کد خبر : 221777
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - 08:43
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

بهره‌مندی بانوان متاهل و مجرد از بیمه زنان خانه‌دار

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان اردستان گفت: تمام دختران و زنان ۱۸ تا ۵۰ سال در سراسر کشور می‌توانند از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزادسازمان تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

بهره‌مندی بانوان متاهل و مجرد از بیمه زنان خانه‌دار

به گزارش سایت خبری مدارا؛ علیرضا تاجرزاده اظهار کرد: تمام دختران و زنان ۱۸ تا ۵۰ سال در سراسر کشور می‌توانند همانند سایر اقشار با ارائه درخواست و انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه به‌صورت کاملا غیرحضوری و صرفاً از طریق مراجعه به سامانه es.tamin.ir از حمایت‌های بلندمدت و حمایت‌های درمانی استفاده کنند.

به نوشته ایسنا؛ وی با اشاره به شرایط بیمه زنان خانه‌دار و دختران مجرد، افزود: نرخ پرداخت حق بیمه زنان خانه‌دار و دختران مجرد برای برخوداری از حمایت‌های تامین اجتماعی دارای سه سطح مختلف است و در صورتی که فرد متقاضی بخواهد از مزایای درمانی این نوع بیمه استفاده کند باید ماهانه مبلغ۹۲۰۰۰ تومان سرانه درمان پرداخت کند.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان اردستان سطح اول انتخاب برای بیمه زنان خانه‌دار را نرخ ۱۲ درصد با مبلغ ۵۰۱ هزار تومان شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی برشمرد و افزود: سطح دوم نرخ ۱۴ درصد با مبلغ ۵۸۵ هزار تومان شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و سطح سوم نرخ ۱۸ درصد مبلغ ۷۵۲ هزار تومان شامل بازنشستگی و فوت و قبل و بعد از بازنشستگی و از کار افتادگی بوده که این مبالغ تا پایان سال ۱۴۰۱ ثابت خواهد بود.

تاجرزاده در ادامه مجموع مخاطبان سازمان تامین اجتماعی در شهرستان اردستان را ۳۱۱۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران اصلی و تبعی سازمان تامین اجتماعی شهرستان اردستان ۴۵۱۰ نفر است.

وی تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی تحت پوشش تأمین اجتماعی شعبه اردستان را۲۶۶۰۰ نفر برشمرد و اعلام کرد: تعداد کارگاه‌های فعال محدوده شعبه ۲۴۴۰ مورد هستند که نسبت به پرداخت حق بیمه نیروی انسانی کارگاه‌های خود اقدام می‌کنند.

رئیس اداره تامین اجتماعی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: درشش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ افزون بر ۷۳۰ میلیارد ریال در قالب حمایت‌های بلندمدت به بازنشستگان و مستمری بگیران از کارفتاده و بازمانده و همچنین بالغ بر۴۰ میلیارد ریال تحت عنوان حمایت‌های کوتاه مدت شامل کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه مجلس ترحیم، اروتز و پروتز، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری و مقرری بیکاری به مخاطبان سازمان پرداخت شده است.

تاجرزاده با اشاره به خدمات غیرحضوری این سازمان گفت: هم‌اکنون افزون بر ۴۲ خدمت سازمان به‌صورت کاملاً غیرحضوری از طریق مراجعه به سامانه es.tamain.ir و یا اپلیکیشن موبایلی «تامین من» در دسترس مخاطبان است که از جمله این خدمات می‌توان به مشاهده سوابق و عناوین شغلی و ریز دستمزد بیمه شدگان، درخواست حمایت‌های بلندمدت و کوتاه مدت، مشاهده حکم و فیش بازنشستگان و مستمری بگیران، مشاهده و درخواست بازرسی‌های کارگاهی، ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، مشاهده احکام مطالباتی کارفرمایان اشاره نمود.

اخبار مرتبط:
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: مرطوب شدن بخشی از تالاب گاوخونی سبب شد تا فلامینگوها برخلاف سال‌های قبل به این تالاب بیایند.

یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد
یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد

مدیر پایگاه سیلک کاشان گفت: سنگ قبری از منطقه‌ای ثبت شده در ۳۰ کیلومتری غرب کاشان کشف شده که مربوط به دوران متاخر اسلامی و دورۀ صفویه است.

۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند
۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: طبق سیاست‌های کمیته امداد کشور، برای ۳۳ هزار خانواده مددجویان امداد در کشور مسکن آماده و تکمیل شده که سهم استان اصفهان در این زمینه ۸۳۷ مسکن بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است