کد خبر : 217966
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۶ - 07:39
دسته‌بندی : اقتصادی
چاپ

نماینده مجلس: مجوز واردات خودرو انحصاری شده است / با سازوکار پیش‌بینی شده خودروهای چینی و هندی وارد می‌شود

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با ساز و کاری که برای واردات خودرو پیش بینی شده است زمینه واردات خودروهای چین و هندی فراهم شده که نمی تواند تاثیری در کیفی سازی و ایمن سازی خودروهای داخلی داشته باشد.

نماینده مجلس: مجوز واردات خودرو انحصاری شده است / با سازوکار پیش‌بینی شده خودروهای چینی و هندی وارد می‌شود

به گزارش سایت خبری مدارا؛ نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: با ساز و کاری که برای واردات خودرو پیش بینی شده است زمینه واردات خودروهای چین و هندی فراهم شده که نمی تواند تاثیری در کیفی سازی و ایمن سازی خودروهای داخلی داشته باشد.

به نوشته ایسنا؛ صدیف بدری با اشاره به وضعیت بازار خودرو، بیان کرد: یکسری از تلاطم ها در بازار به شرایط اقتصادی کشور و برنامه های راهبردی اقتصادی بر می گردد اما بخشی از تلاطم ها به مدیریت بازار خودرو باز می گردد. مدیریت بازار خودروی کشور شرایط مناسبی ندارد و این وضعیت نیز به دیروز یا امروز باز نمی گردد.

مجوز واردات خودرو انحصاری شده است

وی در ادامه با بیان اینکه در زمان رای اعتماد و زمان استیضاح وزیر صمت بحث نمایندگان در خصوص وضعیت بازار خودرو بود، اظهار کرد: نمایندگان تاکید دارند با ادامه روند فعلی در بازار خودرو شاهد بهبود وضعیت نخواهیم بود. امروز شاهدیم که مجوز واردات خودرو نیز انحصاری و شرایطی لحاظ شده است که خود سازندگان خودروهای داخلی مجوز واردات گرفته اند.

واردات خودرو باید مطابق قانون صورت گیرد

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر سازوکاری که برای واردات خودرو پیش بینی شده است زمینه ورود ماشین آلات چینی و هندی را فراهم می کند. واردات این خودروها نمی تواند تاثیر چندانی در بازار خودرو داشته باشد. دولت باید مطابق قانون برای واردات خودرو اقدام کند و باید خودروهایی که دارای قیمت پایین و استاندارد بالا هستند وارد شوند تا بتواند بازار را تنظیم کند.

بدری در پایان تاکید کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم خودروهای داخلی از کیفیت و ایمنی لازم برخوردار نیستند. درست است که مدعی هستند که استانداردهای داخلی را اخذ کرده‌اند اما اکثر کارشناسان خبره خودرو در داخل کشور بر روی کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل انتقاد جدی دارند، وزارت صمت باید تمرکز جدی بر روی بازار خودرو داشته باشد.

اخبار مرتبط:
حق‌شناس: در ایران خصوصی‌سازی نداریم، خصولتی‌سازی داریم
حق‌شناس: در ایران خصوصی‌سازی نداریم، خصولتی‌سازی داریم

یک اقتصاددان گفت: مسئله بعدی این است که در ایران خصوصی‌سازی صرفا با هدف کسب پول بیشتر است؛ در حالی که در آلمان که خصوصی‌سازی انجام شد با هدف کسب درآمد برای دولت نبود، بلکه با انگیره واگذاری با هدف اخراج‌نشدن کارگران و ارتقاء خطوط تولید بود.

کمتر از دو ماه از سال گذشته، اما برخی کالا‌ها ۳۰ تا ۴۰% گران شده‌اند
کمتر از دو ماه از سال گذشته، اما برخی کالا‌ها ۳۰ تا ۴۰% گران شده‌اند

حمیدرضا رستگارپور رییس اتاق اصناف تهران گفت: تقریبا تمام مردم هیچ علاقه‌ای به نگهداری ریال ندارند و هم فعال اقتصادی و فعال در کسب و کارها و هم مردم عادی پول ملی را خسارت می‌بینند و می‌دانند. از این رو مسئولان کشور باید برای این موضوع تدبیری بیندیشند تا ریال حداقل برای یک سال پشتوانه داشته باشد، یعنی مردم مطمئن شوند که ارزش این پول حداقل یک سال حفظ می‌شود و این خواسته ما در اصناف هم است.

چه کنیم که یارانه نقدی ما قطع نشود؟
چه کنیم که یارانه نقدی ما قطع نشود؟

امسال تا قبل از شهریور میزان درآمد و حجم سرمایه خانوارها مورد بازبینی و ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد و بخشی از خانوارها با افزایش ارزش ریالی اموال از فهرست یارانه بگیران حذف شده و بعضی هم ممکن است جابجایی دهک برای آنها اتفاق بیفتد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است