبس طول المدت تبدیل خواهد شد

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد براساس حکم صادره از سوی دادگاه، به دلیل اظهار ندامت و پشیمانی و همکاری توماج صالحی، دادگاه وی را مستحق تخفیف دانسته به همین جهت در صورت فرجام خواهی احتمالی متهم و وکلای او و در صورت تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور، موضوع تخفیف مجازات در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی خواهد شد.

دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد
دادگاه انقلاب اصفهان توماج صالحی را به اعدام محکوم کرد

وکیل توماج صالحی، خواننده بازداشتی در ایران خبر از صدور حکم اعدام به اتهام افساد فی الارض برای موکلش داد و اخبار منتشر شده مبنی بر عفو او را تکذیب کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است