کد خبر : 220763
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۶ - 10:22
دسته‌بندی : سیاسی، فرهنگی
چاپ

برنامه شیوه به تلویزیون بازگشت

برنامه «شیوه» با اعمال تغییراتی در بخش اتاق فکر خود، از اواسط دی ماه به آنتن تلویزیون بازمی گردد.

برنامه شیوه به تلویزیون بازگشت

به گزارش سایت خبری مدارا؛ این برنامه که در ماه های اخیر با مدلی مناظره‌ای و چالشی درباره مبانی و نظریه‌های مرتبط با جامعه و حکومت روی آنتن شبکه چهار می‌رفت، برای مدتی پخش خود را متوقف کرد و حالا در این مدت با اعمال تغییراتی در اتاق فکر، پخش خود را از سر می گیرد.

به نوشته ایسنا، «شیوه» در ابتدا هر شب و سپس شب‌های زوج روی آنتن رفت و توانست محل بحث بسیاری از مسائل بنیادین جامعه در وقایع اخیر شود. مباحثی که برخی از آنها برای اولین بار در تلویزیون مطرح و نسبت به آنها تحلیل و نقد صورت می‌گرفت. حتی برخی از مهمانان این برنامه نیز پس از سال‌ها به تلویزیون آمدند و برنامه توانست در مدت زمان پخش دو ماهه خود محل کنش و واکنش چهره‌های فرهنگی و استادان دانشگاه باشد.

پیشتر در این برنامه مناظره‌های دو نفره بین افرادی چون بیژن عبدالکریمی و شهریار زرشناس، محمد فاضلی و سعید حاجی ناصری، تقی آزاد ارمکی و ابراهیم فیاض، سعید شریعتی و جلیل محبی، احمد زیدآبادی و محمدصادق کوشکی، محمد قوچانی و قاسم روانبخش وتعداد دیگری  از فعالان و چهره‌های سیاسی برگزار شد.

برنامه‌یِ تلویزیونی «شیوه» که بیشتر به بررسی موضوعات سیاسی و اجتماعی اختصاص داشت، در این مدت توانسته بود نگاه‌های مختلف را چه روی آنتن و چه از طریق تماشای ویدئوهای انتخابی منتشرشده در فضای مجازی، به سمت خود جلب کند.

باید دید این برنامه بعد از این توقف یک ماهه با چه تغییراتی روی آنتن می رود. هرچند مجری برنامه عنوان کرده بود «شیوه» می تواند تندتر از این ها باشد.

بیگدلی در گفت و گویی با ایسنا مطرح کرده بود، این تغییر سیاست در صداوسیما خیلی خوب اما دیرهنگام است. به نظرم صداوسیما به ویژه در حوزه فکر و مباحث فکری خیلی زودتر از اینها باید سیاست درهای باز را انتخاب می‌کرد. تقریبا بدون هیچ چهارچوبی با در نظر گرفتن اینکه توهینی به کسی نشود و درباره‌ی مسلّمات و شریعت مردم صحبت نشود، برنامه را شروع کردیم و چه خوب بود که صداوسیما با قرار دادن این چهارچوب‌ها خیلی زودتر این گفت‌وگوها را شروع کند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است