کد خبر : 222502
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - 09:02
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

سرگردانی نقدینگی یکی از چالش های جدی کشور /هدایت نقدیندگی موجود در جامعه به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت

معاون اول رییس جمهور یکی از چالش های جدی کشور را سرگردانی نقدینگی عنوان کرد و افزود: این نقدینگی به دلیل چرخش در بخش های مختلف، مشکلاتی را در قالب تورم و بالا رفتن قیمت ها در حوزه های مختلف ایجاد کرده و این در حالی است که اگر بتوانیم نقدیندگی موجود در جامعه را به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت کنیم، فرصت و امکانی وسیع برای اقتصاد کشور فراهم شده و از این طریق مسائلی همچون کاهش ارزش پول ملی مرتفع و برای جامعه خلق ثروت می شود.

سرگردانی نقدینگی یکی از چالش های جدی کشور /هدایت نقدیندگی موجود در جامعه به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ محمد مخبر در این جلسه فعال کردن مردم در اقتصاد را یکی از ضرورت ها و اولویت های کشور برشمرد و گفت: باید با عزم مشترک همه قوا، بستر فعال شدن مردم در اقتصاد و مدیریت کشور را فراهم کنیم به نحوی که مردم از این فعالیت ها منتفع شوند.

به نوشته ایسنا؛ معاون اول رییس جمهور یکی از چالش های جدی کشور را سرگردانی نقدینگی عنوان کرد و افزود: این نقدینگی به دلیل چرخش در بخش های مختلف، مشکلاتی را در قالب تورم و بالا رفتن قیمت ها در حوزه های مختلف ایجاد کرده و این در حالی است که اگر بتوانیم نقدیندگی موجود در جامعه را به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت کنیم، فرصت و امکانی وسیع برای اقتصاد کشور فراهم شده و از این طریق مسائلی همچون کاهش ارزش پول ملی مرتفع و برای جامعه خلق ثروت می شود.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با تأکید بر اهتمام ویژه دولت نسبت به اجرای شعارها و وعده های رییس جمهور خاطرنشان کرد: اجرای کارهای بزرگ نیازمند عزم همگانی است و مشارکت همه قوا و دستگاه های اجرایی را می طلبد. در این زمینه باید اولویت بندی مناسب صورت گرفته و طبق زمانبندی عمل کنیم.

در این جلسه که معاون اجرایی رییس جمهور نیز حضور داشت، استاندار و نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی مشکلات و چالش های اصلی استان و نیز مسائل حوزه های انتخابیه خود را مطرح کردند و پیشنهاداتی جهت توسعه و ارتقاء وضعیت استان ارائه دادند. بهسازی و تکمیل راه های مواصلاتی و رفع نقاط حادثه خیز، پروژه های انتقال آب، تکمیل و اتمام سدهای نیمه کاره، تکمیل طرح های پتروشیمی و خطوط ریلی و ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله پیشنهادات و مطالبات نمایندگان مردم استان فارس در این جلسه بود.

بر مبنای جمع بندی صورت گرفته ، مقرر شد تا با هماهنگی استانداری و معاونت اجرایی ریاست جمهوری برنامه ریزی لازم برای رفع موانع اجرایی و راه اندازی سه پروژه مهم آزادراه شیراز-اصفهان(قطعات یک تا شش)، خط دوم انتقال آب از سد درودزن و قطعه اول خط دوم مترو شیراز به عنوان سه طرح اولویت دار صورت گیرد.

اخبار مرتبط:
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند
رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است