کد خبر : 224739
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۴ - 12:19
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

آمریکا به حکم اعدام «علیرضا اکبری» واکنش نشان داد/ معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اعدام اکبری بی وجدانی است

ودانت پاتل گفت: اتهامات و صدور حکم اعدام علیه علیرضا اکبری انگیزه سیاسی دارد و اعدام او بی وجدانی است و آمریکا نیز مانند انگلستان خواستار عدم اجرای حکم اعدام و آزادی فوری اوست.

آمریکا به حکم اعدام «علیرضا اکبری» واکنش نشان داد/ معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: اعدام اکبری بی وجدانی است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به حکم اعدام یک متهم امنیتی دو تابعیتی در ایران مدعی شد: اتهامات علیرضا اکبری و حکم اعدام وی انگیزه سیاسی دارد و اعدام وی غیرقابل قبول است.

به نوشته ایرنا: ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در واشنگتن ادعا کرد: اتهامات و صدور حکم اعدام علیه علیرضا اکبری انگیزه سیاسی دارد و اعدام او بی وجدانی است و آمریکا نیز مانند انگلستان خواستار عدم اجرای حکم اعدام و آزادی فوری اوست.

این مقام آمریکایی مدعی شد: ما از گزارش‌ها مبنی بر اینکه آقای اکبری شکنجه و به او در زندان داروی مخدر داده شده و هزاران ساعت تحت بازجویی بوده تا به دروغ اعترافات خود را تایید کند، نگران هستیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: اقدامات ایران در بازداشت‌های خودسرانه و غیرعادلانه، اعترافات اجباری و اعدام‌هایی که انگیزه سیاسی دارند، کاملا غیرقابل قبول است و باید متوقف شود.

پاتل همچنین گفت: ما دارای ابزار‌هایی برای پاسخگو ساختن مقامات ایران هستیم. این ابزار شامل تحریم‌های مختلف و قراردادن نهاد‌ها و شخصیت‌های گوناگون در فهرست سیاه هستیم و ما این اقدامات را با هماهنگی متحدان خود انجام می‌دهیم.

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: اقدامات ما موثر بوده، زیرا حکومت ایران در جامعه بین المللی منزوی‌تر کرده است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به تلاش پارلمان اروپا برای قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی با بیان اینکه واشنگتن سپاه را در فهرست موسوم به نهاد‌های تروریستی قرار داده است، مدعی شد: ایران از طریق سپاه به فعالیت‌های مخرب و بی ثبات کننده خود در منطقه و فراتر از آن ادامه می‌دهد و این فعالیت‌ها به منافع آمریکا و همچنین متحدان آن آسیب می‌رساند.

وی مدعی شد: این تصمیمی از سوی اتحادیه اروپا و در مسیر سیاست خارجی این اتحادیه است. ما در خصوص تصمیم سایر کشور‌ها در این خصوص اظهار نظر نمی‌کنیم.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: در خصوص برجام باید بگویم که مدتی است و اکنون در دستور کار قرار ندارد.

اخبار مرتبط:
مکرون: احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد
مکرون: احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد

علی‌رغم تکذیب مقامات و سران ارشد اروپا برای ارسال نیروی زمینی به جنگ اوکراین، رییس‌جمهور فرانسه مدعی شد که احتمال عملیات زمینی ناتو علیه روسیه وجود دارد.

مادورو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد
مادورو نامزد انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا شد

نیکولاس مادورو برای سومین دوره پیاپی با هدف تضمین یک دوره شش ساله ریاست جمهوری، برای انتخابات ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۴ کاندیداتوری خود را اعلام کرد.

بایدن: در صورت ارائه موشک بالستیک ایران به روسیه، ساکت نخواهیم نشست
بایدن: در صورت ارائه موشک بالستیک ایران به روسیه، ساکت نخواهیم نشست

رئیس جمهوری ایالات متحده جمعه ۲۵ اسفند در سخنانی گفت که اگر ایران موشک بالستیک یا فناوری مرتبط با آن را به روسیه ارائه دهد، اقدامات جدید و قابل توجهی علیه تهران انجام خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است