کد خبر : 217715
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - 23:25
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

اساسنامه ۶ سازمان شهرداری اهواز تغییر می‌کند

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: با توجه به دستورالعمل وزارت کشور سازمان‌های وابسته به شهرداری باید با تغییر رویکرد به سمت درآمدزایی حرکت کنند که این مساله با اصلاح اساسنامه و نمودار سازمانی سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری در حال انجام است.

اساسنامه ۶ سازمان شهرداری اهواز تغییر می‌کند

حجت‌الله زارع‌زاده در خصوص برگزاری سلسله جلسات بررسی و اصلاح اساسنامه و نمودار سازمانی سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری اهواز اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل وزارت کشور اساسنامه سازمان‌های وابسته به شهرداری باید اصلاح شوند، سازمان‌های شهرداری از لحاظ بودجه به دو نوع مستقل و وابسته تقسیم‌بندی می‌شوند، بر اساس این دستورالعمل سازمان‌های شهرداری در راستای ماده ۸۴ یعنی داشتن استقلال مالی حرکت می‌کنند.

وی افزود: این سازمان‌ها علاوه بر اینکه بر اساس چارت اداری وابستگی خود به شهرداری را حفظ می‌کنند از لحاظ حقوقی و مالی استقلال پیدا خواهند کرد و بودجه خود را از محل درآمدهای خود تامین می کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: در حال حاضر اساسنامه شش سازمان آرامستان‌ها، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، میادین و فراورده‌های کشاورزی، حمل و نقل ریلی، سازمان پسماند و سازمان حمل و نقل بار ابتدا توسط کارشناسان شهرداری و پس از آن در کمیسیون‌های تلفیق مربوطه بررسی شده است.

وی ادامه داد: اساسنامه این سازمان‌ها در حوزه وظایف، ماموریت‌ها و بودجه بررسی، اصلاحات مورد نیاز آنها انجام و به شهرداری ارسال شد تا در قالب یک لایحه به شورای اسلامی شهر تقدیم شود تا در صحن علنی شورا تصمیم نهایی در خصوص آن ها اتخاد گردد.

وی با اشاره به بررسی طرح شورای اسلامی شهر اهواز مبنی بر بررسی امکان ادغام دو سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات موتوری افزود: اساسا چرخه فعالیت سازمان‌های وابسته به شهرداری بر اساس ماهیت و ماموریت‌هایی که دارند باید به سمت درآمدزایی و استقلال مالی سوق پیدا کنند چرا که در ماهیت آن ها چنین امکان و پتانسیلی وجود دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است