کد خبر : 225460
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ - 14:43
دسته‌بندی : اسلاید، سیاسی
چاپ

نماینده مجلس: معیشت مردم با یارانه جبران نمی شود/ آنقدر حرف زدیم که مردم به ما می‌گویند شما فقط گفتار درمانی می کنید و حرف می زنید/ عده ای خود را صاحب انقلاب می دانند

عضو مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه باید با جوانان به سبکی که خودشان می خواهند ارتباط برقرار کنیم، گفت: ما در خصوص بعضی از مباحث کشور انقدر حرف زدیم که مردم به ما می‌گویند شما فقط گفتار درمانی می کنید و حرف می زنید ولی در خصوص جوانان حتی حرف هم نزدیم و حرفهای آنها را هم نشنیدیم.

نماینده مجلس: معیشت مردم با یارانه جبران نمی شود/ آنقدر حرف زدیم که مردم به ما می‌گویند شما فقط گفتار درمانی می کنید و حرف می زنید/ عده ای خود را صاحب انقلاب می دانند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ عبدالعلی رحیمی مظفری در گفت و گو با شفقنا با اشاره به ضرورت توجه به انجام گفت و گوی ملی، اظهار کرد: بیش از ۴۰ سال از استقرار نظام می گذرد و تمام انقلاب هایی که در دنیا رخ می دهد، معمولا اگر دشمنانی دارند، برنامه ریزی می کنند که این انقلاب‌ها در چهل سالگی شکست بخورند زیرا کسانی که انقلاب کردند در چهل سالگی به سنی می رسند که یا بازنشسته می شوند یا از دنیا می روند و یا حوصله ادامه دادن ندارند. لذا بزرگترین مشکلی که داشتیم این است که ارتباط بین نسلی برقرار نکردیم. نسل قدیم ما به جای اینکه خودشان را مثل سردار سلیمانی سرباز انقلاب بدانند خود را صاحب انقلاب و نظام می دانند؛ بنابراین این ارتباط بین نسلی اگر وجود نداشته باشد و یا شکسته شود، بزرگترین چالش نظام است.

وزارت ورزش و جوانان چه کاری برای نسل جوان انجام داده است!

وی در ادامه به عملکرد وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: ما وزارتخانه ای به نام ورزش و جوانان داریم که از بدو تاسیس در خصوص جوانان عملکردی نداشته است! درحالی که جوانان قرار است کشور را به حرکت در بیاورند؛ ما در خصوص بعضی از مباحث کشور آنقدر حرف زدیم که مردم به ما می گویند شما فقط گفتار درمانی می کنید و حرف می زنید ولی در خصوص جوانان حتی حرف هم نزدیم و حرفهای آنها را هم نشنیدیم.

ارتباط با نسل جوان باید به سبکی باشد که خودشان می خواهند

وی ادامه داد: بنابراین نکات ظریفی که در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص انتقال نظام و آرمان ها و فلسفه نظام است، باید مورد توجه قرار بگیرد. جوانان ما که زیر ۳۰ سال سن دارند نمی دانند قبل از این تاریخ چه اتفاقی افتاده است و ضرورت دارد با انها ارتباط برقرار کنیم؛ البته این ارتباط هم باید به سبکی باشد که خودشان می خواهند نه سبک خودخواهانه خودمان.

در برخورد با مردم خودخواهانه عمل کردیم

آقای رحیمی مظفری با بیان اینکه در برخورد با مردم خودخواهانه عمل کردیم، اظهارکرد: ما توقع داریم مردم آن چیزی که ما می خواهیم باشند درحالی که مردم ما را انتخاب کردند تا آن چیزی باشیم که خودشان می خواهند. وقتی حرف مردم را نشنویم و وقتی گفتمانی بین ما و اقشار مختلف جامعه وجود نداشته باشد و فقط به دنبال ارتباط یک طرفه باشیم، طبیعتا نمی توانیم ارتباط بین نسلی برقرار کنیم؛ بنابراین نسل جوان، فلسفه انقلاب و نظام را متوجه نمی شود و در نهایت به دام کسی می افتد که با او حرف می زند؛ لذا باید حرف‌ها شنیده شود و وقتی حرف آنها را بشنویم انها هم حرف ما را خواهند شنید.

۸۰ درصد پتروشیمی های ما کماکان زیر نظر وزارتخانه ها هستند

به قول هایی که دادیم عمل نکردیم

وی گفت: عده ای خود را صاحب انقلاب می دانند چون فکر می کنند نفع نظام در آن چیزی است که خودشان می‌گویند در صورتی که اگر بعضا گفتمان راه بیندازیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از رویکردهای ما غلط است. مثلا در بخش خصوصی سازی، ما در واقع خصولتی سازی کردیم. ما پتروشیمی ها را واگذار کردیم در حالی که ۸۰ درصد پتروشیمی های ما کماکان زیر نظر وزارتخانه ها هستند و خصوصی نشدند. بنابراین باید شرایطی فراهم شود که حرف ها را بشنویم و به ان عمل کنیم اینکه بخواهیم صرفا به مردم دستور دهیم درست نیست. مردم همواره به حرف‌های ما گوش دادند اما به قول هایی که دادیم نتوانستیم عمل کنیم. در حالی که مردم به قول های ما رای دادند نه شخصیت حقیقی ما.

معیشت مردم با یارانه جبران نمی شود

آقای رحیمی مظفری در خصوص ضرورت حل مشکلات معیشتی مردم، خاطرنشان کرد: اگر مردم، سرمایه گذار و بخش خصوصی را آزاد بگذاریم مشکل معیشت حل خواهد شد. وقتی سرمایه گذار را علی‌رغم وجود قوانین، روی زمین می کشیم، طبیعتا نمی تواند به نتیجه مطلوب برسد. وقتی پول مردم می‌خوابد و تورم بالا می رود، سرمایه گذار هم مجبور می شود این پول را از پایین ترین بدنه جامعه جبران کند؛ اما معیشت مردم چیزی نیست که با پول یا یارانه جبران شود زیرا همان پولی که به او می‌دهیم مجبور می شود ۲ برابر آن را هزینه کند؛ ما حقوق را بالا بردیم که معیشت را حل کنیم اما به نتیجه نرسیدیم چون روشی که اتخاذ کردیم غلط بوده است.

 

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است