کد خبر : 218246
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - 04:35
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مناطق محروم به خوزستان

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مناطق محروم به استان اختصاص یافت گفت: امسال به ۳۰ هزار میلیارد ریال برای آبادانی مناطق محروم استان اختصاص داده شده است.

اختصاص ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مناطق محروم به خوزستان

مجتبی یوسفی شنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خوزستان در تالار امام رضا (ع) اهواز بیان کرد: از این محل هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال برای ساخت مدرسه در استان اختصاص داده شده است و تلاش خواهیم کرد این رقم را در سال آینده افزایش دهیم.

وی افزود :۱۲۱ مدرسه در یک سال اخیر از سوی خیران مدرسه ساز در استان ساخته شده است.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه به میزانی که خیر تعهد و هزینه می کند، دولت پرداخت نمی کند و همین امر باعث می شود تا پروژه ها به اتمام نرسد.

یوسفی افزود: در اعتبارات سفر اول رئیس جمهور به استان یک ریال به بخش نوسازی مدارس اختصاص داده نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این‌ مراسم بیان کرد: یکی از شاخصه های آموزش و پرورش فضاسازی است که اگر این فضا و مدرسه نباشد، دانش آموز نمی تواند ادامه تحصیل دهد، شاخصه دیگر تجهیزات در مدارس است، باید فضا برای معلم و دانش آموز فراهم باشد تا تحصیل دانش آموزان به بهترین شکل انجام شود.

قاسم ساعدی با اشاره با کمبود ۱۰ هزار معلم در خوزستان‌ افزود: از امسال با اوج بازنشستگی معلم ها در استان مواجه خواهیم شد، باید این خلاء را جبران کنیم.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس ادامه داد: خوزستان با این‌همه ثروت، منابع و ظرفیت شایسته نیست کلاس های کانکسی و سنگی داشته باشد، خوزستان استان محرومی است و شایسته مردم این استان نیست که در محرومیت زندگی کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است