کد خبر : 223323
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ - 10:23
دسته‌بندی : اخبار ویژه، اجتماعی
چاپ

نماینده مجلس: در کره، بوق زدن در روز برگزاری کنکور ممنوع است/ قطعی اینترنت در کل کشور به دلیل برگزاری کنکور معنایی ندارد

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: معنایی ندارد به دلیل برگزاری کنکور، اینترنت در کل کشور قطع شود؛ اگر هم بنا به قطعی اینترنت باشد باید در محدوده حوزه های برگزاری آزمون و در یک شعاع خاص آن منطقه اعمال شود.

نماینده مجلس: در کره، بوق زدن در روز برگزاری کنکور ممنوع است/ قطعی اینترنت در کل کشور به دلیل برگزاری کنکور معنایی ندارد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد وحیدی در واکنش به طرح موضوع قطع اینترنت سراسری به دلیل برگزاری کنکور گفت: سازمان سنجش در دو سال گذشته و در برگزاری کنکور اقدام خوبی در راستای ردیابی برخی از تجهیزات الکترونیکی انجام داد؛ بدین شکل که در محل برگزاری حوزه آزمون کنکور سیستم های ردیابی تعبیه شد تا در صورت وجود تجهیزات مربوطه آن ها را کشف کنند.

وی ادامه داد: اخیرا پیشنهادی برای قطعی اینترنت در سطح کشور در روزهای برگزاری کنکور به ویژه در حوزه هایی با تراکم بیشتر داوطلبان مطرح شده است البته که وزارت ارتباطات اعلام کرده می تواند در شعاع و محدوده نقاط برگزاری آزمون، اینترنت را قطع کند در این صورت عملا در آن محدوده، سیگنال‌های ورودی و خروجی اینترنت دریافت نمی شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر عملکرد ابزارهای ردیابی برخی از تجهیزات الکترونیکی مورد تایید سازمان سنجش است، دیگر قطع اینترنت در آن حوزه‌ها معنا ندارد اما اگر به ابزارهای خودشان اطمینان ندارند و احتمالا باعث نگرانی می شود، این کار انجام شود.

وی در جمع بندی بیان کرد: بر این اساس قطعی اینترنت در کل کشور به دلیل برگزاری کنکور معنایی ندارد لذا پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات این است که اینترنت نقطه‌ای و در محدوده حوزه‌های برگزاری کنکور قطع شود و کنکور هم در روزهای جمعه برگزار شده تا با قطع نقطه ای اینترنت، کسب و کار مردم دچار آسیب نشود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به محدودیت های اجتماعی همچون ممنوعیت تردد خودرو در برخی از کشورها در زمان برگزاری کنکور گفت: اعمال محدودیت‌ها فقط مختص کشور ما نیست مثلا در کره، بوق زدن در روز برگزاری کنکور ممنوع است و در تعداد دیگری از کشورها کنترل‌های رفت و آمد، آلودگی‌های صوتی و محیطی اعمال می شود؛ طبیعتا برای کمک به داوطلبان باید آرامش نسبی اجتماعی را ارتقا داد.

وحیدی در پایان با اشاره به اعلام سازمان سنجش برای برگزاری آزمون مجدد برای برخی از داوطلبان کنکور، گفت: سازمان سنجش بعد از اعلام نتیجه کنکور با استناد به ماده ۱۱ بررسی تخلفات، برخی از داوطلبان را به دلیل تشابهات پاسخنامه ملزم به برگزاری آزمون مجدد کرده اما اگر سازمان سنج به افرادی مشکوک است، اعلام نتیجه کنکور آنها را منوط به بررسی نهایی کند نه اینکه نتایج اعلام شده و بعد بررسی‌ها را انجام دهند؛ اگر هم این تشابهات پاسخنامه به دلیل استفاده از ابزارهای الکترونیکی باشد یعنی عملکرد ردیاب‌ها درست نیست. این وضعیت به معنای قرار دادن داوطلبان در یک پاردوکس است.

اخبار مرتبط:
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است
هواشناسی: بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم بارش‌های فروردین و نیمه اول اردیبهشت تقریبا خوب باشد، اما پس از آن بارش‌ها در حد معمول و در برخی مناطق زیر نرمال خواهد بود.

فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم
فرزند امام جمعه مشهد ارتباطش با هلدینگی که ۴ هزار درخت هیرکانی را قطع کرد را رد کرد / ماجد علم‌الهدی: سرمایه‌ای برای سرمایه‌گذاری در این زمینه ندارم

ماجد علم الهدی درباره ارتباطش با هلدینگ گردشگری جوانمرد گفت: من هیچ گونه شناخت و ارتباطی با آقای مهدی جوانمرد و هلدینگ ایشان ندارم.

تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به  ۵۴۹ نفر رسید
تعداد جان‌باختگان تصادفات از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین به ۵۴۹ نفر رسید

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور با بیان اینکه ۴۰ هزار خودروی متخلف در طرح نوروزی پلیس توقیف شده است، گفت: متاسفانه از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین ۵۴۹ هموطن در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است