کد خبر : 217206
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - 09:46
دسته‌بندی : بین الملل
چاپ

رئیس جمهور آمریکا قانون ازدواج همجنس‌گرایان را امضا کرد

رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب لایحه حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان را امضا و به قانون تبدیل کرد.

رئیس جمهور آمریکا قانون ازدواج همجنس‌گرایان را امضا کرد

به گزارش سایت خبری مدارا؛ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب لایحه حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان را امضا و به قانون تبدیل کرد.

به نوشته ایرنا، این لایحه پیشتر به تصویب کنگره رسیده بود و بایدن در مراسمی در کاخ سفید با حضور برخی از قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه آن را امضا کرد.

این قانون که «قانون حمایت از ازدواج» نام داد با مخالفت برخی گروه‌های محافظه کار و مذهبی روبرو است.

در مجلس نمایندگان ۱۶۹ قانونگذار جمهوریخواه به آن رای مخالف داده بودند. در سنا نیز این لایحه با ۶۱ رای موافق در مقابل ۳۶ رای مخالف تصویب شده بود.

بایدن در سال ۲۰۱۲ هنگامی که معاون باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا بود حمایت خود را از ازدواج همجنس‌گرایان اعلام کرده بود که با مخالفت‌های گسترده روبرو شد.

اخبار مرتبط:
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند
حوثی‌ها برای عربستان خط و نشان کشیدند

«محمد علی الحوثی» از اعضای شورای عالی سیاسی یمن به عربستان سعودی درباره هرگونه همکاری با آمریکا در حمله به خاک یمن هشدار داد. وی گفت: «پیامی برای عربستان سعودی ارسال کرده‌ایم با این مضمون که اگر به هواپیماهای آمریکایی اجازه بدهد از خاکش یا حریم هوایی‌اش برای تجاوز به یمن استفاده کنند، آن‌ها نیز هدف ما خواهند بود.»

زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد
زلنسکی پاسخ اتهام پوتین را داد

ولودیمیر رئیس جمهوری اوکراین به اظهارات همتای روس خود درباره حمله تروریستی در مسکو واکنش نشان داد.رئیس جمهوری اوکراین گفت که پوتین «بجای توجه و پرداختن به شهروندان روسیه یک روز ساکت ماند و به این فکر کرد که چگونه اوکراین را [به این ماجرا] بکشاند. همه چیز کاملا قابل پیش‌بینی بود.»

داعش ارتباط حمله تروریستی در مسکو با اوکراین را تکذیب کرد
داعش ارتباط حمله تروریستی در مسکو با اوکراین را تکذیب کرد

داعش با صدرو بیانیه‌ای جزئیات بیشتری از حمله شب گذشته به سالن کنسرتی در حومه مسکو که این گروه پیش‌تر مسئولیت آن را برعهده گرفته بود، منتشر کرده است. تصویری هم منتشر شده که ادعا شده متعلق به این چهار مهاجم است که همگی نقاب دارند. از نظر انگیزه این حمله، «اعماق» گفته است: «این حمله در چارچوب جنگ عادی بین دولت اسلامی و کشور‌های «ضد اسلام» انجام شده است.»

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است