کد خبر : 217609
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - 14:41
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

رئیس قوه قضاییه: باید بازنگری کنیم و نسبت به اصلاح اقدام کنیم / نباید ضعف خودمان را فراموش کنیم؛ اگر این ضعف‌ها روی هم انباشته شود لاعلاج خواهد شد

اژه‌ای گفت: ممکن است بیش از ۹۰ درصد مشکلات ما به دشمن مربوط باشد، اما ما هم باید یک بازنگری کنیم و نسبت به اصلاح اقدام کنیم و نباید ضعف خودمان را فراموش کنیم که اگر این ضعف‌ها روی هم انباشته شود لاعلاج خواهد شد.

رئیس قوه قضاییه: باید بازنگری کنیم و نسبت به اصلاح اقدام کنیم / نباید ضعف خودمان را فراموش کنیم؛ اگر این ضعف‌ها روی هم انباشته شود لاعلاج خواهد شد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ حجت السلام محسنی اژه‌ای در جمع کارکنان و قضات استان زنجان اظهار داشت: از جمله وظایف حکومت برای مردم فراهم ساختن بستر برای رشد و آگاهی مردم از همه جهت است و باید بستری فراهم شود که بتوانند به فضایل اسلامی و انسانی متخلق شوند تا زمینه سعادت آنها در آخرت فراهم شود.

به نوشته انتخاب؛ رییس قوه قضاییه گفت: از دیگر وظایف حکومت تامین امنیت و معاش و اشتغال مردم است که مردم بتوانند با معاش مناسب شرایط ارتقا و عزت را به دست آورند.

وی گفت: از دیگر وظایف حکومت، برقراری عدالت و حفظ عزت و کرامت مردم است بنابراین همه ما به عنوان کارگزاران نظام باید برای مردم تلاش کنیم و همه مسولان باید به این نکات توجه کنند.

اژه‌ای گفت: امروز در اثر ظلمهایی که جریان سلطه نه در ایران بلکه در بسیاری از کشورها دارد مردم تحت فشارهای مختلف امنیتی، اقتصادی، سیاسی و روانی هستند و اختصاص به کشور ما هم ندارد، بلکه اکثر کشورها درگیر این موضوع هستند چه بسا کشورهایی که نظام سلطه همه سرمایه آنها را از بین برده و انواع ظلم ها را به آنها می‌کند، هر چند وضعیت کشور ما خیلی بهتر است اما ما نیز در طول تاریخ قربانی نطام سلطه بوده‌ایم.

رییس قوه قضائیه گفت: با توجه به وضع تورم مقدار حقوقی که به کارمندان اضافه می‌شود، بر بر اثر تورم، قدرت خرید باز هم عقب‌تر از میزانی است که اضافه شده است و کل کارکنان کشور و البته بسیاری از جامعه با آن درگیر هستند.

اژه‌ای گفت: امروز دشمن با یک جنک ترکیبی و با اقدامات ظالمانه تحریم و اقدامات ایضایی یک برداشت غلط از ایران کرد و تصور کرد با کارهای ایضایی و با جنگ روانی و تحریم می‌تواند در کشور یک شرایط کاملا ضد امنیتی را ایجاد کند.

وی گفت: دشمن چون دیدگاه مردم را شناسایی کرده بود فکر کرد مردم علیه نظام و ارزش‌ها به پا می‌خیزند که خوشبختانه با دیانت مردم و هدایت‌های رهبر انقلاب بخش اعظم توطئه دشمن خنثی شد چون برنامه‌ریزی آنها خیلی بیشتر از آنچه اتفاق افتاده بوده است.

رئیس قوه قضاییه گفت: برخی از اشتباهات فاحش دشمن در ابتدای اغتشاشات آتش زدن قرآن و پرچم و توهین به مقدسات بود کاری که هیچ آدم عاقلی آن را نمی‌کند و با آن محاسبات غلط کاری کرد که مردم فهمیدند این کار دشمن است.

وی افزود: مردم در تقابل دشمن گفتند ما مشکل داریم، ولی شما به فکر ما نیستید و خیرخواه ما نیستید، اما باز هم دشمن فعال است و در مجامع بین المللی علیه کشور ما در حال فعالیت است پس ما باید همچنان فعال باشیم.

اژه‌ای گفت: ممکن است بیش از ۹۰ درصد مشکلات ما به دشمن مربوط باشد، اما ما هم باید یک بازنگری کنیم و نسبت به اصلاح اقدام کنیم و نباید ضعف خودمان را فراموش کنیم که اگر این ضعف‌ها روی هم انباشته شود لاعلاج خواهد شد.

وی افزود: در مسئله معیشت دولت و مجلس نهایت تلاش خود را می‌کنند و علاوه بر عقب ماندگی که داریم دشمن به شدت در حال تلاش است، پس به کمک مردم و قوه قضائیه نیاز دارند تا کمک کنیم که کارهای نشدنی شدنی شود‌.

رئیس قوه قضائیه افزود: بخش عمده نیز دولت وظیفه دارد، اما بخش عمده آن را مردم از قوه قضائیه انتظار دارند، اما مجلس و دولت هم موظف هستند.

اژه‌ای اضافه کرد: یکی از مسائل مهم برای جامعه امروز و برای کارکنان قوه و همه و همه مسکن است و یکی از فاکتورهای مهم سبد هزینه مسکن است و علاوه بر این کسی که مسکن ندارد همیشه نگران است.

وی گفت: وقتی کسی مسکن دارد یک طمانینه و آرامش دارد پس موضوع مسکن از اولویت‌های قوه قضاییه برای کارکنان است.

وی گفت: مسئله دیگر هم حقوق و معیشت کارکنان است که در این باره هم تلاش‌هایی شده است، البته درصدی حقوق افزایش می‌یابد ولی پاسخگوی تورم نیست.

اژه‌ای اضافه کرد: اگر کسی خلاف کند ضربه آن به کل مجموعه وارد خواهد شد پس باید صیانت از قوه مورد توجه قرار گیرد و باید در نحوه برخورد با مردم هم دقت کنیم.

وی گفت: ممکن است صد تا حرف بزنیم، ولی کار و عمل ما آن را به هم بریزد و بالعکس نیز ممکن است اتفاق بیافتد.

رئیس دستگاه عدلیه با تاکید بر تکریم ارباب رجوع و برخورد مناسب با مردم گفت: امروز نهایت تلاش دشمن این‌ است که به نهادهای مقدس‌تر بیشتر ضربه بزند، چرا به قوه قضائیه اینقدر حمله می‌شود، چرا شایعه می‌کنند، چرا تهمت می‌زنند، چرا به سپاه و بسیج و نهادهایی که موثرتر هستند بیشتر حمله می‌کنند چون اینها در رسیدن به اهداف آنها مضر هستند و باید در مقابل این موضوع دستاوردها را تبیین کنیم.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید
مصطفی معین: در انتخابات مهندسی شده رای نمی‌دهم I ببینید

مصطفی معین، استاد بازنشسته دانشگاه تهران و وزیر علوم در دولت اصلاحات نه تنها در انتخابات اخیر بلکه در انتخابات مجلس در چند دوره اخیر شرکت نکرده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است