کد خبر : 224410
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ - 10:45
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

استانداری سمنان: ترویج کم‌فرزندآوری و تبلیغ آن بر اساس قانون ممنوع است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ترویج کم‌فرزندآوری و تبلیغ آن بر اساس قانون ممنوع است و با آن دسته از افراد و رسانه‌هایی که در این حیطه مشغول ضدتبلیغ هستند، برخورد می‌شود.

استانداری سمنان: ترویج کم‌فرزندآوری و تبلیغ آن بر اساس قانون ممنوع است

به گزارش سایت خبری مدارا؛ احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: ترویج کم‌فرزندآوری و تبلیغ آن بر اساس قانون ممنوع است و با آن دسته از افراد و رسانه‌هایی که در این حیطه مشغول ضدتبلیغ هستند، برخورد می‌شود.

احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان چهارشنبه‌شب در جلسه کارگروه حمایت از جمعیت و خانواده در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی پیشرفت استان سمنان، توجه به جمعیت بوده و لازم است این سیاست روح غالب فضای اداری استان قرار گیرد.

وی بیان کرد: هدف از برگزاری این جلسات، بررسی و جمع‌بندی مسائل در کمیته‌های حاضر در شهرستان‌هاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: مصوبات ستاد ملی جمعیت و خانواده لازم‌الاجراست و دستگاه‌ها باید به‌عنوان تکلیف قانونی آن را ابلاغ کنند.

ریواده بیان کرد: ترویج کم‌فرزندآوری و تبلیغ آن بر اساس قانون ممنوع است و با آن دسته از افراد و رسانه‌هایی که در این حیطه مشغول ضدتبلیغ هستند، برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت نرخ باروری در استان سمنان، همه شهرستان‌های هشت‌گانه استان در موضوع استفاده از ظرفیت نرخ باروری باید مشمول مشوق‌های قانون جوانی جمعیت قرار بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: برای رسیدن به اهداف موردنظر در حوزه جمعیت، مستلزم همدلی و همکاری همه دستگاه‌ها هستیم و باید از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستایی برای تبلیغ فرزندآوری استفاده شود.

ریواده بیان کرد: باید در فضای اداری پایش جدی انجام پذیرد تا از ضدتبلیغ فرزندآوری جلوگیری و ابزار و وسایلی که متعلق به گذشته است، جمع‌آوری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان نیز پیش‌تر گفته بود: تبعات منفی کمی جمعیت بسیار زیاد است که باید پیش از آنکه دچار این تبعات شویم، تدبیری بیندیشیم. مشوق‌ها و کمک‌هایی که از سوی نهادهای مختلف صورت می‌گیرد، مفید است؛ اما کافی نیست و لازم است همه، دغدغه رفع موانع را پیدا کنند.

مرتضی مطیعی عنوان کرده بود: متأسفانه استان سمنان در ازدواج، طلاق و فرزندآوری آمار خوبی ندارد و جای دارد در استانی که در موضوعات فرهنگی حرف برای گفتن دارد، شاهد بهبود این شاخص‌ها باشیم.

اخبار مرتبط:
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود
جلیل محبی: بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها خواست دولت بود

دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها را از اقدامات دولت نامیده است.

آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات
آتش‌سوزی در پایانه شرق تهران با ۶ کشته / جزییات

آتش سوزی در پایانه شرق تهران ۶ کشته و یک مصدوم برجای گذاشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است