کد خبر : 218714
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ - 00:16
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

صدور ۲ اخطار هواشناسی خوزستان مبنی بر بارندگی فراگیر و مه آلود شدن هوا

اداره کل هواشناسی خوزستان با صدور ۲ اخطار زرد و نارنجی هواشناسی نسبت به وقوع بارندگی فراگیر و مه آلود شدن هوای استان در هفته جاری، هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرد.

صدور ۲ اخطار هواشناسی خوزستان مبنی بر بارندگی فراگیر و مه آلود شدن هوا

در اخطار سطح زرد هواشناسی آمده است: ورود سامانه بارشی فراگیر از اوایل روز پنجشنبه هفته جاری تا اوایل روز یکشنبه هفته آینده برای برخی نقاط خوزستان پیش بینی شده است که رگبار باران در بیشتر نقاط استان همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای و بارش برف در ارتفاعات شمالی و شرقی استان قابل انتظار است.

در هشدار سطح نارنجی این اداره کل نیز اعلام شده است: وقوع پدیده مه و کاهش دید افقی از اوایل روز سه شنبه تا اوایل روز پنجشنبه هفته جاری برای مناطق جنوبی، غربی و مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان و جاده های آن پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: تا روز چهارشنبه جوی پایدار بر روی خوزستان خواهیم داشت و پدیده غالب در بیشتر نقاط استان مه یا مه رقیق خواهد بود و سبب کاهش دید افقی به ویژه در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی، شمالی و جاده های ارتباطی استان خواهد شد. به دلیل پایداری جو، افزایش غلظت آلاینده و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت استان تا اواسط روز پنجشنبه مورد انتظار است.

محمد سبزه زاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شوش با ۲۶.۱ و دهدز با ۶ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند؛ حداکثر دمای اهواز در این مدت ۲۲.۷ و حداقل ۱۱.۳ درجه سانتیگراد گزارش شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است