کد خبر : 220744
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۶ - 08:53
دسته‌بندی : اصفهان
چاپ

صنایع برای مدیریت مصرف انرژی نهایت همکاری را داشته باشند

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه دعوت صنایع به کاهش و مدیریت مصرف ضروری است، گفت: نمی‌خواهیم شریان‌های اصلی صنعت آسیب ببیند از این رو می‌طلبد صنایع نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوانیم در سطح ملی برای تأمین مصرف انرژی صنایع دفاع کنیم.

صنایع برای مدیریت مصرف انرژی نهایت همکاری را داشته باشند

به گزارش سایت خبری مدارا؛ سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست ستاد مدیریت بحران با اشاره به اهمیت پیگیری مصوبات جلسه تا رسیدن به حصول نتیجه، اظهار داشت: مصوبات هر جلسه در نشست بعدی دنبال و جلسات با ارائه گزارش و بررسی مصوبات جلسات گذشته آغاز شود تا به نتایج مورد نظر برسیم.

به نوشته فارس؛ وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در مدیریت مصرف انرژی افزود: صداوسیمای مرکز اصفهان همانند گذشته اما با جدیت بیشتر در ساعات پربیننده با انتشار برنامه‌های مؤثر و جذاب مردم را به مدیریت مصرف انرژی دعوت کند، همچنین شورای اطلاع رسانی استان نیز در این خصوص ورود کند تا با همراهی رسانه‌ها، مردم مدیریت مصرف انرژی را در اولویت قرار دهند.

مرتضوی در خصوص مدیریت مصرف انرژی در بخش مصارف خانگی، عنوان کرد: در این بخش گزارش‌های متعددی به دست‌مان می‌رسد که باید برای مدیریت آن تدبیر کنیم، معنایی ندارد عده‌ای از هموطنان از سرما بلرزند و عده‌ای دیگر در مصرف انرژی بی توجهی کنند.

استاندار اصفهان ادامه داد: در راستای مدیریت مصرف در بخش خانگی، افرادی که انرژی را بی رویه مصرف می‌کنند شناسایی و به صورت قاطع با آن‌ها برخورد شود.

وی در خصوص مصرف انرژی در صنایع استان، با تأکید بر اینکه دعوت صنایع به کاهش و مدیریت مصرف ضروری است، گفت: نمی‌خواهیم شریان‌های اصلی صنعت آسیب ببیند از این رو می‌طلبد صنایع نهایت همکاری را داشته باشند تا بتوانیم در سطح ملی برای تأمین مصرف انرژی صنایع دفاع کنیم.

مرتضوی با بیان اینکه دعوت می‌کنیم صنایعی که قصد تعمیر دارند این فصل را برای عملیات تعمیرات خود انتخاب کنند، بیان کرد: از طرفی صنایع پر مصرف برنامه‌ریزی و چشم‌انداز کوتاه و بلند مدت خود جهت مدیریت مصرف را به مدیریت بحران استانداری ارائه دهند تا در سال آینده با برنامه‌ای مشخص تصمیم‌گیری کنیم.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در بخش خدمات نیز رستوران‌ها، آموزشگاه‌ها، تالارها، هتل‌ها مورد رصد قرار بگیرند و گزارش پیگیری این اماکن در جلسات بعدی ارائه شود.

وی در خصوص مدیریت مصرف انرژی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی، با تأکید بر اینکه مدیریت مصرف انرژی باید فرهنگ‌سازی و برای اجرای آن بخش‌های مختلف خانگی، خدماتی، ادارات و صنایع بسیج شوند، گفت: مدیریت مصرف باید از مدیر مجموعه آغاز شود تا کارمندان نیز به تابعیت از مدیر مصرف انرژی را در اولویت مسؤولیت‌های خود قرار دهند.

مرتضوی با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌ها نیز جلساتی را در شهرستان خود داشته باشند و از ظرفیت شهرستان برای پیگیری مصوبات ستاد استفاده کنند تا بتوانیم کمترین مشکلات را داشته باشیم، عنوان کرد: باید بهبود کارکرد صنایع، نیروگاه‌ها و سایر مجموعه‌هایی که از گاز استفاده می‌کنند در اولویت برنامه‌های استان در چشم انداز بلند مدت قرار بگیرد.

اخبار مرتبط:
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت
نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی اصفهانی‌ها در سالی که گذشت

نگاهی به شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای اصفهانی در پایان سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که گروه‌هایی مانند «هتل و رستوران» با تغییر بیشتری مواجه شده و نرخ تورم سالانه معادل ۴۶.۳ درصد بوده است.

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان گفت: اگر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تقویت شود، قطعاً در حوزه صنعت نیز مانند قدرت موشکی، حرف برای گفتن خواهیم داشت و مشکلات اقتصادی را حل می‌کند.

رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند
رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳/ ۶۰ درصد داوطلبان بانوان هستند

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان به رقابت می‌پردازند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است