کد خبر : 217136
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - 01:37
دسته‌بندی : خوزستان
چاپ

اختصاص ۳۵ هزار میلیارد ریال برای حمایت از کسب وکارهای خوزستان

یکی از نمایندگان مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۳۵ هزار میلیارد ریال به خوزستان از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه برای حمایت از کسب و کارها و باشگاه داران در استان خبر داد.

اختصاص ۳۵ هزار میلیارد ریال برای حمایت از کسب وکارهای خوزستان

مجتبی یوسفی در نشست بررسی، رفع موانع و مشکلات باشگاه های ورزشی اهواز که در محل هتل تختی برگزار شد بیان کرد:پارسال از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال برای حمایت از کسب و کارها از جمله باشگاه داران و شرکت های دانش بنیان خوزستان در نظر گرفته شد در حالی که این رقم امسال ۳۵ هزار میلیارد ریال است و انتظار داریم این اعتبار توسط مسوولان استانداری جذب شود.

وی گفت: اعتبارات پارسال خوزستان برگشت داده شد و باشگاه دارن و صنعت گران ما از گرفتن تسهیلات بی نصیب ماندند در حالی که استان های دیگر این تسهیلات را جذب کردند. انتظار داریم که برای جذب این اعتبار هر چه سریعتر اقدام شود و اینکه مشخص شود که تسهیلات به چه واحد یا باشگاهی پرداخت شده و دلیل آن چه بوده است.

وی در خصوص قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر تیمداری نکردن ارگان های دولتی در بخش قهرمانی افزود: متاسفانه در مجلس قبل قانونی در خصوص باشگاه داری نکردن شرکت های بزرگ دولتی مصوب شد که این موضوع در عمل برای مجلس و دولت مشکل ساز شده است. بسیاری از تیم هایی که زیرپوشش شرکت های دولتی از جمله نفت، حفاری و پتروشیمی بودند اکنون دچار مشکل هستند و ما برای تامین منابع مالی آنها هر ماه باید از وزارت خانه ها خواهش کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تلاش کنیم که بحث حمایت شرکت های دولتی از ورزش قهرمانی توسط وزارتخانه ها مجدد برقرار شود. متاسفانه وقتی قانونی مصوب می شود جابه جایی آن سخت و قدری زمان بر است.

وی با بیان اینکه باشگاه داران در سه سال گذشته با بحران هایی همچون کرونا روبه رو شدند که منجر به تعطیلی خیلی از باشگاه‌ها شد افزود: یکی از مشکلات مهم باشگاه داران، بحث تعرفه و شهریه است که باید به این موضوع توجه شود. هزینه باشگاه داری از جمله خرید تجهیزات و کرایه ملک در چند سال اخیر تا ۲۰ برابر هم افزایش پیدا کرده است لذا باید به صورت اساسی به این موضوع رسیدگی شود.

یوسفی گفت: با برگزاری جلساتی به صورت مداوم، پیگیر مطالبات باشگاه داران خوزستان خواهیم بود؛ از طریق وزارت صمت و ورزش و جوانان نیز این موضوع را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: در شهرستان اهواز حدود ۵۰۰ باشگاه خصوصی در رشته های مختلف باشگاه داری می کنند که به نوعی بار ورزش را به دوش می کشند؛ همچنین در خوزستان حدود یک هزار و ۶۰۰ باشگاه ورزشی وجود دارد که باید به معیشت آنها توجه شود، این افراد که برخی آنها قهرمانان و افتخارآفرینان ملی هستند با کمترین بضاعت تلاش می‌کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:
ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است