کد خبر : 224214
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ - 12:43
دسته‌بندی : اخبار ویژه، سیاسی
چاپ

محمدمهدی عبدخدایی: اعدام‌های فله‌ای و بدون دلیل اصلاً خوب نیست

دبیرکل فداییان اسلام گفت: اگر کسی با هدف اعتراض صدایش را بلند کند و حالا شعار هم بدهد، نمی‌توان برخورد شدیدی با او داشت. اما ایجاد رعب و وحشت بحثش جدا است. به همین دلیل دستگاه قضایی حتما پرونده همه اعدامی‌ها را با صراحت به اطلاع عموم برساند تا شک و شبهه‌ها برطرف شوند. چون اگر مردم ذهنیت داشته باشند که اعدام‌های فله‌ای و بدون دلیل خاصی صورت می‌گیرد، اصلا خوب نیست و بی‌اعتمادی را بسیار پررنگ خواهد کرد.

محمدمهدی عبدخدایی: اعدام‌های فله‌ای و بدون دلیل اصلاً خوب نیست

 به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمدمهدی عبدخدایی دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام درباره احکام اعدام که این روزها اجرا می‌شود، می‌گوید: اینکه طرف چاقو بکشد و خیابان‌ها را ببندد و جلوی ماشین‌ها را بگیرد و بین مردم رعب و وحشت ایجاد کند، مصداق ترور است و جوابش اعدام است. یعنی هر کسی که به حریم افراد ورود کند و در شهر فضای ناامنی به وجود بیاورد، مصداق بارز محاربه است و اسلام برای محاربه حکم اعدام در نظر دارد.

به نوشته رویداد۲۴: عبدخدایی می‌گوید: اگر کسی در حضور خیابانی فقط به شعار و اعتراض بسنده کرده باشد، اعدامش نمی‌تواند کار صحیحی باشد. شنیدم که یکی از اعدامی‌ها با بستن خیابان ستارخان مردم را وحشت زده کرده است که البته این هم باید به دقت کافی و تیزبینی بررسی شود و بعد حکم اعدام را صادر کرد. ما که قاضی نیستیم، اما حتما برای قاضی پرونده محاربه ثابت شده که حکم به اعدام داده است.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: نقل است سه نفر بودند که پدر یکی وکیل، پدر یکی دیگر قاضی و پدر سومی پاسبان بود. فرزند وکیل گفت، پدرم در مجلس است و قانون می‌نویسد و تکالیف معینی برای مردم تعیین می‌کنند. پسر قاضی گفت پدر من حکم می‌کند و فرزند پاسبان هم گفت همه چیز دست پدر من است و گزارشی می‌نویسد که بر اساس پدر همه را در می‌آورند. این داستان ریشه در واقعیت دارد که باید در حقیقت مشخص می‌کند چه گزارشی به دست قضات می‌رسد که بر اساس حکم می‌دهند. درباره اعدام‌های اخیر هم باید دید، به قاضی چه گزارشی داده‌اند که راضی به صدور حکم شدید اعدام شده است.

او با اشاره به اعتراض‌هایی که درباره اعدام مطرح می‌شود، تصریح کرد: باید دید، حکم چقدر منصفانه است. به نظر من با کسی که شب چهارشنبه‌سوری بمب دست‌ساز می‌زند هم باید برخوردی جدی شود. چرا که اگر خانم حامله‌ای از صدای انفجار بترسد و کودکی مریض به دنیا بیاورد، کسی که بمب دست‌ساز انداخته، مرتکب جنایتی بزرگ شده است.

عبدخدایی می‌گوید: واژه ترور در انقلاب کبیر فرانسه به وجود آمد که آنجا اگر قتل مسبوق به سابقه باشد، حکمش اعدام بود. به هرحال ایجاد وحشت امری مذموم است. یک زمانی در تهران چند نفر عربده‌کشی می‌کردند و مردم را اذیت می‌کردند.

دبیرکل فداییان اسلام می‌گوید: اگر کسی با هدف اعتراض صدایش را بلند کند و حالا شعار هم بدهد، نمی‌توان برخورد شدیدی با او داشت. اما ایجاد رعب و وحشت بحثش جدا است. به همین دلیل دستگاه قضایی حتما پرونده همه اعدامی‌ها را با صراحت به اطلاع عموم برساند تا شک و شبهه‌ها برطرف شوند. چون اگر مردم ذهنیت داشته باشند که اعدام‌های فله‌ای و بدون دلیل خاصی صورت می‌گیرد، اصلا خوب نیست و بی‌اعتمادی را بسیار پررنگ خواهد کرد.

اخبار مرتبط:
دو خبر درباره مشاور رئیس قوه قضائیه / جناب صدیقی! کاش به سکوت خود ادامه می‌دادید
دو خبر درباره مشاور رئیس قوه قضائیه / جناب صدیقی! کاش به سکوت خود ادامه می‌دادید

یکی از شاگردان کاظم صدیقی با انتشار متنی در شبکه اجتماعی ایکس، مدعی شد که وی از امامت جمعه و ریاست بر حوزه علمیه ازگل استعفا داده است.

محمودزاده، نماینده مجلس: دلیل رَدصلاحیتم انتقاد از دولتِ رئیسی بود/ مجلس آینده جامعه را دچار چالش می‌کند
محمودزاده، نماینده مجلس: دلیل رَدصلاحیتم انتقاد از دولتِ رئیسی بود/ مجلس آینده جامعه را دچار چالش می‌کند

نماینده مردم مهاباد در مجلس یازدهم درباره دلایل رد صلاحیتش به دیده‌بان ایران گفت: دولت و وزارت کشور از طریق شورای نگهبان پیگیر رد صلاحیتم بودند چراکه هم منتقد و هم پیگیر استیضاح وزیر کشور بودم و عقب ننشستم. بخش دیگر مربوط به اعتراضات سال گذشته بود که من در اعتراضات از مردم دفاع کردم.

فلاحت‌پیشه: اگر ترامپ پیروز انتخابات شود شرایط خیلی سخت خواهد شد / سود برخی در تحریم و تنش با واشنگتن است
فلاحت‌پیشه: اگر ترامپ پیروز انتخابات شود شرایط خیلی سخت خواهد شد / سود برخی در تحریم و تنش با واشنگتن است

فلاحت پیشه درباره سیاست خارجی دولت رئیسی در مقابل آمریکا گفت: به نظر من دولت رئیسی در زمینه تنش زدایی با آمریکا با شکست مواجه شده است. رئیسی فرصت احیا برجام را از دست داد. زمانیکه میز مسقط هم شکل گرفت، چون ساز و کار مشخص و اعتقاد به تنش زدایی وجود نداشت، این میز هم به نتیجه نرسید.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است