کد خبر : 217756
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۵ - 03:37
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

اختصاص ۱۲۶ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی به توسعه کوت عبدالله و روستاهای کارون

استاندار خوزستان از اختصاص ۱۲۶ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی در راستای توسعه شهری به زیرساخت‌های کوت عبدالله و روستاهای شهرستان کارون خبر داد.

اختصاص ۱۲۶ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی به توسعه کوت عبدالله و روستاهای کارون

صادق خلیلیان در نشست پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان کارون با تأکید بر ضرورت تسریع در تصویب طرح جامع کوت عبدالله اظهار کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی در چند ماه آینده این طرح را آماده کند تا توسعه شهری بر مبنای ضابطه مشخصی انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرستان کارون افزود: شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرستان کارون تسریع می‌شود و تأمین آب آشامیدنی باکیفیت و پایدار از دو منبع صورت می‌پذیرد.

وی افزود: تسریع در انجام کمربندی شهرستان کارون، تعریض جاده‌های مرتبط با این شهرستان و راه میان شهرستان کارون و شیرین شهر در این جلسه بررسی شد.

استاندار خوزستان با اشاره به مسائل و مشکلات بیمارستان سینا کارون ادامه داد: تجهیزات لازم برای اورژانس بیمارستان سینا آماده می‌شود تا مورد بهره‌برداری مردم شریف این شهرستان قرار گیرد؛ همچنین تکمیل بخش زنان و زایمان با سرعت انجام شود تا مردم در این زمینه نیز مورد حمایت درمانی و بهداشتی قرار گیرند.

خلیلیان با تأکید بر ضرورت تسریع در احداث خانه‌های بهداشت تصریح کرد: دستگاه‌ها متولی شدند تا کار احداث خانه‌های بهداشت سرعت بیشتری پیدا کند.

وی در رابطه با توسعه ادارات در شهرستان کارون گفت: برخی از دستگاه‌ها در این شهرستان مستقر نشدند در این جلسه مصوب شد تا این دستگاه‌ها هر چه سریعتر به صورت کامل در این شهرستان مستقر شوند.

استاندار خوزستان پیرامون بهبود وضعیت حمل و نقل درون شهری در شهرستان کارون گفت: در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل درون شهری اتوبوس‌های جدید خریداری شده است و به تدریج به شهرستان داده خواهد شد در مرحله نخست هزینه شش دستگاه اتوبوس واریز شده است و به زودی ارائه خدمات خود را به شهرستان آغاز خواهند کرد؛ شهرداری این توان را دارد که از ون‌های اختصاص یافته به استان خریداری کند تا ترکیب مناسبی از اتوبوس، ون و تاکسی را جهت حمل و نقل داشته باشیم تا رفاه مردم عزیز شهرستان کارون را افرایش دهد و سبب تعدیل در نرخ کرایه حمل و نقل مسافر شود.

خلیلیان در پایان گفت: ۱۲۶ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی در راستای توسعه شهری به زیرساخت‌های کوت عبدالله و روستاهای شهرستان کارون تخصیص یافت؛ همچنین اعتباراتی از محل مصوبات سفر هیئت دولت جهت تکمیل شبکه فاضلاب، تأمین آب شرب و تکمیل و تجهیز بیمارستان سینا اختصاص پیدا کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است