کد خبر : 225121
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ - 10:20
دسته‌بندی : اجتماعی
چاپ

طراح «بلوار کشاورز» که بود؟

بلوار کشاورز، بلواری ۶۰ ساله که خاطرات نیم قرن تهران همراه آن است.

طراح «بلوار کشاورز» که بود؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ بلوار کشاورز یکی از نخستین‌ بلوارهای ایران است که در سال ۱۳۳۸ و در دوره‌ پهلوی اول ساخته شد. این بلوار ۱,۷۰۰ متر طول دارد و برای ساخت آن، ۶ میلیون تومان هزینه صرف شد. در آن زمان، منطقه ۶ تهران در حال شکل‌گیری بود. این بلوار در ابتدا بنام بلوار الیزابت دوم نامیده می‌شد و بعدها به‌ بلوار کشاورز تغییر نام داد. علت نام‌گذاری این خیابان به بلوار کشاورز، مجاورت ساختمان پیشین وزارت کشاورزی ایران با آن بود.

بلوار کشاورز توسط معمار ایرانی «سرفراز غزنی» طراحی شد. بلوار تاریخی و ارزشمند «کشاورز» پس از حدود سه سال ثبت شد و در فهرست آثار ملی قرار گرفت. تلاش برای ثبت ملی بلوار از سال ۱۳۹۱ شروع شد و تا ۲۸ شهریور ماه سال ۱۳۹۴ ادامه داشت؛ سالی که بلوار کشاورز در فهرست آثار ملی ثبت شد.

بلوار کشاورز در زمان گذشته یکی از تفرجگاه‌های شهر تهران بوده است؛ به‌طوری که در اواخر روز و روزهای تعطیل، تعداد زیادی از شهروندان از این بلوار به‌عنوان محل گذران اوقات فراغت و تفریح استفاده می‌کردند. در میانه این بلوار نهری روان است که به نهر کرج شهرت دارد.

همه تهرانی‌ها با این بلوار خاطره دارند

 

 

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است