کد خبر : 220330
انتشار : ۱۴۰۱/۱۰/۰۴ - 21:53
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

اداره کل هواشناسی خوزستان سه اخطار جوی صادر کرد

اداره کل هواشناسی خوزستان در سه اطلاعیه جداگانه نسبت به تداوم سامانه بارشی، ورود سامانه بارشی و مواج شدن آب‌های شمال غرب خلیج فارس در هفته جاری هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرد.

اداره کل هواشناسی خوزستان سه اخطار جوی صادر کرد

در هشدار سطح زرد تداوم تاثیر سامانه بارشی آمده است: رگبار و رعد و برق ، وزش باد به نسبت شدید گاهی تندباد لحظه‌ای، ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات در نیمه شمالی و بخش‌هایی از مرکز خوزستان و به ویژه ارتفاعات استان در روز یکشنبه پیش بینی می‌شود که اثر مخاطره شامل احتمال صاعقه، احتمال خسارت در اثر وزش باد به نسبت شدید ، احتمال آسیب به تاسیسات و سازه های سبک، و احتمال شکستن سرشاخه درختان است.

در هشدار سطح نارنجی دریایی این اداره کل نیز آمده است: رگبار و رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ، وزش باد متوسط تا شدید، افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی ۱.۵ تا ۲.۵ متر از ظهر روز سه شنبه تا اواسط روز چهارشنبه هفته جاری در شمال غرب خلیج فارس ، مناطق ساحلی و دور از ساحل خوزستان قابل انتظار است.

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه دیگری با اعلام هشدار سطح نارنجی مبنی بر ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان آورده است: سامانه بارشی جدید از ظهر روز سه شنبه تا اواسط روز چهارشنبه در بیشتر مناطق خوزستان به ویژه مناطق شرقی، جنوبی، مرکزی و ارتفاعات استان حاکم می‌شود و نوع مخاطره شامل رگبار باران و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان است.

بر اساس این گزارش رکورد میزان بارندگی سامانه اخیر که در اواخر هفته گذشته تا شنبه هفته جاری بر خوزستان حاکم بود در ایستگاه باران سنج قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا با ۱۰۱.۵ میلیمتر ثبت شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است