کد خبر : 216421
انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۲۰ - 10:17
دسته‌بندی : ورزشی، اخبار ویژه
چاپ

چه کسی جانشین کی‌ روش در تیم ملی ایران می‌شود؟

کی‌روش بدون مذاکره جدی با فدراسیون فوتبال تهران را ترک کرد و در روزهای گذشته گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره وضعیت نیمکت تیم ملی مطرح شده است.

چه کسی جانشین کی‌ روش در تیم ملی ایران می‌شود؟

به گزارش سایت خبری مدارا؛ چه کسی سرمربی تیم ملی می شود؟ بازی اسم و فامیل شروع شد. اتفاقی که برای ما جدید نیست و پس از هر جام جهانی و جام ملتها، برنامه همیشگی فدراسیون فوتبال است. تیم ملی با کارلوس کی روش در جام جهانی حذف شد تا دوباره اسم های برای جانشینی او مطرح شود. از هروه رنار گرفته تا استراماچونی و فرهاد مجیدی. در این میان مدیران فدراسیون فوتبال روزه سکوت گرفته اند و کسی پاسخ روشنی درباره آینده تیم ملی نمی دهد.

مذاکره فدراسیون فوتبال با کی‌روش

به نوشته خبر آنلاین، شکست مقابل آمریکا موجب شد تا ایران به دور حذفی جام جهانی صعود نکند و آینده کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی مبهم است. قرارداد او با توافق مهدی تاج برای مدت سه ماه و تا پایان جام جهانی بود و با وجود انتقادات گسترده از این سرمربی، دستیار او می‌گوید فدراسیون قصد دارد مذاکرات را دوباره آغاز کند. راجر دسا، دستیار اول کی‌روش در جام جهانی قطر خبر داد فدراسیون فوتبال در ماه ژانویه قصد دارد مذاکرات را از سر بگیرد. البته مشخص نیست مذاکرات مدیران فدراسیون با کی روش برای سمت سرمربی است یا مدیر فنی. پیش از این مهدی تاج در مصاحبه اش گفته بود که پس از جام جهانی گزینه او برای هدایت تیم ملی یک مربی ایرانی است و می خواهد از کی روش به عنوان مدیر فنی استفاده کند.

رقم قرارداد کی‌روش چقدر بود؟

روزنامه الاقتصادیه عربستان چند روز پیش در گزارشی مبلغ قرارداد مربیان حاضر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر را منتشر کرد. بر این اساس و طبق اعلام این روزنامه، مبلغ قرارداد «کارلوس کی‌روش» پرتغالی با تیم ملی ایران ۵۸۰ هزار یورو است. البته قرارداد کی‌روش با ایران سه‌ماهه و تا پایان جام‌جهانی قطر بسته شده بود. به گفته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، قرارداد کی‌روش صرف‌نظر از پاداش‌های جام‌جهانی ماهانه ۵۰ هزار یورو بوده و احتمالا محاسبه روزنامه الاقتصادیه هم براساس همین مبلغ ماهانه بوده است، این درحالی است که برخی این‌طور محاسبه کرده بودند که رقم اعلام‌شده از سوی الریاضیه دستمزد سه‌ماهه کی‌روش بوده است اما سرمربی پرتغالی تیم ملی همان رقم اعلام‌شده فدراسیون (ماهی ۵۰ هزار یورو) را به همراه آپشن‌های موجود در قرارداد دریافت کرده است.

جواد نکونام اولین گزینه فدراسیون فوتبال

جواد نکونام پس از خداحافظی از تیم ملی، مربیگری را کنار کی روش و در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ شروع کرد. او مدتی در تیم ملی فعالیت داشت و پس از حواشی به وجود آمده بین کی روش و برانکو و اخراج دستیاران ایرانی از تیم ملی، او هم از کادرفنی تیم ملی کنار گذاشته شد. نکونام سرمربیگری را با تیم خونه به خونه بابل شروع کرد و موفق شد این تیم را صدرنشین لیگ یک کند و همچنین به فینال جام حذفی برسد. پس از اتفاقاتی، نکونام از خونه به خونه جدا شد و به نساجی رفت تا در ۹ بازی پایانی این تیم نتایج فوق العاده ای بگیرد و تیم شهر خسته را پس از ۲۴ سال به لیگ برتر برساند. او فصل بعدش هم در نساجی ماند و نتایج خوبی با این تیم گفت. نکونام در تجربه بعدی مربیگری خود در فولاد توانست قهرمان جام حذفی شود و همچنین در سوپر جام پرسپولیس را شکست دهد. پس از بازگشت کی روش به تیم ملی، او در اولین قدم از نکونام دعوت کرد به تیم ملی بیاید و دستیار اولش شود اما باشگاه فولاد با این موضوع مخالفت کرد تا حضور او در جام جهانی منتفی شود. مهدی تاج درنظر داشت که پس از جام جهانی نکونام را به عنوان سرمربی معرفی و کی روش را مدیر فنی کند.

