کد خبر : 222269
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - 05:13
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

تداوم مه گرفتگی و آلودگی هوا تا اواخر هفته در خوزستان

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: پدیده مه گرفتگی و افزایش غلظت آلاینده‌ها که از اوایل هفته بسیاری از نقاط خوزستان را فرا گرفته تا آخر هفته تداوم دارد.

تداوم مه گرفتگی و آلودگی هوا تا اواخر هفته در خوزستان

محمد سبزه زاری بیان کرد: تا اوایل روزچهارشنبه پدیده غالب مه یا مه رقیق در بیشتر نقاط خوزستان به ویژه جاده‌های ارتباطی استان، و افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان خواهد بود.

وی افزود: همچنین با ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه تا اواخر روز جمعه سبب بارش فراگیر برای تمام نقاط خوزستان همراه با رعد و برق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف همراه با وزش باد متوسط تا شدید خواهد شد؛ با توجه به حجم بارش‌ها ، آبگرفتگی معابر شهری به ویژه در مرکز استان و سیلابی شدن مسیل ها مورد انتظار است.

سبزه زاری ادامه داد: در این مدت شمال غرب خلیج فارس مواج همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته لالی با ۲۰ و دزفول با ۲.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند. حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۲.۱ و حداقل ۶.۸ درجه سانتیگراد گزارش شد.

بر اساس هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی خوزستان، پایداری جو و افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا از اوایل وقت روز یکشنبه تا صبح روز چهارشنبه هفته جاری پیش بینی شده و شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان به ویژه اهواز، آبادان و ماهشهر، امیدیه را تحت تاثیر قرار می دهد. اثر مخاطره شامل انباشت آلاینده ها، افزایش شاخص های آلودگی جو و کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بر اساس گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان هوای ۶ شهر خوزستان روز دوشنبه ناسالم اعلام شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان
سالی ماندگار و نقطه عطف فولاد خوزستان

با بهره برداری از جاده قلعه چنعان، فولاد خوزستان گام مهم دیگری در راستای مسئولیت های اجتماعی خود برای رفاه مردم منطقه برداشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است