کد خبر : 217487
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - 08:19
دسته‌بندی : فرهنگی
چاپ

سریال‌ های تلویزیونی که با مهاجرت «برزو ارجمند» روی هوا رفت

بروز ارجمند چندی‌ست مهاجرت کرده و مواضعی گرفته که کمی جنجالی شده، به همین بهانه نگاهی انداخته‌ایم به آثاری که او در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده و احتمالا بعد از این برای پخش در صداوسیما دچار مشکل خواهد شد.

سریال‌ های تلویزیونی که با مهاجرت «برزو ارجمند» روی هوا رفت

سریال بچه مهندس / قدرت 

سریال‌هایی که با تصمیم جنجالی برزو ارجمند روی هوا رفت

برزو ارجمند فرزند مرحوم انوشیروان ارجمند از بازیگران پیشکسوت در رمضان سال ۹۷ در سریال بچه مهندس نقش مدیر یک مرکز بهزیستی که پرورش کودکان را برعهده داشت را ایفا کرد. سریال بچه مهندس یکی از پرطرفدارترین سریال‌های چند سال اخیر بود که تا کنون چهار فصل از آن بر روی آنتن شبکه دو سیما رفته و داستان کودکی و جوانی فردی به نام جواد جوادی را به تصویر می‌کشید که در پرورشگاهی به نام خانه خورشید بزرگ شد.

سریال تنهایی لیلا / لطیف

سریال‌هایی که با تصمیم جنجالی برزو ارجمند روی هوا رفت

تنهایی لیلا را محمدحسین لطیفی ساخته است که در خلاصه داستان آن محمد پس از زلزله‌ای که در آن همه خانواده‌اش را از دست داد متولی امامزاده‌ای شد و عشق یک دختر او را در شرایط ویژه‌ای قرار داد به شکلی که ایمان او در محک امتحان قرار گرفت. برزو ارجمند بازیگر نقش لطیف در این سریال بزن بهادری بود که آشنایی با محمد باعث شد او به راه راست هدایت شود شخصیتی که خوب مطلق نبود و اشتباهاتی هم داشت که چالش میان این دو نفر برای مخاطب لذت‌بخش بود.

شب‌های برره / برزو

سریال‌هایی که با تصمیم جنجالی برزو ارجمند روی هوا رفت

از مهم‌ترین آثار برزو ارجمند می‌توان به بازیگری در سریال شب‌های برره اشاره کرد که نقش مهمی بازی کرد و توانست با مهارت خود آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر مهران مدیری ، سیامک انصاری ، سعید پیردوست و محمد شیری بر تجارب او افزود. شب‌های برره یک مجموعه طنز ایرانی به کارگردانی مهران مدیری بود که در هر قسمت داستانی مستند را نقل می‌کرد که در روستای خیالی برره و در میان اهالی این روستا اتفاق می‌افتاد و اصطلاحات و کلمات و افعال ساخته شده توسط نویسندگان خالق این روستا تا چندین سال در زبان غیر رسمی کشور کاربرد داشت و به جرات می‌توان گفت که یکی از پرطرفدارترین و زیباترین طنزهای چند دهه صدا و سیمای ایران است.

نردبام آسمان / معین‌الدین

سریال‌هایی که با تصمیم جنجالی برزو ارجمند روی هوا رفت

سریال نردبام آسمان زندگی غیاث‌الدین جمشید کاشانی ستاره‌شناس و ریاضی‌دان پرآوازه ایرانی را از زمان تولد تا کشته شدنش روایت می‌کرد. برزو ارجمند بازی در نقش معین‌الدین در این سریال را که دومین ایفای نقش او در سریالی تاریخی پس از «زمان شوریدگی» بود را دشوار خواند چرا که از نظر او در سریال‌های تاریخی از زمانی که بازیگر پای میز گریم می‌نشیند مشکلاتش آغاز می‌شود و ضمن اینکه نوع لباس و گرما و سرمای هوا نیز بر این مشکلات می‌افزاید اما با این حال تجربه سریال‌های تاریخی همیشه برای بازیگران می‌تواند جالب و هیجان‌انگیز باشد.