آندره‌آ استراماچونی منتظر یک اشاره

مدت زمان حضور آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی در ایران کوتاه بود اما او با نتایجی که کسب کرد دل خیلی ها را برد. او با استقلال صدرنشین لیگ برتر شد و تیمش فوتبال فوق العاده زیبایی بازی می کرد. استراماچونی به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش از استقلال رفت و سپس هدایت الغرافه قطر را برعهده گرفت. او در قطر نتایج مطلوبی کسب نکرد و بعد از یک سال و نیم حضور در این تیم اخراج شد. مربی اسبق اینتر، در جام جهانی هم مفسر یکی از شبکه‌ها بود و حتی بعد از پیروزی ایران مقابل ولز اشک ریخت. گفتنی است قرارداد استراماچونی با الغرافه هر فصل ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو بود که به نظر می رسد این رقم برای فدراسیون فوتبال ایران رقم بالایی باشد.

هروه رنار؛ نشد که بشود

گرچخه این مربی فرانسوی مقابل ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ در دقایق پایانی و با گل به خودی عزیز بوهادوز شکست خورد اما سبک بازی مراکش و خصوصیات این مربی؛ مدیران فدراسیون فوتبال را وسوسه کرد تا او را جانشین کارلوس کی روش کنند. او حتی پس از جام ملتهای ۲۰۱۹ با مدیران فدراسیون فوتبال مذاکره و یکی از بازی های ایران را از نزدیک تماشا کرد اما متعهد بودن رنار به تیم مراکش در آن مقطع زمانی و عجله فدراسیون برای انتخاب سرمربی جدید، باعث شد تا «مارک ویلموتس» هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد. رنار پس از آن هدایت عربستان را برعهده گرفت و نسل طلایی از آنها ساخت. بازی های عربستان در انتخابی جام جهانی نشان داد مدیران فدراسیون فوتبال چه گزینه خوبی را از دست دادند. اوج این حسرت، پس از پیروزی عربستان مقابل آرژانتین پرستاره در جام جهانی عیان شد. گرچه رنار قراردادش را چند ماه پیش تا سال ۲۰۲۷ با عربستان تمدید کرده اما او وضعیت مشخصی ندارد و هر لحظه امکان دارد از سمتش اخراج شود. همچنین گفته می شود فدراسیون فوتبال قطر هم به دنبال به خدمت گرفتن او است.

فرهاد مجیدی؛ خیلی دور خیلی نزدیک

فرهاد مجیدی با قهرمانی با استقلال خودش را به عنوان یک مربی صاحب سبک در فوتبال ایران مطرح کرد. آن هم در حالی که این قهرمانی را بدون شکست به دست آورد. مجیدی پیش از استقلال هم هدایت تیم ملی امید را برعهده داشت اما اختلافش با مدیر وقت تیم، باعث استعفا و جدایی اش شد. او این روزها در امارات حضور و هدایت اتحاد کلبا را برعهده دارد. نتایج مجیدی با تیم اماراتی بیش از حد انتظار بود و نشان داد در خارج از ایران هم مربی توانمندی است.

اخبار مرتبط:
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است
امباپه: اینکه بابت بازی در تیم ملی کشورت پول بگیری خنده‌دار است

امباپه فوتبالیست‌هایی را که بابت حضور در بازی‌های تیم ملی کشورشان پول دریافت می‌کنند، مورد تمسخر قرار داد.

خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند
خانواده ستاره فوتبالیست آرژانتینی به مَرگ تهدید شدند

خانواده آنخل دی‌ماریا، یکی از چهره‌های مطرح فوتبال آرژانتین، از سوی تبهکاران شهر روزاریو، طی پیام مشکوکی تهدید به مرگ شده‌اند! این پیام یک هفته پس از آن منتشر شد که دی‌ماریا، بازیکن فعلی بنفیکا، تایید کرد که می‌خواهد به دوران حرفه‌ای خود در باشگاه دوران کودکی‌اش یعنی روزاریو سنترال پایان دهد.

سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت
سردار رویانیان: به عادل فردوسی‌پور گفتم تا قیامت نمی‌خواهم ببینمت

مدیر عامل سابق پرسپولیس درباره دلخوری از عادل فردوسی‌پور صحبت کرده و گفته است: «من با عادل تا چند وقت پیش به صورت تلفنی سلام و علیک داشتیم. منتها یک کاری کرد من هم بهش پیام دادم دیگر کاری باهات ندارم و باهات قهر می‌کنم که چرا این حرف را زدید؟ تقریبا یک سال نشده. از یک سال پیش کاری کرد که باعث شد دیگر رابطه‌ای نداشته باشیم.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است