کد خبر : 218337
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - 12:18
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

اظهارات میرسلیم حتی ارزش بحث کردن هم ندارد؛ باید این حرف‌ها را درمورد فرزند زندانی‌اش می‌زد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اظهارنظر آقای میرسلیم به عنوان نماینده مجلس ارزش قانونی و حتی بحث کردن هم ندارد، ایشان باید این حرف‌ها را در خصوص فرزند گرامی‌شان که در زندان است، می‌زد.

اظهارات میرسلیم حتی ارزش بحث کردن هم ندارد؛ باید این حرف‌ها را درمورد فرزند زندانی‌اش می‌زد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حسین کنعانی‌مقدم فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم نماینده تهران در خصوص اعدام‌ها گفت: اظهارنظر آقای میرسلیم به عنوان نماینده مجلس ارزش قانونی و حتی بحث کردن هم ندارد، چون قوه‌قضائیه مستقل بوده و قوه‌قضائیه است که در‌خصوص مجازات مجرمین تصمیم می‌گیرد که چگونه عمل کند.

به نوشته ایلنا؛ بخش هایی از گفت و گوی کنعانی مقدم را در ادامه می‌خوانید:

این صحبت‌ها دخالت در امور قضائی است زیرا در قانون اساسی، بحث تفکیک قوا را داریم. نکته بعدی این است که به نظر می‌رسد ایشان باید این حرف‌ها را در خصوص فرزند گرامی‌شان که در زندان است، می‌زد. اینکه در این شرایط، بنزین روی آتش بریزیم و حرف‌هایی بزنیم که باعث نگرانی بعضی از خانواده‌های درگیر در حوادث اخیر که فرزندانشان به بهانه‌های مختلف در زندان هستند شویم، چندان درست نیست.

نباید باعث ایجاد تشویش در اذهان عمومی شد. به نظر می‌رسد که صحبت‌های آقای میرسلیم قابل بیان نیست و رئیس مجلس در چنین شرایطی که نمایندگان چنین اظهارنظرهای عمومی می‌کنند، باید ورود پیدا کرده و در این خصوص موضع‌گیری کند.

اینکه چقدر ضرورت دارد شخصیت‌های سیاسی مثل نمایندگان مجلس و آقای میرسلیم در جایگاهی صحبت کنند که نماینده همه مردم نه بخشی از اقشار مختلف مردم باشند، این یک قاعده کلی در مجلس است، تا حرفی در مجلس به عنوان یک بیانیه مشترک نزنند یا به صورت قانون مطرح نشود، حرف مجلس نیست و بیشتر اظهارنظر شخصی است و هیچ‌گونه ارزش حقوقی هم ندارد.

نمایندگان در بیان اظهارنظر آزاد هستند و می‌توانند در همه موارد اظهارنظر کنند. اما این مردم هستند که در انتخابات آینده اینچنین اظهارنظرهایی را ملاک بررسی صلاحیت و انتخاب افراد قرار می‌دهند.

اخبار مرتبط:
نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد
نشریه روزانه سپاه: نتیجه انتخابات جمعه می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد

نشریه وابسته به معاونت سیاسی سپاه نوشت: 45 صندلی نیز میزان کمی نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت. این تعداد می‌تواند یک اقلیت مؤثر در مجلس را شکل دهد که در سامان دادن به بخشی از تصمیمات مجلس مؤثر باشند. می‌تواند ترکیب هیئت رئیسه مجلس را تغییر دهد و در شکل‌گیری ترکیب کمیسیون‌های مجلس نیز مؤثر باشد.

بیژن نوباوه: مشاوران قالیباف در بودجه دخالت می‌کنند
بیژن نوباوه: مشاوران قالیباف در بودجه دخالت می‌کنند

نماینده تهران در مجلس گفت: متاسفانه در مجلس یازدهم ما چند مورد از نزدیک مشاهده کردیم و این مساله بسیار آزاردهنده بود اینکه بعضی از کارمندان مرکز پژوهش‌ها هنگام بررسی بعضی از طرح‌ها و یا لوایح، اعمال نفوذ‌های فردی و سیاسی می‌کردند.

عباسی، نماینده مجلس: خاتمی و روحانی می‌خواستند مردم را به زور به جهنم بفرستند / بی‌حجابی نوعی بیماری است
عباسی، نماینده مجلس: خاتمی و روحانی می‌خواستند مردم را به زور به جهنم بفرستند / بی‌حجابی نوعی بیماری است

نماینده کرج می‌گوید: امروز نیروی انتظامی به خاطر مقابله با بی‌حجابی و به واسطه کوتاهی‌های گذشته، «بد» ماجرا شد. اکنون وضع به نقطه‌ای رسیده که بیماری رشد کرده و باید جراحی صورت بگیرد. به طور مثال در این شرایط به فرد نمی‌توان گفت تو بهداشت خود را رعایت کن و این توصیه برای قبل بیماری است که در دوره اصلاحات و اعتدال رها شده بود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است