سریال کیمیا / کیوان

سریال‌هایی که با تصمیم جنجالی برزو ارجمند روی هوا رفت

این سریال که عنوان طولانی‌ترین مجموعه تلویزیونی تاریخ تلویزیون را یدک کشید با محوریت زندگی بانوی جوانی به نام کیمیا با بازی مهراوه شریفی‌نیا مقاطی کلیدی و حساسی از تاریخ اجتماعی سیاسی ایران را در قبل و روزهای پیروزی انقلاب، آغاز جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس و زمان حال روایت می‌کرد. ارجمند در این سریال نقش چهل سالگی کیوان که علی شادمان بازی‌اش می‌کرد را ایفا کرد نقشی که ویژگی‌های متفاوتی داشت و او قرار بود ابعاد مختلفی از ان را در این سریال به تصویر بکشد.

اشک‌ها و لبخندها 

سریال‌هایی که با تصمیم جنجالی برزو ارجمند روی هوا رفت

اشک‌ها ولبخندها فضایی واقعی و فانتزی دارد و ساخت موسیقی با در نظر گرفتن این فضای خاص تجربه‌ای دشوار و جذاب است که برزو ارجمند چند ترانه از افشین یدالهی برای این مجموعه اجرا کرد که در قالب کلیپ استفاده شد. در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: داستان مجموعه تلویزیونی «اشک‌ها و لبخندها» درباره زنی به نام شمسی است که در پی تصادف در زندان به سر می‌برد او برای سر و سامان دادن به زندگی تنها پسرش خسرو که خلافکار نیز است، ۱۵ روز از زندان مرخصی می‌گیرد، و از دختر برادرش، حشمت که سینماداری قدیمی است برای پسرش خواستگاری می‌کند، حشمت که جرات نه گفتن به خواهرش را ندارد، برای دست به سر کردن او دروغی تازه به شمسی می‌گوید، غافل از این که این دروغ به ظاهرکوچک همه چیز را به هم می‌ریزد.

اخبار مرتبط:
قولچاق؛ شاهکار سینمای ایران از یوسفی‌نژاد و جلیل اکبری‌صحت
قولچاق؛ شاهکار سینمای ایران از یوسفی‌نژاد و جلیل اکبری‌صحت

در قولچاق، مخاطب خیلی زود وارد فضای داستان می‌شود و علیرغم روشن بودن موضوع، محو در داستان می‌شود. طوری‌که انگار مانند یک مهمان در گوشه‌ای از اتاق نشسته و بی‌طرفانه و با تعجب و گاهی خنده بر لب اتفاقات داخل خانه را نظاره‌گر است و در نهایت، غافلگیرانه و غرق در داستان و بدون اینکه بداند چند دقیقه یا ساعت روی صندلی سینما نشسته بود از سالن سینما خارج می‌شود.

رئیس صداوسیما: هزینه میلیاردی برای دعوت از سلبریتی‌ها از سابق بوده / در نوروز امسال افزایش مخاطب داشتیم
رئیس صداوسیما: هزینه میلیاردی برای دعوت از سلبریتی‌ها از سابق بوده / در نوروز امسال افزایش مخاطب داشتیم

رئیس سازمان صداوسیما در واکنش به هزینه میلیاردی برای دعوت سلبریتی‌ها در ویژه برنامه عید تلویزیون گفت: هزینه های برنامه ها به صورت معمول در قالب قرارداد کلی شبکه با تهیه کننده و حامی مالی است و جزئیات قرارداد ها در اختیار این سازمان نیست و با پرداخت های غیر معقول موافق نیستیم. رویه های غلط که از دوره های قبل صدا و سیما رواج داشته به تدریج در دست اصلاح است.

واکنش داریوش به درگذشت فرامرز اصلانی
واکنش داریوش به درگذشت فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی خواننده باسابقه و سرشناس کشورمان در سن 69 سالگی بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است