کد خبر : 217265
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - 11:37
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

شواهد زیادی از بمباران اوکراین با استفاده از پهپادهای ایرانی داریم

نخست‌وزیر اوکراین با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده، گفت: صدها مورد شواهد به ثبت رسیده از بمباران خاک اوکراین با استفاده از پهپادهای ایرانی را در اختیار داریم.

شواهد زیادی از بمباران اوکراین با استفاده از پهپادهای ایرانی داریم

به گزارش سایت خبری مدارا؛ دنیس شمیکال، نخست‌وزیر اوکراین با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده، گفت که باید ایران را به‌دلیل دخالت آن در جنگ اوکراین، پاسخگو کرد.

به نوشته ایلنا به نقل از العربیه؛ وی طی مواضعی بی‌اساس افزود که ایران در جنایات جنگی روسیه، همدست است و باید عاملان این جنایت‌ها را باید پاسخگو کرد.

«اولگ نیکولنکو» سخنگوی وزارت خارجه اوکراین نیز روز گذشته -سه‌شنبه- مدعی شد که کارشناسان اوکراینی در دیدار با طرف ایرانی، شواهد «کافی» مبنی بر ارسال سلاح‌های ایرانی به روسیه را ارائه کردند.

نیکولنکو افزود: « صدها مورد شواهد به ثبت رسیده از بمباران خاک اوکراین با استفاده از پهپادهای ایرانی را در اختیار داریم.»

وی افزود که طرف اوکراینی در این دیدار، به صراحت اعلام کرد که عواقب حمایت از جنگ اوکراین برای تهران بسیار بیشتر از منافع همکاری با روسیه خواهد بود.

ایران بارها ادعای ارسال تسلیحات به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکذیب کرده است.

اخبار مرتبط:
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود
بلینکن برای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض بزودی به عربستان می‌رود

رسانه آمریکایی اکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین، این هفته قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.دولت بایدن به کار به سمت یک توافق بالقوه که می تواند راه را برای عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل هموار کند، ادامه می دهد

هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد
هیات اقتصادی کره‌شمالی عازم ایران شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز چهارشنبه اعلام کرد یک هیات اقتصادی پیونگ یانگ به ریاست وزیر امور اقتصادی خارجی این کشور عازم ایران شده است.

نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم
نخست‌وزیر پاکستان: یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم

نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور ایران گفت: در سال ۲۰۰۹ که به تهران آمدم در نشستی که برای اقبال برگزار کردید شرکت کردم و ما هم در پنجاب نشست فردوسی را اجرا کردیم و یک شهر را در لاهور به نام فردوسی نامگذاری کردیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است