کد خبر : 222598
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - 12:34
دسته‌بندی : اجتماعی، اخبار ویژه
چاپ

مشاور «فرهاد دانشجو» دانشجویان را تهدید به بازداشت می کند/ ماجرای کانال تلگرامی «گاندو» در دانشگاه تربیت مدرس تهران چیست؟

تصاویری از برخی دانشجویان دانشگاه تربیت‌مدرس، به انضمام شماره ملی، آدرس محل سکونت و اطلاعاتی دیگر، در یک کانال تلگرامی منتشر شده است؛ کانالی که اداره‌کنندگان آن مشخص نیستند، اما کانال زیر نظر فردی است که پیش از این، همین اطلاعات را در توئیتر با نام خود منتشر می‌کرد.

مشاور «فرهاد دانشجو» دانشجویان را تهدید به بازداشت می کند/ ماجرای کانال تلگرامی «گاندو» در دانشگاه تربیت مدرس تهران چیست؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ روزنامه هم میهن در گزارشی از تشکیل کانالی از سوی گروهی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس خبر داده که به معرفی و تهدید دانشجویان معترض می‌پردازد.

او، یا آن‌ها، در کانالی به نام گاندو اطلاعات خصوصی معترضان را منتشر می‌کنند…تصاویری از برخی دانشجویان دانشگاه تربیت‌مدرس، به انضمام شماره ملی، آدرس محل سکونت و اطلاعاتی دیگر، در یک کانال تلگرامی منتشر شده است؛ کانالی که اداره‌کنندگان آن مشخص نیستند، اما یکی دو نفر از دانشجویان دانشگاه تربیت‌مدرس معتقدند که این کانال زیر نظر فردی است که پیش از این، همین اطلاعات را در توئیتر با نام خود منتشر می‌کرد و از طرف رئیس دانشگاه (فرهاد دانشجو)، به‌عنوان مشاور منصوب شده است؛ رسانه‌های اصولگرا او را فرزند یک جانباز معرفی کرده بودند. او، یا آنها، در کانالی به نام گاندو اطلاعات خصوصی معترضان را منتشر می‌کنند. بعضی از دانشجویان دانشگاه حتی قصد داشتند از مدیران این کانال تلگرامی شکایت کنند، اما به آنها گفته شد: «شکایت از این کانال تلگرامی، ممکن است برای آنها تبعاتی داشته باشد». دانشجویان می‌گویند: «بعد از اینکه اطلاعات دانشجویان معترض در این کانال تلگرامی منتشر می‌شود، از طرف نهادهایی مثل کمیته انضباطی تحت فشار قرار می‌گیرند. در این کانال همچنین از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه خواسته شده تا برای گرفتن اطلاعات تکمیلی با آنها تماس بگیرند. در واقع خواسته با این پیام نشان دهد که به نهادهای امنیتی وابسته نیست.»

این روزنامه در ادامه نوشته است: اعتراضات دانشجویان دانشگاه تربیت‌مدرس هم با سرد شدن هوا و رسیدن ایام امتحانات، تا حد زیادی فروکش کرده است. فقط کانال گاندو است که همچنان برای برخی دانشجویان خط و نشان می‌کشد، تعدادی از دانشجویان هم با احکام قضایی و انضباطی مواجه شده‌اند و سایه حراست را همچنان بر سر خود حس می‌کنند و حتی معتقدند وضعیت نسبت به بهار امسال بدتر شده است.

اخبار مرتبط:
هَمسرم با ازدواج دوم من مخالفت کرد، کُشتَمش
هَمسرم با ازدواج دوم من مخالفت کرد، کُشتَمش

فردی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و از کشف جسد زنی ۴۳ ساله در یکی از باغ‌های شهرستان فلاورجان خبر داد. با انجام اقدامات پلیسی کارآگاهان در صحنه جرم مشخص شد شوهر مقتول به دلیل اختلافاتی که با وی داشته او را به باغ شخصی‌اش آورده و پس از بستن دست و پای همسرش به صندلی وی را خفه کرده است.

زاکانی روی لباس‌های نیروهای شهرداری دوربین نصب می‌کند
زاکانی روی لباس‌های نیروهای شهرداری دوربین نصب می‌کند

شهردار تهران در حاشیه جلسه هیات دولت درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان توضیحاتی ارایه کرد.

توییت یکی از مدیران میانی زاکانی، صدای اعتراض اعضای شورای شهر را بلند کرد / امانی:‌ آب از سرچشمه گل‌آلود است
توییت یکی از مدیران میانی زاکانی، صدای اعتراض اعضای شورای شهر را بلند کرد / امانی:‌ آب از سرچشمه گل‌آلود است

ریشه این اعتراض‌ها به توییت سوده نجفی، عضو شورای شهر تهران برمی‌گردد. او در واکنش به انتشار عکس شهردار تهران در نماز عید فطر و تمسخر برخی از کاربران فضای مجازی نوشته بود: کسانی که عکس شهردار تهران در نماز عید فطر را تمسخر می‌کنند، قطعا بویی از ایمان نبرده‌اند و آخرت خود را خراب می‌کنند. ناکارآمد و ضعیف است و سرجایش قرارنگرفته هر نقدی به او دارید اما ورود به روابطش با خدا و تمسخر، گناهی نابخشودنی است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است