کد خبر : 217676
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - 22:06
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

وزارت علوم ایران خواستار گسترش تعامل با ارمنستان است

رئیس مرکز همکاری‌های علمی دو جانبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم ایران با جدیت خواستار همکاری و گسترش تعامل با کشور دوست و برادر جمهوری ارمنستان است.

وزارت علوم ایران خواستار گسترش تعامل با ارمنستان است

دکتر کیوان ساعدی در نشست توسعه همکاری علمی و فرهنگی میان دانشگاه ایروان و دانشگاه شهید چمران اهواز کهدر دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: سطح همکاری‌های دو کشور ایران و ارمنستان بالا است و خوشحالیم از اینکه فرصت تبادل علمی و فرهنگی ایجاد شده است. مراودات فرهنگی و تمدنی و روابط متقابل جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان رو به رشد است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته چند دیدار در سطوح مقامات عالی هر دو کشور انجام شد. از بهبود روابط ارمنستان با کشورهای همسایه استقابل و حمایت می‌کنیم. مطمئنا ارمنستان دوستان تاریخی خود را در هیچ شرایطی فراموش نخواهد کرد.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی دو جانبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استان خوزستان ترکیب متنوعی از قومیت‌ها و ادیان گوناگون دارد؛ از جمله هموطنان ارمنی که زندگی مسالمت‌آمیزی با بقیه شهروندان دارند.

ساعدی ادامه داد: توافقاتی در مکالمه تلفنی بهمن‌ماه سال گذشته بین وزیر علوم ایران با همتای ارمنی صورت گرفت که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک و با سرعت خوب آن را اجرایی کنیم. بر این اساس برای برگزاری نشست دوم کمیته مشترک علمی دو کشور اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: وزارت علوم ایران با جدیت خواستار همکاری و گسترش تعامل با کشور دوست و برادر جمهوری ارمنستان است. دانشگاه شهید چمران اهواز، به عنوان دانشگاه مادر استان برای گسترش همکاری‌های علمی و دانشگاهی جدیت دارد.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی دو جانبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما فکر می‌کنیم که ظرفیت و توانمندی بسیار خوبی که در حوزه دانشگاهی و علمی وجود دارد می‌تواند به سطح شبیه به روابط سیاسی دو کشور ارتقا پیدا کند. برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پروژه‌های مشترک و تبادل محصولات فناورانه می‌تواند به سطح قابل قبولی برسد. بر این اساس، برای تبادل هیات‌های دو کشور اعلام آمادگی می‌کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم
نامزد خبرگان: باید برای رفع مشکلات خوزستان جانفشانی کنیم

نامزد ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه خوزستان گفت: همه در هر جایگاهی که هستند باید برای رفع مشکلات این استان جانفشانی کنیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است